Hej! Jag styr i dagsläget mina garageportar med fjärr eller återfjädrande tryckknappar i garaget.
Om man vill ha möjligheten att styra dessa med plejd, räcker det då att sätta en ctr-1 bakom tryckknapparna och hur kopplas de då? Bifogar en bild på hur det ser ut idag.
Lila/turkos kabel går in i L och Blå/vit går tillbaka.
Bifogar en bild på motorn också om det är så att det finns andra alternativ
Om man vill ha möjligheten att styra dessa med plejd, räcker det då att sätta en ctr-1 bakom tryckknapparna och hur kopplas de då? Bifogar en bild på hur det ser ut idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lila/turkos kabel går in i L och Blå/vit går tillbaka.
Bifogar en bild på motorn också om det är så att det finns andra alternativ
Logga in
Skapa konto
Nej, absolut inte. Den ger 230v ut. Måste kombineras med ett externt relä om det ska fungera.
Men det blir antagligen billigare att köpa en produkt med potential-fritt relä istället så det är isf enbart för att inkludera det i ditt nuvarande system.
Tänk om plejd varit öppet
Men det blir antagligen billigare att köpa en produkt med potential-fritt relä istället så det är isf enbart för att inkludera det i ditt nuvarande system.
Tänk om plejd varit öppet
Jag kanske tänker tokigt men tryckknapparna matas ju idag från motorn, om man då kopplar in plejden på befintliga kablar kan den väl inte generera mer ström?R RoAd skrev:
Det finns många som inte gillar Plejd här i forumet. Sen finns det andra som älskar dem. Jag har precis som du flera Plejd hemma och gillar systemet eftersom jag tycker det är enkelt och lätt att lägga till och ta bort scenarior osv.
Problemet i ditt fall nu är att själva pucken själv behöver ha både fas och en nolla för att bli strömsatt och fungera.
Så går det 230V i de där trådarna och du har en nolla framdragen till dosan så skulle det fungera. Men troligtvis är det en mkt klenare spänning i dina trådar där och då behöver du ett mellanrelä som din Plejd då styr istället.
Mer feedback än såhär vågar jag inte komma med.
Problemet i ditt fall nu är att själva pucken själv behöver ha både fas och en nolla för att bli strömsatt och fungera.
Så går det 230V i de där trådarna och du har en nolla framdragen till dosan så skulle det fungera. Men troligtvis är det en mkt klenare spänning i dina trådar där och då behöver du ett mellanrelä som din Plejd då styr istället.
Mer feedback än såhär vågar jag inte komma med.