1 472 läst ·
34 svar
1k läst
34 svar
Plattform racingpedaler, hur gör jag en stark och justerbar lösning?
Ok, tack för svar. Jag skaffade en 9 mm borr, det blev bra.
Hmm... om jag slipar bort färgen, hur mycket försvinner av trät tror ni?
Nu är avståndet mellan reglarna 95mm. Bygger färgen något? Om jag slipar bort färgen, blir avståndet större än 95mm och det blir för brett för att limma fast en 95mm regel mellan reglarna?
Hmm... om jag slipar bort färgen, hur mycket försvinner av trät tror ni?
Nu är avståndet mellan reglarna 95mm. Bygger färgen något? Om jag slipar bort färgen, blir avståndet större än 95mm och det blir för brett för att limma fast en 95mm regel mellan reglarna?
Slipade bort färg, men det var redan för brett mellan reglarna. En millimeter typ.
Jag löste det genom att såga diagonalt och skjuta bitarna sidledes. Till slut så nöp de fast. Men det blev inte rakt. Jag fick slipa till vinkeln på dom tills de var räta mot varandra och mot reglarna utanför. Jag fick inte till det perfekt. Får hoppas att limmet fäster!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag löste det genom att såga diagonalt och skjuta bitarna sidledes. Till slut så nöp de fast. Men det blev inte rakt. Jag fick slipa till vinkeln på dom tills de var räta mot varandra och mot reglarna utanför. Jag fick inte till det perfekt. Får hoppas att limmet fäster!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Resultaten blev väldigt bra. Blev stabilt!
Nästa steg var att designa en del som förhindrar hela konstruktionen att välta framåt när man bromsar. Detta blev resultatet:
Denna ligger mellan brädorna och ligger under själva stolen.
Här är hela konstruktionen:
Funkar bra! Kan bromsa riktigt hårt utan att något böjer sig. Känns extremt stabilt! Kul!
Här är hela konstruktionen ihopvikt i garderoben:
Nästa steg är att borra fast fler skruvar så jag kan ha stolen på fler olika avstånd. Sen skall jag måla allt svart (utom metalldetaljerna)
Nästa steg var att designa en del som förhindrar hela konstruktionen att välta framåt när man bromsar. Detta blev resultatet:
Logga in
Skapa konto
Denna ligger mellan brädorna och ligger under själva stolen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här är hela konstruktionen:
Logga in
Skapa konto
Funkar bra! Kan bromsa riktigt hårt utan att något böjer sig. Känns extremt stabilt! Kul!
Här är hela konstruktionen ihopvikt i garderoben:
Logga in
Skapa konto
Nästa steg är att borra fast fler skruvar så jag kan ha stolen på fler olika avstånd. Sen skall jag måla allt svart (utom metalldetaljerna)
Hej hej!
Nu gör jag de sista delarna på detta bygge. Fråga!
Om jag sätter en maskinskruv här, kommer den att tåla 45 kg kraft sidledes? Det finns ingen risk att skruven bryter loss trät pga den är bara några cm från kanten? Eller är det tillräckligt mycket trä för att hålla den på plats? Hur nära kanten kan jag ha skruven?
Nu gör jag de sista delarna på detta bygge. Fråga!
Om jag sätter en maskinskruv här, kommer den att tåla 45 kg kraft sidledes? Det finns ingen risk att skruven bryter loss trät pga den är bara några cm från kanten? Eller är det tillräckligt mycket trä för att hålla den på plats? Hur nära kanten kan jag ha skruven?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden