Jag håller på och försöker få ordning på ett liknande tak, och hörde mig för om lite alternativ, ca 10.000 för att få taket klätt med helsvetsad gummiduk, vilket jag inte tyckte lät så dyrt.

Det visade sig sedan att taket är så dåligt, att det mesta måste bytas, så det blir mer lutning och plåt istället..

Oki, bra med bilder, jag missuppfattade konstruktionen, ursäkta :eek: ett sånt där tak kan inte ha plåt. Välj nåt av "pappskallens" fabrikat, kända tillverkare som hållit på länge. Sen gäller det "bara" :p att hitta ett sk proffs som också gör ett proffsigt jobb.
Bygga om till lutning och lägga plåt tycker jag är ett seriöst alternativ faktiskt.

Väcker liv i denna gamla tråd.. Ska byta/lägga på ny papp på mitt platta garagetak nästa sommar.. Tänkte köra varianten med att -x- antal vänner tittar förbi en varm solig lördag morgon sedan kör vi hela dagen och grillar på kvällen:D
Tänkte lägga ny papp på den gamla (den är tät) är det idé att byta håll? Den gamla pappen ligger från kortända till kortända, tänkte lägga den nya från lång till lång? På så sett så blir ju de gamla skarvarna "överlagda" på ett bra sett? Eller tänker jag fel? Ska jag istället förskjuta den 1:a "våden" så att de lägges omlott med de gamla?

En annan sak som bekymrar mig endel..: Jag har anslutningen till dagvatten/stuprör dirket i taket.. ungefär som en "golvbrunn" i taket. Hur i allsindar ska jag få det tätt mellan skarven ny takpapp -> stuprör?? Finns det någon form av "anslutningsmanchett" liknande de som finns för tätskikt vid brunn i badrum?

Tack.

Ja tycker inte du ska lägga pappen själv på ditt garagetak om du inte har tillgång samt kunskap att lägga en "riktig" papp som är svetsad.

Någon?

edit-> Kommer att lägga "riktig" svetsad papp. Har tillgång till brännare osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.