96 374 läst ·
204 svar
96k läst
204 svar
Placerade solceller på grannens mark!
Lugn nu.....H Hybro skrev:
TS har erbjudit 10 000 kr i kompensation för ett misstag inte ens grannen upptäck på nio månader.
/Krille
Tycker du tar i orimligt mycket, men det kan man såklart ha olika åsikter om. Du verkar dessutom vara ensam om hur du uppfattat situationen.H Hybro skrev:
Men oavsett, dina raljerande kommentarer hjälper knappast TS. Eller någon annan.
Tomten är 60 år och släntfoten har varit en naturlig gräns sedan dess, gränspålarna har varit döljda så länge jag ägt fastigheten, därav mitt misstag.L Lyckås skrev:Har gjort bort mig totalt, har placerat halva min solcellsanläggning 15x3 m på grannens mark i en slänt med lutning 37´. Den har legat där nio månader. Häromdagen kom han och gjorde mig uppmärksam på mitt tilltag, upprörd naturligtvis. Jag erkände direkt och sa att jag flyttar på dem så fort det bara går. Sur som ättika börjar han kräva skadestånd på 50kkr och hota med polis anmälan. Jag la fram som lösning att han får ersättningen jag fått hittills ca: 3kkr samt 7kkr för sveda och värk.. Någon som varit med om något liknande?
H Hybro skrev:
Nu får du ge dig.
Tur att man inte har dig som granneH Hybro skrev:
Kräva 50 000 kr för ett misstag som man inte upptäckt på nio månader och som TS rättar till på en vecka känns inte riktigt rimligt..
/Krille