Den gamla var nog helt korrekt inkopplad med den tredje fasledaren lagd åt sidan, enligt anvisningen längst till vänster (eller i mitten...) "400 V 2N~". Du behöver inte känna dig nojig över detta. Spistillverkare briljerar just nu i nojiga inkopplingsanvisningar - det är högsta mode.