Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Den gamla var nog helt korrekt inkopplad med den tredje fasledaren lagd åt sidan, enligt anvisningen längst till vänster (eller i mitten...) "400 V 2N~". Du behöver inte känna dig nojig över detta. Spistillverkare briljerar just nu i nojiga inkopplingsanvisningar - det är högsta mode.
Låter betryggande :) Allt annat verkar ju stämma med anvisningen och hur det var gjort med förra hällen. Det där med eltejpen kändes bara inte så proffsigt men kanske inte behöver vara mer avancerat än så?
 
Med ledaren avklippt finns det inte mycket koppar som kan komma att bli kopplat någonstans (när kabeln ligger vid sidan och är så kort att den inte når någonstans), så tejpen är bara en ytterligare säkerhet.
 
  • Gilla
Legendario
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.