Finns det över huvud taget sladd-kontakter att köpa som är avsedda att klämma på installationskabel?

Man kan iofs installera "icke-installationskabel" men då passar den inte så värst bra på uttagen istället.

Jag har iofs inte haft några direkta problem med att klämma "sladd-kontakter" på installationskabel, fast å andra sidan kan jag inte direkt säga att jag har utrett vad orsakerna har varit till strulande kablar...

Fotnot:
Installationskabel = TP med stela enledare
"sladd-kabel" / "icke-installationskabel" = TP med mjuka flertrådiga ledare

• Gilla
Thomas Ekstöm
  • Laddar…
Ja det gör det. De har en lite anann utformning på tungan man trycker ned i ledaren. Dock behöver man garanterat en fackhandel för det och man får nog ändå räkna med att det blir beställningsvara.

Även jag har kontakterat isntallationsledare och plintat patchkabel och ja, för det mesta så funkar det men då det är utanför standard och det kan ge upphov till "lustiga" fel med tiden så är det inget jag kan rekommendera

mats_o skrev:
...det kan ge upphov till "lustiga" fel med tiden så är det inget jag kan rekommendera
T.ex. som den broadcaststorm jag råkade ut för en gång. Orsak: glappande kontakt av felaktig typ på installationskabel. :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.