Ja, den hade man fått plocka bort i så fall.

tttomten TomasJor skrev:
Blir kul i kassan när någon lägger upp 5 kg potatis utan påse :crysmile:
De tunna påsarna i frukavdelningen är inte straffade

Jag tänker däremot att matavfallspåsarna ska tillhandahållas i butiken istället så kan även den påsen få två liv.
Bära hem mat och sen kompost

Ja, eller så bär man hem maten i en plastpåse som man använder till sopor sen...

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
hsd
Tyvärr är det en plastbaserad väv i tepåsarna

P
useless useless skrev:
Ja, eller så bär man hem maten i en plastpåse som man använder till sopor sen...
Ja,man blir nästan nostalgisk hur bra och enkelt det fungerade back in the days.....:cool:

hsd hsd skrev:
Tyvärr är det en plastbaserad väv i tepåsarna
Det påståendet får du gärna backa upp.

Skulle vilja påstå att de flesta tepåsar inte är plastbaserade.

Ytterligare en Greta effekt.

Lika löjligt som vanligt att just vi svenskar ska bli drabbade av en miljöpolitik som borde bedrivas i andra länder.

Oavsett hur miljömedvetna vi är i Sverige så kommer det inte ha någon större påverkan på klimatet

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Jag säger inte emot att det finns tepåsar i plast, men att alla är det håller jag inte med om.

A Alexn72 skrev:
De tunna påsarna i frukavdelningen är inte straffade
Hmmm, jasså inte? Har fått intryck av att dom ska skattas typ 30 öre.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag säger inte emot att det finns tepåsar i plast, men att alla är det håller jag inte med om.
Nej, det är svårt att veta hur stor andel det är. Och eftersom det inte framgår på förpackningen så måste man väl i princip hantera alla som om dom innehåller plast?

BirgitS
useless useless skrev:
[länk]
Fast på bilden där är just sån där pyramidpåse som ju känns plastig, men de traditionella platta påsarna i något pappersliknande material finns ju kvar. Kollade på en av teförpackningarna (Markatta) hemma och på den stod det t.o.m. att påsen var komposterbar.

P Putte 9497 skrev:
Ytterligare en Greta effekt.

Lika löjligt som vanligt att just vi svenskar ska bli drabbade av en miljöpolitik som borde bedrivas i andra länder.

Oavsett hur miljömedvetna vi är i Sverige så kommer det inte ha någon större påverkan på klimatet
Hur ska man kunna övertyga andra länder att minska antalet plastpåsar om man inte gör det själv?
Även i det sammanhanget så gör folk som man gör och inte som man säger.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fast på bilden där är just sån där pyramidpåse som ju känns plastig, men de traditionella platta påsarna i något pappersliknande material finns ju kvar. Kollade på en av teförpackningarna (Markatta) hemma och på den stod det t.o.m. att påsen var komposterbar.

Hur ska man kunna övertyga andra länder att minska antalet plastpåsar om man inte gör det själv?
Även i det sammanhanget så gör folk som man gör och inte som man säger.
Har världen blivit bättre ur miljösynpunkt för att lilla Sverige och dess invånare blivit mer miljömedvetna?

• Gilla
  • Älska
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
@useless
Jag fick intrycket av att det handlar om pyramidpåsarna som även syntes i bilden. Dessa är de jag upplevde som plastbaserade.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.