167 655 läst ·
2 460 svar
168k läst
2,5k svar
Papperspåse eller plastpåse när ni handlar ?
Det är en symbolhandling, precis på samma sätt som skatten är symbolpolitik.Lagstiftarna har också uttryckt att det är upp till handlarna att ta fram bättre alternativ. När det finns använder jag det gärna.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 865 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 865 inlägg
Tar Willys betalt för de usla sockerrörspåsarna de haft i flera år till grönsakerna så kommer jag lägga allt på bandet, utan att tveka. Kommer inte hända att jag betalar ett endaste öre för de skitpåsarna.
Hade de behållit oljepåsarna som höll för mer än 3 päron innan botten gick ut, hade jag kanske accepterat att betala för dem.
Det är spännande tider vi lever i. Ytterligare ett litet steg mot ett samhälle där medborgarna inte längre bryr sig om vad nuvarande politiker beslutar utan tar saken i egna händer. För 5 år sedan kunde jag inte tänka mig att strunta i lagar och regler. Idag har jag en lång lista där jag kommer bocka av olika väl genomtänkta åtgärder för att ducka när skatteskotten duggar allt tätare, från en ledning som fördelar de pengar som finns på fullständigt felaktigt sätt.
Hade de behållit oljepåsarna som höll för mer än 3 päron innan botten gick ut, hade jag kanske accepterat att betala för dem.
Det är spännande tider vi lever i. Ytterligare ett litet steg mot ett samhälle där medborgarna inte längre bryr sig om vad nuvarande politiker beslutar utan tar saken i egna händer. För 5 år sedan kunde jag inte tänka mig att strunta i lagar och regler. Idag har jag en lång lista där jag kommer bocka av olika väl genomtänkta åtgärder för att ducka när skatteskotten duggar allt tätare, från en ledning som fördelar de pengar som finns på fullständigt felaktigt sätt.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Hm, ska man nu behöva ta med egna handdukar att lägga varorna på för att transportbandet blir grisigt och ohygienskt? (Är det väl i och för sig säkert redan.) Får väl börja med självscanning då.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 220 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 220 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 168 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 168 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 716 inlägg
Jag har till min förskräckelse stött på tepåsar i plast, dessa köper jag aldrig mer.
De andra påsarna ser jag inte komma ut hela ur min kompost.
De andra påsarna ser jag inte komma ut hela ur min kompost.