H Henri skrev:
Om det är polisen som har utfärdat den felaktiga p-boten är det ens skyldighet att "skrika". Polisen ska ju stå för det som är rätt och riktigt i landet.
Nja, då ska man faktiskt betala och sen överklaga.

Just för att de står för det som är rätt och riktigt, så det är ingen risk att man inte får tillbaka pengarna om man har rätt.

Men betalar man till ett företag eller en privatperson så finns ju risken för konkurs innan man får tillbaka pengarna (och då blir det inga pengar). Därför är det tvärtom när det är kontrollavgift.
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Nerre
Det var Polos som använde "skrika" i samband med att polisen hade utfärdat en felaktig p-bot. Skrika kanske betyder överklaga. Överklaga anser både du och jag att man ska göra i sådant fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.