De gånger jag lånar ut min bil låter jag bli att skicka med mitt kreditkort...harry73 skrev:Det är rimligt att man alltid betalar bränsle med samma betalkort (eller kanske två kort om två i familjen använder samma bil) Går att styrka genom att visa kontoutdrag med kortbetalning hos lokala macken.
Om det då saknas relevanta betalningar dagen före och efter p-boten, är det rimligt att anta att bilen inte var i Sigtuna.
Har man andra kortbetalningar som visar att man var i Lycksele under tiden blir det ännu tydligare.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
En god regel eftersom alla överklaganden måste administreras vilket minskar bolagens vinster från de skyhöga parkeringsböterna. Parkeringsbolag kan startas av vem som helst och till och med drivas från Kumlafängelset.Ruttenrot skrev:
Då föredrar jag att låna bil av harry, han verkar klart generösare. :wow:jbr skrev:
Första steget är ju att få ut hela underlaget för P-boten och antagligen/förhoppningsvis så löser det sig redan då, då färg och fabrikat troligen inte stämmer och om det finns foto så blir det ju ännu enklare.
Annars så måste man på något sätt kunna visa att bilen varit långt från Stockholmsområdet. Räcker ju inte med att visa att man själv varit långt från Stockholm, då bilen kan varit utlånad. Vet inte exakt hur det är med biltullarna i Stockholm (var de ligger), men kanske man kan få någon hjälp av att det inte finns några registreringar från dem?
Jag vet att man måste betala först men för mig är det helt vansinnigt. Jag skulle vilja behandla en felaktig p-bot som vilken bluffaktura som helst, för i min värld är det precis vad det är. Någon försöker ta pengar från mig som de inte har rätt till. Först bestrida och sedan polisanmäla borde vara rätt förfarande.
Rimligt men ändå dåligt bevisvärde eftersom drivmedel kan betalas med olika kort och även med kontanter.harry73 skrev:Det är rimligt att man alltid betalar bränsle med samma betalkort (eller kanske två kort om två i familjen använder samma bil) Går att styrka genom att visa kontoutdrag med kortbetalning hos lokala macken.
Om det då saknas relevanta betalningar dagen före och efter p-boten, är det rimligt att anta att bilen inte var i Sigtuna.
Har man andra kortbetalningar som visar att man var i Lycksele under tiden blir det ännu tydligare.
Fast många gånger har samma modell liknande registreringsnummer.DIY_freak skrev:
På jobbet hade vi ett antal bilar i samma modell och färg i nummerserie, alltså typ AAA 001, AAA 002, AAA 003.
Så med snö eller en smutsig skylt finns ju risken att det inte går att identifiera bilen på ett foto.
Både risk och möjlighet?fubar skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Måste ju vara lätt att motbevisa, om du jobbat, att en chef intygar, och som många fler sakt, kvitton mm..
Finns ju flera typer av regskylt. Ny utan mellanrum för skattemärke, Gamla med EU märke och gamla utan EU märke samt lite olika tillverkningar, så nog skulle även en skylt med snö eller smuts gå att identifiera.fubar skrev:
skillnad på kontrollavgift och p-bot.
för kontrollavgift kan man överklaga och behöver inte betala först...
gjorde jag förra veckan
för kontrollavgift kan man överklaga och behöver inte betala först...
gjorde jag förra veckan