Tack :)

Badkaret kommer från Westerbergs, Deep R 1800 med system "Energy", du kan hitta info om det på deras hemsida.
Bekvämt? Väldigt! Ska strax ned och löga en stund innan det är dags för ett bastubad :)

MaWa71 skrev:
Om du syftar på isolerplattornas höjd så har jag för mig att de var 20 mm
Limmades dom eller la ni dom bara på det gammla golvet?Hur tjockt gjöt ni på sen?Är
det några speciella skivor?
//
M

Gillar "före-bilden" - skitsnyggt. För 40 år sedan. :)

Hur har man gjort med utrymmet bakom plåtreglarna - är det ventilerat på något vis?

trojlee skrev:
Limmades dom eller la ni dom bara på det gammla golvet?Hur tjockt gjöt ni på sen?Är
det några speciella skivor?
//
M
Japp. Det är speciella skivor från Ebeco och de limmades fast på betongplattan i vårt fall.

Ovanpå det flytspacklades det sedan upp till 15 mm.

MathiasS skrev:
Gillar "före-bilden" - skitsnyggt. För 40 år sedan. :)

Hur har man gjort med utrymmet bakom plåtreglarna - är det ventilerat på något vis?
Själv föredrar jag nog efterbilderna.. :P
Ja, hela utrymmet bakom plåtreglarna är ventilerat med till- resp frånluftsuttag. Frånluftsuttaget är kopplat till den fläkt som konstant suger ut gammal luft ur källaren.

vad har du kört med för material på väggarna?gips?

trojlee skrev:
vad har du kört med för material på väggarna?gips?
Gips? På de uppreglade väggarna har vi monterat våtrumsskivor från Jackon, därefter erfoderligt tätskikt på väggarna och runt golvbrunnar. Slutligen klinker.

Vilka är det som säljer den skivan?minns du pris?

trojlee skrev:
Vilka är det som säljer den skivan?minns du pris?
Kolla här..
Skulle inte länken fungera, surfa in på K-Rautas hemsida, sök under "Bygg & Konstruktion" och "Mineralsbaserade byggskivor". Priset 399:- per st.

Skivorna var ypperliga att jobba med, enkla att kapa/forma och montera på plåtregel.
d^_^b

Snyggt!
Vad för belysning i bastun?

-PLM- skrev:
Snyggt!
Vad för belysning i bastun?
Tack! Vi är jättenöjda :) (Ska bara få upp handdukstorken med, sedan är vi klara)

Belysningen är original från Svedbergs, kompletterad med deras fiberoptik i taket. Tyvärr har de tagit bort tillverkningen av hörnbastu med rundat hörn, nu gäller raka glasdörrar och en helt kvadratisk form på bastun. :S

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.