79 071 läst ·
219 svar
79k läst
219 svar
Otrevlig hantverkare
Efter att ha haft att göra med alla sorters hantverkare under de senaste 3 åren håller jag med. HÖG igenkänning just på rörmokarskrået!D Derbyboy skrev:Jag skickade efter telefonkontakt, bilder på toaletten, modellbeteckning, innehållet bakom spolknappen och en video (på felet) till en rörfirma i närheten.
Röris åkte till Ahlsell för att beställa delar. De kunde inte få fram vilka reservdelar som behövdes så då åkte han till Dahls och där gjorde han en beställning.
Ungefär samtidigt skickade jag samma bilder inkl video till Gebrit och frågade vilka reservdelar som behövdes.
Gebrit svarade på 15 min och jag skickade vidare informationen till röris som då alltså redan beställt delar på Dahls.
Dagen efter svarade röris att det som han hade beställt var fel och att han för att få rätt delar behövde beställa dessa från Tyskland.
Det var då jag frågade om priset!
Min är spydig och får mig att känna mig lite korkad i princip hela tiden. Utan att underdriva: hans värdskap kan inte sjunka lägre. Som kund anlitar ju någon just därför att man INTE kan.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Varför inte det?T tmjreviews skrev:
Är det för att alla läkare och alla advokater idioter eller för att ingen av dem är det?
Advokater har jag inte så mycket erfarenhet av, men läkare har jag träffat många. De allra flesta är trevliga och vettiga, men jag har träffat några idioter.
Handlar inte om hur trevliga de är. Läkare och advokater har högre status, de är högutbildade, de är helt enkelt på en annan nivå i alla klasser. De förtjänar mer respekt och kan inte blandas ihop med vanliga arbetare.Fairlane skrev:
Hahaha, alla förtjänar respekt även de som inte förtjänar det. Handlar bara om vem du vill vara.T tmjreviews skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Där är vi olika. Jag är akademiker och har respekt för de som förtjänar det oavsett om det är akademiker eller inte. Likaså saknar jag fullständigt respekt för de som inte förtjänar det oavsett om de är högutbildade eller inte.T tmjreviews skrev:
Som akademiker påstår jag att du har fel. Om inte annat så använde du det själv i samma mening...T tmjreviews skrev:
Då tycker vi olika. Förstår att socialdemokratin och kommunismen i Sverige har skapat ett förakt mot kunskap och intellektuella.Fairlane skrev:
Där är vi olika. Jag är akademiker och har respekt för de som förtjänar det oavsett om det är akademiker eller inte. Likaså saknar jag fullständigt respekt för de som inte förtjänar det oavsett om de är högutbildade eller inte.
Som akademiker påstår jag att du har fel. Om inte annat så använde du det själv i samma mening...