D Derbyboy skrev:
Jag skickade efter telefonkontakt, bilder på toaletten, modellbeteckning, innehållet bakom spolknappen och en video (på felet) till en rörfirma i närheten.

Röris åkte till Ahlsell för att beställa delar. De kunde inte få fram vilka reservdelar som behövdes så då åkte han till Dahls och där gjorde han en beställning.

Ungefär samtidigt skickade jag samma bilder inkl video till Gebrit och frågade vilka reservdelar som behövdes.

Gebrit svarade på 15 min och jag skickade vidare informationen till röris som då alltså redan beställt delar på Dahls.

Dagen efter svarade röris att det som han hade beställt var fel och att han för att få rätt delar behövde beställa dessa från Tyskland.

Det var då jag frågade om priset!
Efter att ha haft att göra med alla sorters hantverkare under de senaste 3 åren håller jag med. HÖG igenkänning just på rörmokarskrået!

Min är spydig och får mig att känna mig lite korkad i princip hela tiden. Utan att underdriva: hans värdskap kan inte sjunka lägre. Som kund anlitar ju någon just därför att man INTE kan.
 
  • Ledsen
Roger Fundin
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Alla med mer än 95 i IQ.
 
  • Gilla
Nephew
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Låter som en klarsynt hantverkare.

Säger det alla tycker.

Ge mig numret om han jobbar i Hälsingland så har jag lite jobb på g
De vill ju också leva ett medelklassliv och åka till Thailand på semester. Camping i Sverige duger tydligen inte längre.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Fairlane
T tmjreviews skrev:
Du kan inte blanda ihop advokater och läkare med dina övriga exempel.
Varför inte det?
Är det för att alla läkare och alla advokater idioter eller för att ingen av dem är det?

Advokater har jag inte så mycket erfarenhet av, men läkare har jag träffat många. De allra flesta är trevliga och vettiga, men jag har träffat några idioter.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Brukar ju heta att man ska fråga innan vad priset är så att man inte känner sig blåst när fakturan kommer.

Men den här rörisen tog det till en helt ny nivå.
Jag hade fan anställt honom direkt!
Snacka om proffs på rak kommunikation 😂
 
ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Tyvärr väldigt få🤨
 
ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Ajjemän, fast inte många under 50.
 
D
Funderar på att lägga ut namnet på aktuell firma, vad säger ni?

Det är ju trots allt en firma som vänder sig till privatpersoner samtidigt som de (åtminstone en av fyra) anställda HATAR privatkunder.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Varför inte det?
Är det för att alla läkare och alla advokater idioter eller för att ingen av dem är det?

Advokater har jag inte så mycket erfarenhet av, men läkare har jag träffat många. De allra flesta är trevliga och vettiga, men jag har träffat några idioter.
Handlar inte om hur trevliga de är. Läkare och advokater har högre status, de är högutbildade, de är helt enkelt på en annan nivå i alla klasser. De förtjänar mer respekt och kan inte blandas ihop med vanliga arbetare.
 
  • Haha
  • Wow
  • Arg
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
D
T tmjreviews skrev:
Handlar inte om hur trevliga de är. Läkare och advokater har högre status, de är högutbildade, de är helt enkelt på en annan nivå i alla klasser. De förtjänar mer respekt och kan inte blandas ihop med vanliga arbetare.
Hahaha, alla förtjänar respekt även de som inte förtjänar det. Handlar bara om vem du vill vara.
 
  • Gilla
LaT och 5 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Hahaha, alla förtjänar respekt även de som inte förtjänar det. Handlar bara om vem du vill vara.
Visst, men du kan inte nämna läkare och någon vanlig snickare i samma mening.
 
Fairlane
T tmjreviews skrev:
Handlar inte om hur trevliga de är. Läkare och advokater har högre status, de är högutbildade, de är helt enkelt på en annan nivå i alla klasser. De förtjänar mer respekt och kan inte blandas ihop med vanliga arbetare.
Där är vi olika. Jag är akademiker och har respekt för de som förtjänar det oavsett om det är akademiker eller inte. Likaså saknar jag fullständigt respekt för de som inte förtjänar det oavsett om de är högutbildade eller inte.
T tmjreviews skrev:
Visst, men du kan inte nämna läkare och någon vanlig snickare i samma mening.
Som akademiker påstår jag att du har fel. Om inte annat så använde du det själv i samma mening...
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 14 till
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Det borde vara spöstraff för att skriva fel.
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Där är vi olika. Jag är akademiker och har respekt för de som förtjänar det oavsett om det är akademiker eller inte. Likaså saknar jag fullständigt respekt för de som inte förtjänar det oavsett om de är högutbildade eller inte.

Som akademiker påstår jag att du har fel. Om inte annat så använde du det själv i samma mening...
Då tycker vi olika. Förstår att socialdemokratin och kommunismen i Sverige har skapat ett förakt mot kunskap och intellektuella.
 
  • Haha
LaT
  • Laddar…
P
ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Jodå, vi som är födda på 40-talet.
 
  • Gilla
Drönaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.