D
B Bozzen skrev:
Du är ju en av största lipisarna så ditt ord tas med en nypa👌
Lipsill? Utveckla gärna

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du menar att det är typisk högerpolitik att se till så att alla har råd med en hög utbildning?
Handlar inte om pengar. Det är vänsterns krav på samma utfall som är problemet dvs ej på förutsättningar. De glömmer då att det krävs hårt arbete, talang och uthållighet för att uppnå ett lyckat utfall. Mycket lättare att kräva en del av andras arbete (skatt), än att skapa något på egen hand.

N Niq skrev:
Beror ju på vad man menar med lågkvalificerat. Men som hantverkare krävs det ofta att man tänker en hel del. Jag har jobbat med flera väldigt smarta personer som inte skulle stå ut med att sitta på ett kontor överhuvudtaget.
Och därför är det bra att de kan bli hantverkare, där de kan arbeta mer fysiskt.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
B
T tmjreviews skrev:
Man blir inte en arbetare (kollektivanställd) som måste tåla dåliga arbetsgivare om man har en hög kognitiv förmåga. För en tänkande person skulle det vara rena tortyren att ha ett praktiskt lågkvalificerat arbete (gäller ca 15% av en befolkning). Undantag studenter.
Säg de till nästa röris som får igång din vp 👍

Ni om några är så otroligt beroende av oss lägre stående rörisar haha

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
N
T tmjreviews skrev:
Handlar inte om pengar. Det är vänsterns krav på samma utfall som är problemet dvs ej på förutsättningar. De glömmer då att det krävs hårt arbete, talang och uthållighet för att uppnå ett lyckat utfall. Mycket lättare att kräva en del av andras arbete (skatt), än att skapa något på egen hand.
Ja men det krävs i väldigt många yrken. Har aldrig träffat någon som förväntat sig samma utfall av alla människor. Jag har inget emot att betala skatt för att leva i tryggt jämlikt samhälle.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
N
T tmjreviews skrev:
Och därför är det bra att de kan bli hantverkare, där de kan arbeta mer fysiskt.
Ja men vilket yrke man jobbar i har inget med intelligens att göra.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
B Bozzen skrev:
Säg de till nästa röris som får igång din vp 👍

Ni om några är så otroligt beroende av oss lägre stående rörisar haha
Undviker svenska hantverkare.

N Niq skrev:
Ja men det krävs i väldigt många yrken. Har aldrig träffat någon som förväntat sig samma utfall av alla människor. Jag har inget emot att betala skatt för att leva i tryggt jämlikt samhälle.
Ja, och det var ju tryggt! Ironiskt nog så har röstfisket och makthungern orsakat dagens otrygghet.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Unikt namn
Om en person finner problem och attityd i nästan samtliga interaktioner med andra personer så kan man ju fundera på alternativa förklaringar till att "alla är idioter".

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Jag noterar att AndersM har skaffat sig en användare till.

• Haha
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Haha 😆, det är ändå något visst med rörisar.
Jag hade en rörmokare hemma för ett pannbyte inklusive acktank, när jag sa:jo ja tänkte fråga… NEJ! Jag vet inte när det blir färdigt och inte vad det kostar😀.
Och jag skulle skickat i väg han direkt

plåtrickard plåtrickard skrev:
Nä.. eftersom det snart är billigare att åka till Thailand än att campa så är det förståeligt..
N Niq skrev:
Ja men vilket yrke man jobbar i har inget med intelligens att göra.
Alla yrken är i princip indelade efter IQ. Chefer och ledare behöver vara något smartare. Allt under 115 utgör ca 85% av befolkningen. För den stora massan spelar det därför mindre roll. Gäller mest att följa order och rutiner.

För att vara en duktig ingenjör krävs det oftast hög IQ. Samma sak andra högutbildade som har kreativa arbeten. Och med högutbildade menar jag minst 5 år på en renommerad högskola eller universitet. Tunga studier, ej politiska flumkurser i div. genusteorier, kritiska vithetsstudier eller feministisk teknikvetenskap.

Samma sak med sport. Alla har inte förutsättningar att bli höjdhoppare. Är man byggd som en kulstöterska, blir det svårt att hoppa högt. På samma sätt är det med logiskt tänkande.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Vill bara tillägga EU medlemskapet som möjliggör att varenda tomte ifrån EU kan komma hit och jobba som hantverkare, ofta med ingen utbildning eller tidigare erfarenhet av våra typer av hus!
Det har jag tyvärr råkat ut för. Trots skriftligt avtal och att han hade F-skattsedel och registrerad firma och rekommenderades av en vän så struntade han i både avtal och flera paragrafer i Konsumenttjänstlagen, kanske beroende på att han inte kunde svenska och hade mycket bristfällig engelska. Han kritiserade flera andra hantverkare men dessa hade gjort ett korrekt och bra jobb. Han ville väl skaffa sig fler jobb genom att kritisera andra. Absolut att jag höjer ett varningsflagg för hantverkare från f.d. öststatsländer även om det säkert finns de som är seriösa och skickliga och vet hur man bygger i Sverige.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Farstatjej90
T tmjreviews skrev:
Delvis! De har ju röstat fram partier och politiker som har skapat dagens otrygghet.
Hur många IQ måste man ha för att rösta? Bara undrar vad du tycker...

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
N
T tmjreviews skrev:
Alla yrken är i princip indelade efter IQ. Chefer och ledare behöver vara något smartare. Allt under 115 utgör ca 85% av befolkningen. För den stora massan spelar det därför mindre roll. Gäller mest att följa order och rutiner.

För att vara en duktig ingenjör krävs det oftast hög IQ. Samma sak andra högutbildade som har kreativa arbeten. Och med högutbildade menar jag minst 5 år på en renommerad högskola eller universitet. Tunga studier, ej politiska flumkurser i div. genusteorier, kritiska vithetsstudier eller feministisk teknikvetenskap.

Samma sak med sport. Alla har inte förutsättningar att bli höjdhoppare. Är man byggd som en kulstöterska, blir det svårt att hoppa högt. På samma sätt är det med logiskt tänkande.
Nej enda som behövs för att bli chef eller företagsledare är att man äger ett företag.

För att bli en duktig ingenjör behöver man kunna räkna och ha ett bra logiskt tänkande. Man behöver inte besitta någon vidare hög social intelligens.

Med tanke på antalet inkompetenta chefer jag hört om och träffat på så håller jag verkligen inte med om att dom automatiskt tillhör någon intelligentare del av befolkningen.

Däremot håller jag med om att alla har olika förutsättningar och är bra på olika saker.

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.