79 071 läst ·
219 svar
79k läst
219 svar
Otrevlig hantverkare
Handlar inte om pengar. Det är vänsterns krav på samma utfall som är problemet dvs ej på förutsättningar. De glömmer då att det krävs hårt arbete, talang och uthållighet för att uppnå ett lyckat utfall. Mycket lättare att kräva en del av andras arbete (skatt), än att skapa något på egen hand.N Niq skrev:
Och därför är det bra att de kan bli hantverkare, där de kan arbeta mer fysiskt.N Niq skrev:
Säg de till nästa röris som får igång din vp 👍T tmjreviews skrev:
Ni om några är så otroligt beroende av oss lägre stående rörisar haha
Ja men det krävs i väldigt många yrken. Har aldrig träffat någon som förväntat sig samma utfall av alla människor. Jag har inget emot att betala skatt för att leva i tryggt jämlikt samhälle.T tmjreviews skrev:
Ja, och det var ju tryggt! Ironiskt nog så har röstfisket och makthungern orsakat dagens otrygghet.N Niq skrev:
plåtrickard skrev:
Alla yrken är i princip indelade efter IQ. Chefer och ledare behöver vara något smartare. Allt under 115 utgör ca 85% av befolkningen. För den stora massan spelar det därför mindre roll. Gäller mest att följa order och rutiner.N Niq skrev:
För att vara en duktig ingenjör krävs det oftast hög IQ. Samma sak andra högutbildade som har kreativa arbeten. Och med högutbildade menar jag minst 5 år på en renommerad högskola eller universitet. Tunga studier, ej politiska flumkurser i div. genusteorier, kritiska vithetsstudier eller feministisk teknikvetenskap.
Samma sak med sport. Alla har inte förutsättningar att bli höjdhoppare. Är man byggd som en kulstöterska, blir det svårt att hoppa högt. På samma sätt är det med logiskt tänkande.
Det har jag tyvärr råkat ut för. Trots skriftligt avtal och att han hade F-skattsedel och registrerad firma och rekommenderades av en vän så struntade han i både avtal och flera paragrafer i Konsumenttjänstlagen, kanske beroende på att han inte kunde svenska och hade mycket bristfällig engelska. Han kritiserade flera andra hantverkare men dessa hade gjort ett korrekt och bra jobb. Han ville väl skaffa sig fler jobb genom att kritisera andra. Absolut att jag höjer ett varningsflagg för hantverkare från f.d. öststatsländer även om det säkert finns de som är seriösa och skickliga och vet hur man bygger i Sverige.Rejäl skrev:
Nej enda som behövs för att bli chef eller företagsledare är att man äger ett företag.T tmjreviews skrev:Alla yrken är i princip indelade efter IQ. Chefer och ledare behöver vara något smartare. Allt under 115 utgör ca 85% av befolkningen. För den stora massan spelar det därför mindre roll. Gäller mest att följa order och rutiner.
För att vara en duktig ingenjör krävs det oftast hög IQ. Samma sak andra högutbildade som har kreativa arbeten. Och med högutbildade menar jag minst 5 år på en renommerad högskola eller universitet. Tunga studier, ej politiska flumkurser i div. genusteorier, kritiska vithetsstudier eller feministisk teknikvetenskap.
Samma sak med sport. Alla har inte förutsättningar att bli höjdhoppare. Är man byggd som en kulstöterska, blir det svårt att hoppa högt. På samma sätt är det med logiskt tänkande.
För att bli en duktig ingenjör behöver man kunna räkna och ha ett bra logiskt tänkande. Man behöver inte besitta någon vidare hög social intelligens.
Med tanke på antalet inkompetenta chefer jag hört om och träffat på så håller jag verkligen inte med om att dom automatiskt tillhör någon intelligentare del av befolkningen.
Däremot håller jag med om att alla har olika förutsättningar och är bra på olika saker.