T tmjreviews skrev:
Som sagt, Sverige behöver fler ingenjörer och fokusera på att bygga företag, rusta upp försvaret, och återgå till sunt förnuft. Tryggheten måste tillbaka och gängkulturen och alla som är förknippade med den måste bort.

Identitetspolitik, woke och import av lågutbildade måste upphöra.
Jag förstår att du anser att kvinnor och andra inte har bland din homogena grupp att göra, men jag förstår inte riktigt varför.

Är det så viktigt för dig att få hålla igång med en machoattityd för att skrämma bort de som inte passar in i din mall, så att de inte utmanar dig? Du kanske ska fundera på varför du inte funkar så bra med andra.

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
N
T tmjreviews skrev:
Som sagt, Sverige behöver fler ingenjörer och fokusera på att bygga företag, rusta upp försvaret, och återgå till sunt förnuft. Tryggheten måste tillbaka och gängkulturen och alla som är förknippade med den måste bort.

Identitetspolitik, woke och import av lågutbildade måste upphöra.
Hur tycker du att man skall åstadkomma allt det?

Vem ska sen göra allt arbete som dom som inte uppfyller dina krav på högutbildade gör idag?

• Älska
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag förstår att du anser att kvinnor och andra inte har bland din homogena grupp att göra, men jag förstår inte riktigt varför.

Är det så viktigt för dig att få hålla igång med en machoattityd för att skrämma bort de som inte passar in i din mall, så att de inte utmanar dig? Du kanske ska fundera på varför du inte funkar så bra med andra.
60+aldrig kramad av mamma, sitter på samma kontor sen Ericsson stängde?
Får inte bygga hemma för frugan... för det blir aldrig klart? Vad missade jag?😘

• Haha
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
"lille vännen..." ordet "lilla" låter lite för maskulint och vi vet ju inte vad den du svarade identifierar sig som.
Identitetspolitik och woke…

Ganska komiskt att t ex lågutbildade svenska arbetare på vänstersidan, ser sig som beskyddare av div. minoriteter och invandrare. Detta gäller så länge de röstar på deras partier i utbyte mot en generös bidragspolitik. Så fort invandrare är smartare och mer framgångsrika utgör de ett hot.

Det finns många smarta och framgångsrika ingenjörer, läkare, ekonomer osv som är invandrare. De behöver ingen hjälp från vänstersidan. En iransk läkare behöver inte hjälp från en lågutbildad socialdemokrat eller vänsterpartist. En iransk läkare är stolt över sitt ursprung, och har inget behov av att kallas för svensk.

• Gilla
Svenno 55 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hur tycker du att man skall åstadkomma allt det?

Vem ska sen göra allt arbete som dom som inte uppfyller dina krav på högutbildade gör idag?
De behövs såklart.

Vad jag menar är att Sverige måste locka fler utländska ingenjörer till bolag i Sverige, samtidigt som Sverige måste producera fler ingenjörer. Tyvärr så har den svenska modellen med socialdemokratisk logik skapat ett system med extremt höga marginalskatter så att lönerna inte lockar hit dessa talanger. Den svaga kronan och bostadsbristen gör inte saken lättare.

En tysk ingenjör, expert inom AI, förväntar sig ca 130.000-150.000kr i månadslön för att flytta till Sverige. Här kan vi erbjuda ca 80.000-90.000kr. Annars är lönerna mellan 60.000-75.000kr på bolag som AB Volvo.

Ingenjör skapar produkter som gör att AB Volvo kan anställa fler och bygga fabriker.

• Gilla
pve och 2 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
60+aldrig kramad av mamma, sitter på samma kontor sen Ericsson stängde?
Får inte bygga hemma för frugan... för det blir aldrig klart? Vad missade jag?😘
Jag vet inte vad du missat.

Skriver du någon slags kontaktannons för dig?

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
De som säljer ut det gemensamma till sina kompisar till underpris är naturligtvis inte korrupta brottslingar utan hög-IQ företagsledare i AB M?

kashieda kashieda skrev:
Jag vet inte vad du missat.

Skriver du någon slags kontaktannons för dig?
Om det vore så enkelt..
Nä funderar väl på filuren vi diskuterar med..

• Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Identitetspolitik, woke och importerad social misär är ironiskt nog källan till dagens kriminalitet.
Du känner att det är så enkelt?

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
De som säljer ut det gemensamma till sina kompisar till underpris är naturligtvis inte korrupta brottslingar utan hög-IQ företagsledare i AB M?
Hur många sprängningar har skett i januari i Sverige? Är det direktör Svensson som är ute och busar igen?

• Gilla
Svenno 55 och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Du känner att det är så enkelt?
Frågan är komplex, men just ”importerad misär” skulle jag gissa är den mest signifikanta faktorn.

• Gilla
pve
  • Laddar…
För att vara "smart" har du dålig förståelse för längre orsaksförlopp.

Jag hade nog kunnat sluta efter "förståelse".

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Javisst är det åt hellvette förjävligt att behöva anlita lågutbildade för en tjänst du inte klarar av att göra själv? Hahahaha, vilket självmål.
/W
Det handlar inte om mig, jag kan allt och i perfektion. Jag beskrev fenomenet generellt, och att rot/rut fungerar som styrmedel att den vanliga människan får allt sämre förmåga att göra saker själv. Ovanpå detta kommer då regelverk som Förbjuder folk att göra enkla saker hemma på sin egen egendom. T.ex. det vansinniga att man man inte numer får köpa en L/L VP på Jula utan att ta hem en Workingclasshero som ska sätta ihop Quick connect-anslutningen åt en. Eller för den delen vacuumsuga och öppna några kranar.
Reglerna behöver återgå till det normala och många branscher behöver konkurrensutsättas på på europeisk marknad, och under europeiska lagar och regler.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Vem har sagt något om kvinnor?

Identitetspolitik fokuserar på grupptillhörighet och kollektiv istället för individer.

Duktiga individer behöver ingen hjälp, oavsett kön.
De flesta individer är del av en eller flera grupper.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Man blir inte en arbetare (kollektivanställd) som måste tåla dåliga arbetsgivare om man har en hög kognitiv förmåga. För en tänkande person skulle det vara rena tortyren att ha ett praktiskt lågkvalificerat arbete (gäller ca 15% av en befolkning). Undantag studenter.
För att vara en Workingclasshero så funderar jag lite på alla som kommer till mig och vill ha saker gjorda, både privat och i yrkeslivet. Ett tips är att du tar reda på mitt namn och söker i PRVs register och vänligen åtminstone försöker omformulera dig.
/W

• Gilla
  • Älska
Andreas_kalmar och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.