79 071 läst ·
219 svar
79k läst
219 svar
Otrevlig hantverkare
Det handlar om att göra sig förstådd. Då är det onödigt att använda ord som man vet misstolkas av dem man pratar med.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Jo det kan jag väl iofs hålla med om, men ibland får man strunta i den lilla grupp som avsiktligt vill missförstå. Folk som måste skriva "hen är höna på engelska" förstår nog vad som avses. Om de inte gör det utan faktiskt tror att man pratar om hönor så får man verkligen anstränga sig när man ska kommunicera med dem. Tänk bara hur de kommer missförstå orden "barn" och tro att man pratar om en ladugård.P Peobjörn skrev:
Jag gissar att det är en rätt liten, men högljudd, grupp män i åldern 40+ som avsiktligt missförstår.
Finns det företaget, Google hittade inteB Benyamin 1 skrev:
"vvsobadrum.se"
Maria01 kan mest bara referera till franska kommunalarbetare, eftersom hon bor i Frankrike.N Niq skrev:
Rent allmänt tycker hon att allt är skit i Sverige, eftersom hon flyttade härifrån för ett antal år sedan och behöver försvara det beslutet inför sig själv.
Och sen har vi alla former av företags/organisations/handikapp-stöd, barnbidrag osv som är långt mycket större.N Niq skrev:
Själv sitter jag tex i en vägförening med statligt stöd.
Och när/om man nu ska börja rota i detta så blir det genast problem.
"Överklassen" tycker ju att det är givet att man ska skära ned på alla former av försörjningsstöd, men tycker det är lika självklart att även de ("överklassen") ska få barnbidrag.
Ja börjar man räkna in alla stöd till olika organisationer och liknande så blir det ju helt andra siffror. Jag tror inte fusket med inkomstbidrag är så stort. Jag tror att nyttan med inkomstbidragen överstiger kostnaden. Även om allt fusk är fel. Läste på någon sida att alla bidrag som betalas ut i Sverige är ca 4,6% av Bnp men vet inte om det stämmer.L lat skrev:Och sen har vi alla former av företags/organisations/handikapp-stöd, barnbidrag osv som är långt mycket större.
Själv sitter jag tex i en vägförening med statligt stöd.
Och när/om man nu ska börja rota i detta så blir det genast problem.
"Överklassen" tycker ju att det är givet att man ska skära ned på alla former av försörjningsstöd, men tycker det är lika självklart att även de ("överklassen") ska få barnbidrag.
Jag med, men med ett annat namn "VVS Home AB" (enligt deras Facebooksida) med webadressuseless skrev:
som inte längre finns?
Bolaget bakom domänen heter egentligen "VVS i Syd AB".
Just därför är det viktigt (för mig) att veta vad bolaget heter, domännamn byter man på en minut.
Hörde på radion häromdan att snittförlusten för staten är 1Mkr/företag i de konkurser som sker nu. Mestadels pga "fusk" med den där skatten/arbetsgivaravgiften/momsen som de fick skjuta upp under coronan. Men det här är ju ett "stöd/bidrag" som "naturligtvis" var rätt att "alla" företag fick...N Niq skrev:Ja börjar man räkna in alla stöd till olika organisationer och liknande så blir det ju helt andra siffror. Jag tror inte fusket med inkomstbidrag är så stort. Jag tror att nyttan med inkomstbidragen överstiger kostnaden. Även om allt fusk är fel. Läste på någon sida att alla bidrag som betalas ut i Sverige är ca 4,6% av Bnp men vet inte om det stämmer.
Givetvis ska vi vara försiktiga med ALLA bidrag och principen borde ju vara att "alla" bidrag var behovsprövade, och då rök ju det generella barnbidraget till höginkomsttagare först av allt.
Personligen kollar jag alltid efter organisationsnummer på alla företags hemsidor, och finns inte det så drar jag mig alltid därifrån.D Dilato skrev:
Min granne är rörmockare. En lamborghini, tre harleys, jacuzzi, en bmw x suv nånting… men jag kollade vad han tjänade och jag tjänar mer rent officiellt iaf.E Eld skrev:
Men han är bra egen asså. Tre fruar har han avverkat tydligen också haha.
Tänk vad mycket pengar man kan spara på att pula med sina egna rör.O oln skrev: