N
T tmjreviews skrev:
Duktiga individer behöver ingen hjälp, oavsett kön.
Alla behöver hjälp ibland
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Som sagt, Sverige behöver fler ingenjörer och fokusera på att bygga företag, rusta upp försvaret, och återgå till sunt förnuft. Tryggheten måste tillbaka och gängkulturen och alla som är förknippade med den måste bort.

Identitetspolitik, woke och import av lågutbildade måste upphöra.
Hepp hepp, Allvarsord men det är detta som gäller om nästa generation och deras efterkommande kunna ha förutsättningar att vara lyckliga på det sett vi värderar det idag.
 
Spelar ingen roll vilket yrke, egen företagare eller ej... helt oväsentligt vad de eg tycker om privatkunder vs företagskunder..

NORMALT FOLKVETT heter det!

Det behövs uppenbarligen mer grundläggande kurser i grundskolan om hur man beter sig!

(sedan behövs ytterligare en "charmkurs" för de som ska få TILLÅTELSE att starta egna företag)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Några personer med högt IQ som man kan respektera och uppskatta?

  • Jeffrey Dahmer
  • Ted Bundy
  • Rodney Alcala
Eller varför inte svenska Lars-Inge Svartenbrandt (säkert importerad)?

Jag tror världen är lite mer komplex än "högt IQ förtjänar respekt"
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Hantverkarbristen har betydligt djupare rötter än så. Den svenska ingenjörskulturen går åtminstone tillbaka till 50-60-talet, långt före Ordförande Perssons tid. Svensk hybris i efterkrigstidens spår, oavsett partifärg, var dess jordmån.
Jag tror inte att det är vi ingenjörer som är hantverkarnas största kunder. Jag anlitar hantverkare för två saker, mattläggning samt putsarbeten. Det är hantverk där man behöver ha både kunskap och erfarenhet för att det ska bli snyggt.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
För att vara en Workingclasshero så funderar jag lite på alla som kommer till mig och vill ha saker gjorda, både privat och i yrkeslivet. Ett tips är att du tar reda på mitt namn och söker i PRVs register och vänligen åtminstone försöker omformulera dig.
/W
Grattis! Bra jobbat!

Då har du lyckats utan en ”utbildning” och kan ägna din tid på att skapa något som andra har nytta av.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi beställde en diskbänk med montage till sommarstugan av en rörmokare. Han fick RSK-nummer och kvitterade med en offert. När vi kom ut till stugan stod en helt annan diskbänk där, med ett annat RSK-nummer. När jag ringde för att påtala detta, närmast skrek han direkt från ryggmärgen: ”DET ÄR INTE MITT FEL!” (Men det löste sig. När han fått andas lite insåg han att det fanns väldigt få andra att skylla på, och bytte diskbänk under civiliserade former.)
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Det är knappt att man förstår texten också.
Prvt tex.
Och "Dem inte det...",
Menas det att något inte finns i Malmö utan måste beställas?
Dem förresten.. Det ska nog var 'De' men men.
Struntsak men ändå.

Ska man ens svara eller kommer figuren då beställa och sen säga "du sa ju inte att du inte ville ha" och då debitera massor?
Bästa är nog att blockera numret och ringa nån annan 😂
 
  • Gilla
Solvide
  • Laddar…
Den här tråden gick från Otrevlig hantverkare till otrevlig ton i kommentarsfältet. Förtjänar snart en egen tråd 😅
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
T tmjreviews skrev:
Ordet ”hen” är ett politiskt laddat ord från vänstersidan. De har orsakat mycket lidande för Sverige. Identitetspolitik hör inte hemma i en intellektuell miljö.
”Hen” var ursprungligen ett mycket praktiskt ord för att slippa skriva det klumpiga ”han/hon” när man menar båda eller inte vet. Sedan kidnappades det av identitetsaktivisterna. Synd, det behövdes i sin första funktion. I dag kan jag, som har skrivandet som yrke, inte längre använda ”hen” i neutral betydelse, för det är inte så det uppfattas.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
P Peobjörn skrev:
”Hen” var ursprungligen ett mycket praktiskt ord för att slippa skriva det klumpiga ”han/hon” när man menar båda eller inte vet. Sedan kidnappades det av identitetsaktivisterna. Synd, det behövdes i sin första funktion. I dag kan jag, som har skrivandet som yrke, inte längre använda ”hen” i neutral betydelse, för det är inte så det uppfattas.
Då får vi ta tillbaks ordet, såsom svenska flaggan togs tillbaks från skinnskallarna.

Att låta liten grupp identitetsvänster och en grupp kränka vit medelålders män bestämma ordets betydelse är nog inte rätt väg att gå.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Då får vi ta tillbaks ordet, såsom svenska flaggan togs tillbaks från skinnskallarna.

Att låta liten grupp identitetsvänster och en grupp kränka vit medelålders män bestämma ordets betydelse är nog inte rätt väg att gå.
Utgår från att du är ironisk. I grunden behövs en medvetenhet om identitetsfrågor i samhället. Men ofta går det för långt. Och i det här fallet strök ett praktiskt ord med på köpet. Tro mig, jag har försökt ta tillbaka det, men tror inte längre det går.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P Peobjörn skrev:
Utgår från att du är ironisk. I grunden behövs en medvetenhet om identitetsfrågor i samhället. Men ofta går det för långt. Och i det här fallet strök ett praktiskt ord med på köpet. Tro mig, jag har försökt ta tillbaka det, men tror inte längre det går.
Blir väl ungefär samtidigt som svastikan blir en lyckosymbol igen
 
  • Haha
Tomtom79
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Jag tror inte att det är vi ingenjörer som är hantverkarnas största kunder. Jag anlitar hantverkare för två saker, mattläggning samt putsarbeten. Det är hantverk där man behöver ha både kunskap och erfarenhet för att det ska bli snyggt.
Du missförstår mig, min vän. Med ingenjörskulturen avses här den kultur som upphöjer ingenjörsskapet över allt annat — ett utmärkande drag för Sverige för övrigt — och som gör att unga människor pressas att välja den sortens karriärer istället för att t ex bli hantverkare. Då uppstår av naturliga skäl brist på de sistnämnda.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Om man tänker på engelska först så skriver man aldrig fel på svenska! 😁 Konstigt att folk inte vet det ☺️
 
  • Gilla
Mats_R
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.