Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det var då flytspacklet...nino skrev:Var i mitt inlägg läser du ut att jag tycker att dom som bor på 4de våningen inte ska ges möjlighet att renovera?
Jag har ingen aning om hur man blir utbränd, jag bara återgav vad jag hörde på radion
tycker också att det verkar vara en konstig sjukdom och dom som blir drabbade verkar inte ha det alltför lätt...
Ta 12st 25kg säckar och gå 4trappor upp, 1 i taget när du gjort det kan du återkomma...
Det är inte för att det är jobbigt utan det sliter fruktansvärt på kroppen
Sen kan vi lägga till i runda slängar 25-30kvm kakel och klinker, några 25kg säckar med fix och fog samt eventuellt putsbruk, tätskiktsmaterial, maskiner, verktyg, toalettstol, vask, övrig inredning samt att all gammal skit ska bäras ner...och det innehåller ofta ett gammalt inmurat gjutjärnsbadkar... :x
Men visst... det är alltid lätt och gnälla och vara lite stor på det när man inte ska göra jobbet själv...
tar rygg på paul och nino, utbrändhet är något som för mig är helt obegripligt... och dom där 60 + ca 20 timmar i veckan som paul snackar om är inget jag snittar under iaf. vill man jobba och älskar sitt jobb så blir man inte utbränd, utbränd i mina ögon är någon form av ursäkt för att man inte "pallar".
och för att lägga en åsikt i 4 trappor upp diskussionen så får man väl ha lite allmänt förnuft när man köper en lägenhet på den våningen, man kan ju inte räkna med att alla tycker det är roligt att springa i trappor hela dagarna. Man får visst det möjligheten att renovera, men ska man ha något gjort så får man betala vad det kostar.
thomassx, vad jobbar du med?
och för att lägga en åsikt i 4 trappor upp diskussionen så får man väl ha lite allmänt förnuft när man köper en lägenhet på den våningen, man kan ju inte räkna med att alla tycker det är roligt att springa i trappor hela dagarna. Man får visst det möjligheten att renovera, men ska man ha något gjort så får man betala vad det kostar.
thomassx, vad jobbar du med?
Marknadsekonomi= Man tar betalt på en sådan nivå att man går runt på ett bra sätt och fyller kalendern. På samma sätt så väljer det arbete som kräver minst när tillfälle ges annars är man bara korkad.
Jag väljer den anställning som ger mig bäst förmåner, bäst lön och minst pendling. Inte hade man självmant hellre tagit samma jobb 4 mil längre bort
Men åter till frågan så har TS två offerter. Kolla referenser o kvalitet på dessa hantverkare o kanske 1 till vettig så har du bättre prisunderlag än vad som kan ges i teorin på ett forum
Jag väljer den anställning som ger mig bäst förmåner, bäst lön och minst pendling. Inte hade man självmant hellre tagit samma jobb 4 mil längre bort
Men åter till frågan så har TS två offerter. Kolla referenser o kvalitet på dessa hantverkare o kanske 1 till vettig så har du bättre prisunderlag än vad som kan ges i teorin på ett forum
Alla som försvarar hantverkare i alla timdebiteringstrådar pratar om "seriösa" hantverkare.
Om man nu är seriös hantverkare tackar man ju inte tvärnej till ett jobb på 4:e våning, utan man talar om för kunden att man själv inte har möjlighet att bära upp allt material. Och erbjuder en lösning där man tar in hjälp utifrån med transport av material upp till 4:e våning till en merkostnad av X kr. Alternativt får kunden lösa detta själv.
För planerar man lite kan det väl inte vara svårt att veta hur mycket material som krävs, och ha detta på plats så man kan bära upp allt vid ett el. två tillfälle?
Om man nu är seriös hantverkare tackar man ju inte tvärnej till ett jobb på 4:e våning, utan man talar om för kunden att man själv inte har möjlighet att bära upp allt material. Och erbjuder en lösning där man tar in hjälp utifrån med transport av material upp till 4:e våning till en merkostnad av X kr. Alternativt får kunden lösa detta själv.
För planerar man lite kan det väl inte vara svårt att veta hur mycket material som krävs, och ha detta på plats så man kan bära upp allt vid ett el. två tillfälle?
utbränd - när läkaren inte hittar den verkliga anledningen - modell mysterium som verkar bli större var år som går men ärligt talat med alla de kemikalier och miljögifter som finns i omlopp i dag i vår närmiljö - vem är inte sjuk?
avseende renovering av badrum har jag all respekt för hantverkaren då det finns risk att han smittas av skadeämnen i badrummet när det rivs - jag hade krävt en smärre förmögenhet ..ooops ja det är ju det som sker jämfört med ett nybygge vad jag vet - eller är det detsamma för jag tycker mig inte finna att det är som så då summan ni talar om motsvarar hela vår nybygge med tilläggsyta på ovanvåningen med 75 kvm boyta med badrum inkl el och vvs..fast just badrummet var t o m en renovering..men det är klart det var inte marmor och guldkranar
avseende renovering av badrum har jag all respekt för hantverkaren då det finns risk att han smittas av skadeämnen i badrummet när det rivs - jag hade krävt en smärre förmögenhet ..ooops ja det är ju det som sker jämfört med ett nybygge vad jag vet - eller är det detsamma för jag tycker mig inte finna att det är som så då summan ni talar om motsvarar hela vår nybygge med tilläggsyta på ovanvåningen med 75 kvm boyta med badrum inkl el och vvs..fast just badrummet var t o m en renovering..men det är klart det var inte marmor och guldkranar
Hej kan någon säga vad slutsatsen är.?
Jag tappade fokus när jag snubblade över inlägg som handlade om utbrändhet.
Jag antar att ni har hamnat i fel forum, men ni kanske vill prata i en annan tråd, så det blir enklare att följa själva badrums-frågan.
Jag tappade fokus när jag snubblade över inlägg som handlade om utbrändhet.
Jag antar att ni har hamnat i fel forum, men ni kanske vill prata i en annan tråd, så det blir enklare att följa själva badrums-frågan.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Så här blir det ju ganska lätt på alla typer av forum...
En fråga kan lätt tydas på olika sätt och således blir det även sidodiskussioner men oftast har då redan TS fått svar på ursprungsfrågan...
En fråga kan lätt tydas på olika sätt och således blir det även sidodiskussioner men oftast har då redan TS fått svar på ursprungsfrågan...
Hur blev det till slut? Vilken bolag anlitade du? Köpte du dina badrumsmöbler från www.badshop.se? Är du färdig med projektet?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden