Hej,
har fått in en offert för läggning av klinker på ca 25 m2, på material står specat 20688:-, obs, material för flytspackling står specat i annan post och klinker ingår inte heller i detta pris.
Är jag helt världsfrånvänd som uppfattar det som otroligt dyrt?!
Märk väl att det avser inte arbete heller.

Tack för svar!

MVH

Vad ingår i priset?
Du måste väl ha fått någon mer specifikation på ett så stort belopp?
Är det bara fix och fog är det väldigt dyrt, ja.

Vad står det exakt på offerten? känns ju jääävligt konstigt om det bara är 25m2 och dryga 20 papp inte täcker flytspackling, klinker, fix och fog, arbetet kan jag inte säga så mycket om men tycker nästan att för den summan borde det ingå det med =)

Antingen så ingår mycket mer, eller så är det ett misstag.

Dom kanske slog en 8:a för mycket på slutet? :D

Även 2068:- låter mycket om det bara avser fix och fog för 25m2

T
Antingen är det som sagt en 8:a för mycket eller så är det priset för hela jobbet, material inklusive timmar.

Paul-Staffanstorp
Gabbe1 skrev:
Även 2068:- låter mycket om det bara avser fix och fog för 25m2
Kan ju inte jag tycka om vi snackar flytfix som alltid är betydligt dyrare än vanligt fix och t.ex PCS Nanofog är inte gratis ;)
Så jag röstar med på att det kommit med en 8 för mycket... annars är de ju ute och cyklar.

Ok, kan så vara.
Jag räknade inte med något "super duper" utan med de priser jag som lekman får betala för standardprodukter av ett känt proffsmärke hos min lokala handlare.

Paul-Staffanstorp
Gabbe1 skrev:
Ok, kan så vara.
Jag räknade inte med något "super duper" utan med de priser jag som lekman får betala för standardprodukter av ett känt proffsmärke hos min lokala handlare.
Jag pratar inte heller om superduper, men flytfixa kanske du inte räknat med och det är dyrare än vanligt fix och PCI är en av de vanligaste och bästa fogarna på marknaden idag tycker jag iaf...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.