S
L lumme skrev:
Vill bara varna alla att använda Organowood eller Sioo (som nu gått i konkurs) Jag har själv bytt ut ca 150kvm trall som var i dåligt skick pga att jag som så många andra gick på spåret att det skulle vara bra som Sioo sagt. Bara de senaste åren har vi i byggbolag bytt väldigt många trädäck hos kunder pga att rötan fått sitt fäste. Det gemensamma är dessa två produkter och även om Organowod numera kallar sin nya och uppdaterade produkt Nova och ska vara bra så finns det tydligen de som tror att det plötsligt skulle vara bra. Tex så slutade Beijer med Organicwood men har fallit dit för deras uppdatering Nova. Men det kommer de ångra framöver, men vårt råd till alla är att låta bli dessa produkter är mitt enda råd
Sioo i KK ? Hemsidan lever, men ser i allabolag att inlett konkursförfarande 2025-09-10. Kan tillägga att vi haft Sioox behandlad altan i S och V läge i ca 14 år. Vi är mycket nöjda, inga problem alls. Snygg grå lyster, träet håller sig friskt. La på Sioox igen kanske efter 8-9 år. Tvättar årligen med deras såp-liknande rengöringsmedel. Litet konstigt att det är så olika erfarenhet av Sioox. Olika yttre miljöfaktorer ?

Hemma hos föräldrarna finns en altan i två delar där den ena är 40 år och den andra 30 år. Båda är icke impregnerade, men målade. I helt bra skick. De har tak så de är skyddade från direkt regn, fast åker det lite sidläges tar det sig in enkelt. Solen lyser på det också från syd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.