P
Ska lägga in ett 13mm Tarkett lamellparkettgolv men lite osäker på hur jag ska börja då rummet är väldigt orgelbundet. Börja inne i vänstra hörnet och göra som vanligt eller ?

• IMG_2586.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2587.jpg
    Skapa konto
tommib
Börja i det hörnet som blir snett till höger när man kommer in genom dörren. Det kanske blir snett till vänster i första bilden. Du ska dock mäta först så att du inte får för tunna "plankor" på någondera sidan av den där lilla mellanväggen, eller i slutet.

P
Dörren är till vänster på första bilden, man kan ana ljuset på pappen. Det hörnet där spikasken nu står menade jag.
image.jpg
Skapa konto

tommib
Aha.... jag trodde du menade altandörren eller vad det nu är.
Hursomhelst kan du börja antingen där spikasken är eller där röda gardinen är. Samma gäller dock från båda hållen ang att mäta så att du inte får småslattar någonstans.

Jag hade börjat där i vänstra hörnet. Men det spelar inte så stor roll. Som tommib skrev tidigare, mät först bara så inte får småremsor när du kommer över i andra änden.

P
Tror det ska gå bra. Har mätt på alla ledder och det blir ok. Rummet verkar vara hyffsat parallelt så jag hoppas slippa några kilformade bitar på slutet.

P
image.jpg
Skapa konto

Det löste sig.

Härligt :thumbup:

tommib
Stiligt. Det var dock inte så jag menade. Man brukar lägga de längsgående skarvarna i ljusinsläppets riktning, men du kanske har ett fönster som inte syns i bild.

P
Jo det är 3 fönster där du ser den röda gardinen och golvet ligger också på den längsta ledden. Hoppas bli klar imorgon.

P
image.jpg
Skapa konto

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Snyggt!

tommib
Det blev ju jättebra!

Är det händelsevis Bauhaus Saragossa Oak? I så fall har vi samma i ett gäng rum...

P
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.