P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Har börjat skissa lite på ett nytt kök och tar gärna lite synpunkter och input 
Jag har faktiskt funderat på ditt kök sedan igår.
Vet inte om jag gillar de grunda skåpen efter kyl och frys riktigt...
Jag har haft diskmaskin på vänster sida om vasken i vårt förra boende och tyckte det kändes bakvänt men jag förstår varför du har valt att sätta den där.
Vad hade du tänkt att ha i 20 cm skåpet innanför?
Jag hade velat ha lite mer på vänster sida vid Spishällen men hade också prioriterar anställningsytan vid ugnen.
Annars ett 20 skåp mellan hörn och spishäll för olja o vinäger
Vet inte om jag gillar de grunda skåpen efter kyl och frys riktigt...
Jag har haft diskmaskin på vänster sida om vasken i vårt förra boende och tyckte det kändes bakvänt men jag förstår varför du har valt att sätta den där.
Vad hade du tänkt att ha i 20 cm skåpet innanför?
Jag hade velat ha lite mer på vänster sida vid Spishällen men hade också prioriterar anställningsytan vid ugnen.
Annars ett 20 skåp mellan hörn och spishäll för olja o vinäger
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Hej,
Tanken med de grunda skåpen var att bli av med allt skräp som alltid ligger framme i ett kök annars men risken med dem är kanske att man kommer att känna de är i vägen men det var därför jag ritade in grunda skåp. 20cm skåpet kom mest till som utfyllnad då jag inte vill ha diskmaskin allt för nära fönstret och elementet. Ska försöka klämma in ett skåp mellan hörnskåpet och hällen då det ser lite trångt ut i hörnet som du säger.
Tack för synpunkterna.
Tanken med de grunda skåpen var att bli av med allt skräp som alltid ligger framme i ett kök annars men risken med dem är kanske att man kommer att känna de är i vägen men det var därför jag ritade in grunda skåp. 20cm skåpet kom mest till som utfyllnad då jag inte vill ha diskmaskin allt för nära fönstret och elementet. Ska försöka klämma in ett skåp mellan hörnskåpet och hällen då det ser lite trångt ut i hörnet som du säger.
Tack för synpunkterna.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Nåt i den här stilen kanske?
Jo ett besök på IKEA blir det innan vi beställer något. Har ingen brådska och kommer inte börja före jul med nåt köksbygge.
Jo ett besök på IKEA blir det innan vi beställer något. Har ingen brådska och kommer inte börja före jul med nåt köksbygge.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Här är ett par varianter till. Synpunkter?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Tror det kommer se för stort ut med ett 60 djupt skåp då det blir precis i ingången till köket.
Vet inte vad det finns för alternativ till Ikea i den här prisklassen. Tittade på HTHs bliiga kök men de såg ut att bli dyrare.
Epoq och Kvick vet jag inte hur de ligger prismässigt.
Vet inte vad det finns för alternativ till Ikea i den här prisklassen. Tittade på HTHs bliiga kök men de såg ut att bli dyrare.
Epoq och Kvick vet jag inte hur de ligger prismässigt.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Vet inte om IKEA har fler men jag får det till 11 modeller. Tycker den lackade luckan "kvadrat" i Shaker stil är fin. Tyvärr är deras ritprogram ganska dåligt då all stommar inte verkar finnas med, tex går det inte att rita in överskåp till kyl&frys.AnneFi skrev:
Redigerat:
Det måste ju inte vara ett 60 skåp kan ju funka med ett 40 också. kolla vad absoluta kök ska ta för deras kök. Vi satte in ett sådant förra året och är skitnöjda. Inte mycket dyrare o allt kommer hemkört till dörren och det är redan färdigbyggt hålen till handtagen är borrade osv.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Var och kände lite på köken hos IKEA igår och jag tror vi skippar att ha enhetliga stora lådor även om det är snyggt då det kändes fruktansvärt opraktiskt att först dra ut en stor låda för att komma åt tex. besticklådan innanför.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Funderar också på att flytta diskmaskin längst ut till vänster och sätta det 40 skåpet närmast hörnskåpet då jag misstänker att man kommer slå den breda besticklådan i höften på den som står vid spisen eller vad tror ni?
Redigerat: