Skruv- eller snabbanslutning?

  • Antal röster
    178
elmont skrev:
Bra och billigt eller i alla fall billigt, på alla vis ;)
Mer billig än bra kan man ju säga.
 
Det finns, enligt mig, bara en positiv sak med Malmbergs uttag och brytare och det är att de är inplastade, vilket gör att de kan ligga och skumpa runt utan att bli skavda.
 
Rikard Ågren skrev:
Det finns, enligt mig, bara en positiv sak med Malmbergs uttag och brytare och det är att de är inplastade, vilket gör att de kan ligga och skumpa runt utan att bli skavda.
Det är väldigt sant det, jag undrar hur många brytare och uttag man har tvingats skicka för att dom är skrapade och missfärgade. Jag försöker hålla dom kvar i lådorna men det hjälper ju inte jämt.
 
Jag har köpt små "red-line" påsar (sk "knarkpåsar") som jag stoppar uttag/brytare osv i (en och en i varsin påse) för att ha nåt enstaka ex av varje sort i servicebilen.
 
Med Eljos nya kartonger har det dock blivit bättre. De är som små sortimentlådor med fack som man kan fylla på utan att de ligger och skaver mot varandra.
 
Rrrrr skrev:
Jag har köpt små "red-line" påsar (sk "knarkpåsar") som jag stoppar uttag/brytare osv i (en och en i varsin påse) för att ha nåt enstaka ex av varje sort i servicebilen.
Mmm, jag har haft kollegor som kört så men själv får jag aldrig arslet ur vagnen, kanske ska kolla nästa gång jag tvingas ner till Ullared.
 
Rikard Ågren skrev:
Med Eljos nya kartonger har det dock blivit bättre. De är som små sortimentlådor med fack som man kan fylla på utan att de ligger och skaver mot varandra.
De är faktiskt väldigt bra! Även när man bär med sig en massa lådor och kompletterar.

//Patrik
 
varför säljer ni inte grejerna med skönhetsfel som 2.a sortering till kunder som är måna om kostnaden och kanske skiter fullständigt i om uttaget är repigt (jag skulle inte bry mig sålänge det inte är sprucket)
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
 
Mikael_L
Rrrrr skrev:
Jag har köpt små "red-line" påsar (sk "knarkpåsar") som jag stoppar uttag/brytare osv i (en och en i varsin påse) för att ha nåt enstaka ex av varje sort i servicebilen.
It makes sense to me ...
Priset på era uttag är väl ungefär som knark ... :D :cool: :rolleyes:
 
Mikael_L
electrocuted skrev:
varför säljer ni inte grejerna med skönhetsfel som 2.a sortering till kunder som är måna om kostnaden och kanske skiter fullständigt i om uttaget är repigt (jag skulle inte bry mig sålänge det inte är sprucket)
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
Slänga ???
Har du inte kollat tradera?
 
Mikael_L
Intressant omröstningsresultat, inte ens yrkeselektrikerna är speciellt eniga.
Jag tycker det verkar som att ni är relativt jämnt spridda bland de tre alternativen. Vilket iofs betyder att "snabbkoppling" vinner över "ej snabbkoppling".

(Jag har ju givetvis inte total koll på alla elektriker på forumet, men några är jag nästan 100% säker på att dom har det som profession :))
 
electrocuted skrev:
varför säljer ni inte grejerna med skönhetsfel som 2.a sortering till kunder som är måna om kostnaden och kanske skiter fullständigt i om uttaget är repigt (jag skulle inte bry mig sålänge det inte är sprucket)
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
Håller helt och hållet med.
 
Jag röstar på skruvanslutning helt enkelt för att man måste f-n ha handskar eller verktyg för att trycka på de där "knapparna" på många snabbanslutningar.

Vissa har kanske värsta läderhuden på sina fingrar, men det lär knappast gälla alla...

Det kan ju inte vara meningen att det ska göra ont i fingertopparna när man monterar prylarna...
 
Har ni lagt märke till att med Eljos 1-vägs uttag med snabbanslutningar så måste brunnen monteras rätt väg i förhållande till anslutningarna? Annars är det stor risk att anslutningarna börjar glappa, eftersom ena halvan av brunnen går längre in (sett bakifrån alltså), och om den delen hamnar över anslutningarna så pressas dessa ner i värsta fall = glapp i anslutningarna.
 
Låter allvarligt. Kan stora företag som Eljo verkligen göra sådana misstag? Samtidigt vet jag att stora företag mycket väl kan ha problem med kvalitén...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.