43 316 läst ·
109 svar
43k läst
109 svar
Omröstning: Skruv- vs. snabbanslutning!
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det finns, enligt mig, bara en positiv sak med Malmbergs uttag och brytare och det är att de är inplastade, vilket gör att de kan ligga och skumpa runt utan att bli skavda.
Det är väldigt sant det, jag undrar hur många brytare och uttag man har tvingats skicka för att dom är skrapade och missfärgade. Jag försöker hålla dom kvar i lådorna men det hjälper ju inte jämt.Rikard Ågren skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Med Eljos nya kartonger har det dock blivit bättre. De är som små sortimentlådor med fack som man kan fylla på utan att de ligger och skaver mot varandra.
Produkter som diskuteras: "sortimentlådor"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
Mmm, jag har haft kollegor som kört så men själv får jag aldrig arslet ur vagnen, kanske ska kolla nästa gång jag tvingas ner till Ullared.Rrrrr skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
varför säljer ni inte grejerna med skönhetsfel som 2.a sortering till kunder som är måna om kostnaden och kanske skiter fullständigt i om uttaget är repigt (jag skulle inte bry mig sålänge det inte är sprucket)
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
Slänga ???electrocuted skrev:varför säljer ni inte grejerna med skönhetsfel som 2.a sortering till kunder som är måna om kostnaden och kanske skiter fullständigt i om uttaget är repigt (jag skulle inte bry mig sålänge det inte är sprucket)
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
Har du inte kollat tradera?
Intressant omröstningsresultat, inte ens yrkeselektrikerna är speciellt eniga.
Jag tycker det verkar som att ni är relativt jämnt spridda bland de tre alternativen. Vilket iofs betyder att "snabbkoppling" vinner över "ej snabbkoppling".
(Jag har ju givetvis inte total koll på alla elektriker på forumet, men några är jag nästan 100% säker på att dom har det som profession
)
Jag tycker det verkar som att ni är relativt jämnt spridda bland de tre alternativen. Vilket iofs betyder att "snabbkoppling" vinner över "ej snabbkoppling".
(Jag har ju givetvis inte total koll på alla elektriker på forumet, men några är jag nästan 100% säker på att dom har det som profession
Håller helt och hållet med.electrocuted skrev:varför säljer ni inte grejerna med skönhetsfel som 2.a sortering till kunder som är måna om kostnaden och kanske skiter fullständigt i om uttaget är repigt (jag skulle inte bry mig sålänge det inte är sprucket)
att slänga känns ju bara så fel när det finns dom som behöver uttag men köper lågpris istället.
Jag röstar på skruvanslutning helt enkelt för att man måste f-n ha handskar eller verktyg för att trycka på de där "knapparna" på många snabbanslutningar.
Vissa har kanske värsta läderhuden på sina fingrar, men det lär knappast gälla alla...
Det kan ju inte vara meningen att det ska göra ont i fingertopparna när man monterar prylarna...
Vissa har kanske värsta läderhuden på sina fingrar, men det lär knappast gälla alla...
Det kan ju inte vara meningen att det ska göra ont i fingertopparna när man monterar prylarna...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har ni lagt märke till att med Eljos 1-vägs uttag med snabbanslutningar så måste brunnen monteras rätt väg i förhållande till anslutningarna? Annars är det stor risk att anslutningarna börjar glappa, eftersom ena halvan av brunnen går längre in (sett bakifrån alltså), och om den delen hamnar över anslutningarna så pressas dessa ner i värsta fall = glapp i anslutningarna.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 838 inlägg
Låter allvarligt. Kan stora företag som Eljo verkligen göra sådana misstag? Samtidigt vet jag att stora företag mycket väl kan ha problem med kvalitén...
