Golvpoolen fungerar väldigt bra. Aldrig haft något problem med dem.
Inte med bygghemma eller deras andra nätbutiker heller. Alltid snabba leveranser.
Inget strul med återbetalningar heller.

Har handlat hos dem mycket under flera år. Har inger alls att klaga på.

• Haha
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
och nu mängder av trådar på det här forumet hur dåliga dom i flera år nu själv handlat från för måste vara 13 år sen nu bara strul då med
Vad som hände för 13år sedan har nog ingen betydelse idag.

Det verkar vara samma personer som beskriver samma händelse om och om igen i flera trådar.
Jag känner inte igen mig i dessa beskrivningar. Själv skulle jag handla hos alla dessa igen utan att tveka.

• Haha
maria01
  • Laddar…
O O skrev:
Golvpoolen fungerar väldigt bra. Aldrig haft något problem med dem.
Inte med bygghemma eller deras andra nätbutiker heller. Alltid snabba leveranser.
Inget strul med återbetalningar heller.

Har handlat hos dem mycket under flera år. Har inger alls att klaga på.
Skulle alla kunder få problem hade butiken nog inte gått att driva, men det verkar inte bara vara några få som klagar. Här kan du se recensioner både från kunder och på andra länken från personal därifrån. Hade jag haft gott om tid kanske jag hade köpt där ändå pga stort utbud och bra priser möjligen. Men troligen håller jag mig borta då det finns gott om andra butiker att välja på. Nu är det säkert många som det gått bra för också som inte orkat skriva en recension förstås, men det ser inte bra ut på det folk skriver om butiken.
https://www.reco.se/v/brands/bygghemma?reviewsPage=32
https://se.indeed.com/cmp/Bygghemma/reviews

• Gilla
maria01
  • Laddar…
É
Såg att jag har handlat för mer än 60 000 kr de senaste tre åren från Bygghemma och det har gått bra, dock bara fördelat på kanske 5st ordrar.

Sist hade jag gjort en massa ihopplock på vvs och sen blev det strul i kassan då många produkter plötsligt inte fanns. Ringde då upp dem och de fixade ordern snabbt på telefonen då produkterna faktiskt fanns i lager.

Men jag kanske har haft tur så skulle nog inte rekommendera dem ändå, men inte heller avråda. Känns lite oseriöst när de kör med dessa tre sidor, säljer samma produkter och ofta till samma priser. Sen skiftar de lite med rabatterna mellan sidorna. Säger de har fri frakt men kör med en behandlingsavgift istället.

Har beställt online från byggahemma.se (och deras andra bolag) flera gånger senaste åren. Inga som helst problem någon av gångerna.
Transformatorn i badrumsspegeln pajade efter 1 år och genom reklamation på deras hemsida så dök en ny transformator upp i brevlådan någon dag senare. Nästan förvånansvärt bra kundservice!

Lagersaldo på flera Bauhaus butiker i Skåne har flera gånger varit en fullkomlig katastrof. De skulle ha 8 stycken Assa 2000 lås men inga fanns i butiken och efter en lång stunds letande av personal med lift på övre hyllan så skrev de ned lagret till noll.
Vart tar 8 stycken kartonger vägen?

Nu sist så skulle det finns 27 förpackningar knivar till min robotgräsklippare. Efter att personalen letat runt på flera ställen så kom de fram till att de inte har några….alls. Var tar en hel kartong med så många förpackningar vägen? Nästan så man tycker synd om de stackarna som jobbar där.

Undviker till varje pris att köra till Bauhaus och väljer utan tvekan hellre Hornbach.
Dock en gång så beställde jag en stor glasspegel från Bauhaus och de får nästan ha en eloge att den inte var sönder när man hämtade ut den på servicestället.

Det är bra att det lyckas för en del på byggahemma.se och liknande, och inte märkligt heller. Hade det blivit strul till varje kund via dem då hade företaget nog inte funnits kvar längre. Men då det verkar ha blivit problem för rätt många och omdömena var låga på omdömessidor så undvek jag dem nu när jag behöver få hem kakel + klinkers snabbt.

Förhoppningsvis kommer det fram på måndag som tänkt och jag svarar kanske inte mer här i tråden då det är beställt nu redan. Sort tack för alla svar däremot!

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
P perlundstrom skrev:
Hej!

Jag ska beställa kakel och klinkers och skulle behöva få hem det inom 5 arbetsdagar helst. Vi har kollat på Hornbach som finns 30 minuter bort och de hade inte så mycket att välja på bland mindre mörka klinkers (15x15 samt 30x30). Kakel tänkte vi 30x60, ljust, och där finns mycket i alla butiker.

Så jag tänkte då beställa ikväll. Hittade bra saker på byggahemma.se men såg att de har dåliga omdömen. Jag kollade runt och hittade byggshop.se och bra saker där, men de är inom samma företag. Då hittade jag golvshop.se men även de är inom samma företag.

Har någon tips på seriös firma som säljer kakel/klinkers så tar jag tacksamt emot. Tanken är att beställa ikväll.
Handlat mycket via bygghemma, och generellt har det fungerat bra men min rekommendation är att köp främst på faktura. När jag byggde huset jag bor i nu för två år sedan så kunde man välja faktura utan någon avgift, jag vet inte hur det förhåller sig nu.
Bygghemma (och alla dess systerbolag) är en form av 'dropshipping' där de mer förmedlar affärer än att ha ett eget lager. Jag tycker det är i grunden ett smart och bra upplägg men konsekvenserna om/när något går fel, blir försenat mm. blir då också desto värre. Genom att köpa via faktura minimerar du åtminstone den ekonomiska risken för dig personligen. Jag hade ett par ärenden som strulade, varav ett var någon märklig leveransförsening med flera månader där jag redan hade betalt varan. I detta fall var det ingen kritisk vara för bygget men trots det påverkade min planering och tog både tid och energi från annat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.