Sitter primärprofilerna i rätt nivå så skulle jag nog inte tycka att det är något större ingrepp att sala vid övriga infästningspunkter.
Tycker absolut att du ska lägga lite kärlek på det, det blir lättare och bättre för dig i slutändan.
 
  • Gilla
kest och 3 till
  • Laddar…
Ja, det finns ju redan reglar. Då spelar det inte så stor roll hur rakt lagret ovanför är, det är bara att shimsa mellan med lagom passbitar vid srålreglarnas infästningar så att dom blir rak i förhållande till varandra.
Eller har jag missat något?
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
I det där läget hade jag också lagt lite jobb på att pula in masonitbitar eller motsvarande så att det blir så rakt som bara möjligt. Typiskt läge där det är värt att satsa på underarbetet, så blir allt så mycket enklare sedan.
 
  • Gilla
Trattkantarell
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, det finns ju redan reglar. Då spelar det inte så stor roll hur rakt lagret ovanför är, det är bara att shimsa mellan med lagom passbitar vid srålreglarnas infästningar så att dom blir rak i förhållande till varandra.
Eller har jag missat något?
Ja det var det jag var inne på :) blir lite pyssel för att få det rakt men känns prioriterat. Tack för svar :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.