Sprucken fogning och målning runt ett fönster, visar tecken på skador antagligen orsakade av temperaturskiftningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprickor i fogning och målning på dörrkarm, synliga efter temperaturskiftningar och några månaders användning, kräver eventuellt åtgärder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som synes på den andra bilden så har fogning och målning börjat spricka bara några månader efter utfört arbete, antagligen pga temperaturskiftningar. Går detta åtgärda, det gäller ca 10 karmar.

Visst kan du måla den, men det blir ju som det blir på din bild. Skumgummi är ju inget optimalt underlag för färg.

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Visst kan du måla den, men det blir ju som det blir på din bild. Skumgummi är ju inget optimalt underlag för färg.
Nu var jag kanske lite otydlig i mitt inlägg, arbetet är utfört av en målerifirma. De har med andra ord inte gett mig fackmannamässiga råd...

Sjäv tycker jag det ser klåpigt ut men något direkt fel, är det väl inte. Mer en fråga om tyckte och smak.
Läste en tråd där någon var mycket upprörd över ett vitt fönster där listerna var svarta och inte vita. Som sagt, en smaksak.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
E eriksthlm skrev:
Nu var jag kanske lite otydlig i mitt inlägg, arbetet är utfört av en målerifirma. De har med andra ord inte gett mig fackmannamässiga råd...
Har du beställt målning av skumgummit och menar att målaren borde ha sagt ifrån?

Vad gäller din ursprungliga fråga så är det ju lite svårt att backa bandet. Ingen idé att bara måla igen, då färgen lär spricka igen. Hoppas att någon annan har en bra idé, för jag har det inte.

K
Intet Intet skrev:
Sjäv tycker jag det ser klåpigt ut men något direkt fel, är det väl inte. Mer en fråga om tyckte och smak.
Läste en tråd där någon var mycket upprörd över ett vitt fönster där listerna var svarta och inte vita. Som sagt, en smaksak.
Instämmer.
Lite kladdigt.
Som att färg hamnat där den inte ska vara.

K Kardan79 skrev:
Har du beställt målning av skumgummit och menar att målaren borde ha sagt ifrån?

Vad gäller din ursprungliga fråga så är det ju lite svårt att backa bandet. Ingen idé att bara måla igen, då färgen lär spricka igen. Hoppas att någon annan har en bra idé, för jag har det inte.
Nä, målning av fönsterkarmar ingick i ett större arbete, och målaren propsade på att det är så här man gör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.