Müssli Müssli skrev:
Det är en dragfjäder från PM Flex som finns i både 10m och 20m.
E-nr 1659610 och 1659620. Den "flexar" inte på längden och den är styvare än en vanlig nylon. Klarar t.o.m. 50-slang kortare sträckor.
Verkar inte stämma riktigt... Den jag har har ögla i ändan och verkar ha en längre sån böjbar ände. Men liknar mycket på den.

Fördelen var att den här inte alls "böjer" sig när man trycker på och ändan verkar "söka sig" fram väldigt mycket bättre...

Jag vet inte vad det är tyvärr, lånade den av grannen som i sin tur fått den genom att en elektriker glömt den på deras vind...

Nä, lyckas inte hitta någon exakt likadan när jag Googlar men den som @Mussli anger liknar väldigt mycket så säkert samma typ av "fjäder" men lite annorlunda ändor.

anders07 anders07 skrev:
Nä, lyckas inte hitta någon exakt likadan när jag Googlar men den som @Mussli anger liknar väldigt mycket så säkert samma typ av "fjäder" men lite annorlunda ändor.
Jag är nästan säker på att det är samma typ av fjäder. Ena änden har en lång ögla av en vajer och andra änden har en längre grov böjlig metalldel som hjälper till att styra. De första fjädrarna hade utbytbara ändar men nu är de fasta. Det kanske är en äldre variant med utbytbara ändar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.