speed skrev:
Hejsan!
Jag har just fixat min grund, och har betalat följande för 126 kvm platta (9x14m);
Schakt för platta och uppfart (ingen sprängning)med ca 60m grusväg - 35000. Grund inkl golvvärme - 54000. Avlopp och dränering ca 7500. Grus ca 10000. Gjutningen kostar 25000 inklusive jobb och betong. Totalt 131500 bananer. Jag får då jobba i ca en vecka med att lägga ut dränering, kantbalkar, cellplast, golvvärme och armering. Så mycket kostar det om man gör lite själv.
Kanske en dum fråga, men var det svårt eller är det något en någorlunda händig person kan klara själv (= min sambo ;D) ?

Hej igen!
Du behöver bara kunna mäta, ställa dit kantbitarna, lägga ut frigolitskivor i mitten och armeringsnät ovanpå med ev. golvvärme fastsurrad i armeringen. Det finns en uppsjö av grundtillverkare, men den billigaste och bästa jag hittade var ankarbalken. Mot ett par tusenlappar kommer dom och sätter ut kantbalkarna där de ska vara. Själva gjutningen får proffsen göra eftersom det helt enkelt blir jämnt och fint då, och man slipper sneda golv... Men javisst kan man göra det själv. Samla ihop lite händiga släktingar och följ ritningen du får av grundtillverkaren så kan det inte gå fel. Lycka till!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.