6 791 läst ·
72 svar
7k läst
72 svar
Oense om vem som bestämmer hyran
Så om man t ex låter sin egen son parkera billigt eller gratis på sin egna fastighet så tycker han att han också ska få göra det.... Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan och jag skulle vänligt men bestämt be honom parkera på annan plats. Knappast första eller sista konflikten han är inblandad i 😅L Limalison skrev:Det absolut ett sätt som man kan använda men för en kompis vill jag kanske vara lite billigare. Dessutom håller han på och tjatar om att han vill veta hur mycket min son betalar….Jag tycker inte att jag behöver redovisa för honom hur jag tänker runt varje person, det är ju inget bolag jag har. Han visste från dag 2 (han frågade inte innan om han kunde parkera hos mig) vad det kostar och har ändå valt att låta lastbilen stå kvar, trots att han säger sig ha ett billigare alternativ …
Och han eskalerar hela tiden tonen i sina SMS 😏
/Krille
Som andra har skrivit - Är 30kr / dag värt det?L Limalison skrev:Det absolut ett sätt som man kan använda men för en kompis vill jag kanske vara lite billigare. Dessutom håller han på och tjatar om att han vill veta hur mycket min son betalar….Jag tycker inte att jag behöver redovisa för honom hur jag tänker runt varje person, det är ju inget bolag jag har. Han visste från dag 2 (han frågade inte innan om han kunde parkera hos mig) vad det kostar och har ändå valt att låta lastbilen stå kvar, trots att han säger sig ha ett billigare alternativ …
Baserat på din beskrivning skulle jag nog tycka att det var mer värt att slippa göra affärer med honom.
Förklara bara att det blev för mycket diskussioner av det och att du tycker att det blev för krångligt. Erbjudandet kvarstår därför inte, men det var ju bra att han hade ett alternativ som dessutom var billigare.
Hoppas att hans last blir kapad, vilken jäkla förståndshandikappad förare, som verkar ha en extremt allvarlig analklådaK Krille4 skrev:Så om man t ex låter sin egen son parkera billigt eller gratis på sin egna fastighet så tycker han att han också ska få göra det.... Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan och jag skulle vänligt men bestämt be honom parkera på annan plats. Knappast första eller sista konflikten han är inblandad i 😅
/Krille
”Jag tillämpar individuell prissättning och en närmare analys har visat att du sannolikt kommer kosta mer tid i underhåll än andra kunder. Ditt pris är därför 50kr per påbörjat dygn med en avtalstid på 3 månader. Efter 3 månader avslutas kontraktet automatiskt utan åtgärd från någon part.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 152 inlägg
Han har varit bortrest 3 veckor, ca 4 dagar efter han ställde lastbilen här, nu är han tillbaka sedan en vecka men har inte flyttat bilen.Spikbjörn skrev:
Varför är det överhuvudtaget en diskussion om nivån på priset. Fri marknad. Om han inte gillar priset får han lov att betala för parkering precis vart han vill. Det är han helt fri att få göra.
Gillar han inte ditt pris så behöver han inte stå där. Vem bryr sig om vad som är närmast till vem.
Du kommer att få duktigt med bekymmer med denna person. Avyttra så fort som möjligt.
Gillar han inte ditt pris så behöver han inte stå där. Vem bryr sig om vad som är närmast till vem.
Du kommer att få duktigt med bekymmer med denna person. Avyttra så fort som möjligt.
Men, vad i helsike. Han är ju fullkomligt dum i huvudet. Personligen hade jag fyrdubblat hana hyra omedelbart, bara så att han försvann. För det första måste han väl inse, att eftersom det får plats minst två personbilar på platsen för en lastbil, så måste man väl fatta att priset är dubbelt så högt. Men i övrigt ska han skita fullkomligt i hur mycket andra betalar. Hade någon, i en liknande sits, krävt att få veta hur mycket MIN SON betalar. Ja, då jävlar, säger jag bara. Han måste, som sagt, vara totalidiot.L Limalison skrev:Det absolut ett sätt som man kan använda men för en kompis vill jag kanske vara lite billigare. Dessutom håller han på och tjatar om att han vill veta hur mycket min son betalar….Jag tycker inte att jag behöver redovisa för honom hur jag tänker runt varje person, det är ju inget bolag jag har. Han visste från dag 2 (han frågade inte innan om han kunde parkera hos mig) vad det kostar och har ändå valt att låta lastbilen stå kvar, trots att han säger sig ha ett billigare alternativ …
Normala människor frågar vad det kostar, sen säger de tack och parkerar. Alternativt så säger de att det var lite för dyrt för dem, och åker vidare. Den här typen av idioter gör man inte affärer mer överhuvudtaget.