4 993 läst ·
54 svar
5k läst
54 svar
Oense om vem som bestämmer hyran
Det råder som sagt fri prissättning. Men du får inte diskriminera någon med oskäligt prissättning.L Limalison skrev:
Jag blev däremot fundersam, vad behövs för att anordna och hyra ut parkering? Bygglov förstår jag är självklart, men behöver man söka miljötillstånd? Har en obebyggd tomt, skulle ju kunna göra nån krona på den...
Var hittar man det förbudet? Eller tänker du på särbehandling på grund av "kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder"?Cheesen skrev:
I övrigt får man väl hyra ut en parkeringsplats svindyrt om man så vill och även ta helt olika priser för olika kunder?
Medlem
· Västra götaland
· 44 inlägg
Gör som Ahlsells: Ta 300kr/dygn och ge 90% rabatt istället.
Så kanske han känner sig lite mer viktig 😂
Så kanske han känner sig lite mer viktig 😂
man får diskriminera hur mycket som helst, förutom på grunderna ”kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder”.
Du får sätta priset fritt.
Du får sätta priset fritt.
Redigerat:
Aldrig fel att förhandla pris iofs. Men förhandlingstaktiken - "om du inte sänker priset anmäler jag dig till konkurrensverket (av alla ställen)" var lite märklig. Men vem vet, den kanske fungerar bättre än vad man kan tro? 😆Bart skrev:
Jamen eller hur. Konkurrensverket av alla ställen. En förhandling bygger väl annars på att det finns en hävstång från båda hållen. Annars blir det svårt att förhandla om ena parten bara meddelar ”betala eller stick”.C cpalm skrev:
Det är nog en kristen lastbil med rötter hos samerna som identifierar sig som personbil, kanske även att den börjar bli till åren.M Masthugg skrev:
Varför ska TS bemöda sig för att det ska bli tydligt för någon? Vill TS ha 30 kronor per dygn för lastbilen är det väl bara för lastbilsägaren att gilla läget och betala, eller låta bli att nyttja parkeringen. Jag ser ingen anledning för TS att motivera något alls för någon eller engagera sig i några diskussioner eller någon förhandling.A annsofian skrev:
Passar det inte att parkera till angivet pris är det bara att låta bli är min åsikt.
Det absolut ett sätt som man kan använda men för en kompis vill jag kanske vara lite billigare. Dessutom håller han på och tjatar om att han vill veta hur mycket min son betalar….Jag tycker inte att jag behöver redovisa för honom hur jag tänker runt varje person, det är ju inget bolag jag har. Han visste från dag 2 (han frågade inte innan om han kunde parkera hos mig) vad det kostar och har ändå valt att låta lastbilen stå kvar, trots att han säger sig ha ett billigare alternativ …A annsofian skrev:
Och han eskalerar hela tiden tonen i sina SMS 😏
Hur kan han få för sig att argumentera med "eskalerad ton" när det är du som äger marken?
Vill du odla potatis, spela krocket eller hålla danskurser istället är det ju upp till dig?
Vill du odla potatis, spela krocket eller hålla danskurser istället är det ju upp till dig?
Spelar ingen roll om du har bolag eller ej. Du bestämmer priset. Han väljer att acceptera eller inte nyttja din mark. Vad andra betalar dig ska han på ren svenska skita i. Det angår inte honom och fattar han inte det borde du förklara det tydligt.L Limalison skrev: