436 673 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
S sinuslinus skrev:
Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med våra.. vi grillade med olja o salt har jag för mig!
Riktigt flådiga purjos
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg

Det börjar lika nått.
Kan förhoppningsvis snart börja skörda färskpotatis.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg
En titt i kåltunnlarna:

Växer på fint ju 
..förskonade från sniglar? (Allmänt) här hade jag 22 st med till tippen igår (satt under några blomkrukor som skulle tömmas)
och jag har hittat ett 10-tal lite större.. (men inte i närheten av odlingarna
.. tack o lov). Men det är nog snigelrekord...
..förskonade från sniglar? (Allmänt) här hade jag 22 st med till tippen igår (satt under några blomkrukor som skulle tömmas)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg
Än så länge, men de lurar runt hörnet.
Men ja, växer på fint, skördade en liten munsbit broccoli igår.
Palm/Svart- och grönkålen har vi redan börjat kunna skörda av.
Men ja, växer på fint, skördade en liten munsbit broccoli igår.
Palm/Svart- och grönkålen har vi redan börjat kunna skörda av.
Vad händer med mina svarta vinbär?? Kom en del frukt först, men sedan försvann nästan alla över en natt. Lite bladlöss ser jag idag, men inget påtagligt. Lite glansig yta på bladen men annars ser den glad ut. Sattes för 2 år sedan, samma sak hände förra året men då antog jag att det berodde på vädret.
Kompisen som står på andra sidan plattorna sattes samtidigt och på den är det riktigt med bär.
Kompisen som står på andra sidan plattorna sattes samtidigt och på den är det riktigt med bär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mysko. Jag vet att vinbärsbuskar inte ska gödslas för mycket, då blir det mindre bär. Och gamla grenar får mindre när. Men inte läst något om att de kan tappa bären.
Jag satte vinbär hos mig för två år sedan, läste på ordentligt då. Har vinbärslöss på bägge buskarna. På landet där de stått en evighet utan någon som helst skötsel mår de hur bra som helst och ger ordentliga skördar
Jag satte vinbär hos mig för två år sedan, läste på ordentligt då. Har vinbärslöss på bägge buskarna. På landet där de stått en evighet utan någon som helst skötsel mår de hur bra som helst och ger ordentliga skördar