436 715 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Svärmor gjorde syrensaft ett tag. Men jag måste erkänna att det är lite för parfymigt för min del. Tror dock inte att hon hade i like lika mycket citron, kanske ingen, och jag gissar att citron gör den godare.Snigla skrev:
Lite skoj är det i alla fall och det blir fin färg.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
Angående syrensaften så håller jag med, avskyr parfymsmak och rosenvatten är en av de vidrigaste drycker jag smakat. När jag gjorde saften åt jag en blomma och då var det verkligen parfymsmak. I receptet jag följde va det dock hiskeliga mängder socker, och trots att jag inte hällde i allt så smakar den än så länge jättegott! I värsta fall blir det gå-bort-present.
Jo det är fortfarande kul och prova göra saker (även tveksamma saker..).. alltid skillnad med ”det man gjort själv”.. vs hm.. allt annat hehetopsiekret skrev:
Angående syrensaften så håller jag med, avskyr parfymsmak och rosenvatten är en av de vidrigaste drycker jag smakat. När jag gjorde saften åt jag en blomma och då var det verkligen parfymsmak. I receptet jag följde va det dock hiskeliga mängder socker, och trots att jag inte hällde i allt så smakar den än så länge jättegott! I värsta fall blir det gå-bort-present.
Här har jag potatis gul lök och jordärtskockor.
Här har jag lagt överblivna lökar. Problemet med luftlök är att man får 4-5 eller ibland fler utsäden från varje lök. Så i höstas efter att jag satt alldeles för många så hällde jag återstoden här. Medan de är späda är de goda i sallad. Men de är lite bökiga att få upp ensamma när de växer så tätt.
Jag trodde att fiberduk på insidan av hela växthuset skulle vara nog för att skydda plantorna när de kom inifrån. De hade ju trots allt varit ute dagtid under en period. Jag hade fel och har nu massor av brända plantor. Men några av dem kommer som de skall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har jag lagt överblivna lökar. Problemet med luftlök är att man får 4-5 eller ibland fler utsäden från varje lök. Så i höstas efter att jag satt alldeles för många så hällde jag återstoden här. Medan de är späda är de goda i sallad. Men de är lite bökiga att få upp ensamma när de växer så tätt.
Logga in
Skapa konto
Jag trodde att fiberduk på insidan av hela växthuset skulle vara nog för att skydda plantorna när de kom inifrån. De hade ju trots allt varit ute dagtid under en period. Jag hade fel och har nu massor av brända plantor. Men några av dem kommer som de skall.
Logga in
Skapa konto
Solen verkar vara grym i år, våra plantor blev solbrända också.. nu brukar de ju komma igen - men nu hade vi för en gångs skull avhärdat dem ordentligt (inte alla).. och ändå brändes det..A Avemo skrev:Här har jag potatis gul lök och jordärtskockor.
[bild]
[bild]
[bild]
SNART ska en hög icke avhärdade ut..
Men det växer ju på lite överallt hos dig äntligen lite sommar