442 159 läst ·
5 780 svar
442k läst
5,8k svar
Odlingshörnan..
Löken gick sisådär.. (gula lökarna var ok, men inga "stora".. rödlöken var iaf lite större än sättlöken i år..
Men jag ger mig inte.. på dem nästa säsong igen.. har fått stora lökar (!) innan ju.. *mutter*
Ska bunkra med kodynga nu i höst när vi rensat ur.. så får den "ligga o brinna" tills i vår..
Angående frörean:
Jag köpte själv på mig dessa sorter..
Några av dem är sådana som jag har återkommer i "sortimentet" (mina odlingar) .. men en del av påsarna är "nya" sorter även för mig
Man får passa på!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Men jag ger mig inte.. på dem nästa säsong igen.. har fått stora lökar (!) innan ju.. *mutter*
Ska bunkra med kodynga nu i höst när vi rensat ur.. så får den "ligga o brinna" tills i vår..
Angående frörean:
Logga in
Skapa konto
Några av dem är sådana som jag har återkommer i "sortimentet" (mina odlingar) .. men en del av påsarna är "nya" sorter även för mig
Man får passa på!
Husägare
· Uppsala
· 749 inlägg
Samma här med löken (fast jag odlar bara potatislök). Tror att jag framför allt vattnar för dåligt så att löken inte kan ta upp näringen. På't igen nästa år. Nu har jag iaf köpt en vattenspridare. Drömmen är att kunna koppla den till en IBC-tank med regnvatten.Snigla skrev:
Löken gick sisådär.. (gula lökarna var ok, men inga "stora".. rödlöken var iaf lite större än sättlöken i år..
[bild]
[bild]
Angående frörean:
[bild]
Man får passa på!
Lök och potatis gav stor utdelning i år. Men tomaterna har det varit sämre med.Snigla skrev:
[bild]
[bild]
Angående frörean:
[bild]
Man får passa på!
Husägare
· Uppsala
· 749 inlägg
Potatisen har jag faktiskt inte hunnit kolla än.. blasten har varit fin hehe.. hoppas på god skörd under backen också!Smv440 skrev:
Logga in
Skapa konto
Tomaterna har jag fått en "liten skål" av.. men resten sitter kvar (gröna!!) på plantorna än.. (och vissa fick inga frukter alls.. trots gott om pollinerarare.. inkl mig.. )
Tyckte vi vattnade bra i år (men frågan är om man tror att tillräcklig vattning... är för lite?) och jorden var ny.. så jag vet inte varför de var lite klena (tom kom ihåg och gödsla!).Mathildatiger skrev:
Nästa år ska jag ha droppslang .. med jämnare bevattning.. och se om det hjälper..
.. och jag ska mylla ner kogödsel nu i höst o låta det ligga o brinna där. till nästa säsong.. (så fort vi rensat ur det gamla.. har ju grejer kvar i landen nu )
Klicka här för att svara