Löken gick sisådär.. (gula lökarna var ok, men inga "stora".. rödlöken var iaf lite större än sättlöken i år.. :P

Skördade gula lökar ligger på ett bord med text "Gula löken är oxå skördad !!!" i bildens överkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hög med små rödlökar på ett bord med texten "Rödlök från landet, Inte så stora" synlig ovanpå bilden.
Skapa konto

Men jag ger mig inte.. på dem nästa säsong igen.. har fått stora lökar (!) innan ju.. *mutter*

Ska bunkra med kodynga nu i höst när vi rensat ur.. så får den "ligga o brinna" tills i vår..

Angående frörean:
Jag köpte själv på mig dessa sorter..

Lista över tomatsorter med artikelnummer, inklusive 'Black Prince', 'Buffalosun', 'Duo', 'Kokoro', och ekologiska sorter som 'San Marzano 2' och 'Auriga'.
Skapa konto

Några av dem är sådana som jag har återkommer i "sortimentet" (mina odlingar) .. men en del av påsarna är "nya" sorter även för mig :D

Man får passa på!

• Gilla
Smv440 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Löken gick sisådär.. (gula lökarna var ok, men inga "stora".. rödlöken var iaf lite större än sättlöken i år.. :P

[bild]

[bild]

Men jag ger mig inte.. på dem nästa säsong igen.. har fått stora lökar (!) innan ju.. *mutter*

Ska bunkra med kodynga nu i höst när vi rensat ur.. så får den "ligga o brinna" tills i vår..

Angående frörean:

[bild]

Några av dem är sådana som jag har återkommer i "sortimentet" (mina odlingar) .. men en del av påsarna är "nya" sorter även för mig :D

Man får passa på!
Samma här med löken (fast jag odlar bara potatislök). Tror att jag framför allt vattnar för dåligt så att löken inte kan ta upp näringen. På't igen nästa år. Nu har jag iaf köpt en vattenspridare. Drömmen är att kunna koppla den till en IBC-tank med regnvatten.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

[bild]

Angående frörean:

[bild]

Man får passa på!
Lök och potatis gav stor utdelning i år. Men tomaterna har det varit sämre med.

Smv440 Smv440 skrev:
Tvärtom här. Vi har haft en torr sommar i Uppland så krukorna (som jag är bättre på att vattna) har klarat sig bättre än det på friland.
Majsen har dock blivit jättebra.

• Gilla
Smv440
  • Laddar…
Smv440 Smv440 skrev:
Potatisen har jag faktiskt inte hunnit kolla än.. blasten har varit fin hehe.. hoppas på god skörd under backen också!

En vit skål med tassavtryck, fylld med små gula och röda tomater, står på ett mörkt träbord.
Skapa konto

Tomaterna har jag fått en "liten skål" av.. men resten sitter kvar (gröna!!) på plantorna än.. (och vissa fick inga frukter alls.. trots gott om pollinerarare.. inkl mig.. )

Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Samma här med löken (fast jag odlar bara potatislök). Tror att jag framför allt vattnar för dåligt så att löken inte kan ta upp näringen. På't igen nästa år. Nu har jag iaf köpt en vattenspridare. Drömmen är att kunna koppla den till en IBC-tank med regnvatten.
Tyckte vi vattnade bra i år (men frågan är om man tror att tillräcklig vattning... är för lite?) och jorden var ny.. så jag vet inte varför de var lite klena (tom kom ihåg och gödsla!).

Nästa år ska jag ha droppslang .. med jämnare bevattning.. och se om det hjälper..

.. och jag ska mylla ner kogödsel nu i höst o låta det ligga o brinna där. till nästa säsong.. (så fort vi rensat ur det gamla.. har ju grejer kvar i landen nu )

• Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.