437 351 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
En stycke Dorset Naga har börjat blomma, dags för slutkruka nu!
Fin o välväxt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fin o välväxt
Verktygstokig
· Halland
· 8 307 inlägg
Bilderna ovan är på min ena.. om du kikar på de mes lite närbild på blommorna så ser du lite hur stammen ser ut.Frustrator skrev:
Jag tycker många av stammarna är lite lika.. sedan har man en ”handfull” som ser helt annorlunda ut.. eller beter sig annorlunda!
Alla våra Dorset Naga verkar rent gröna i stam (iaf nu, tills de börjar förvedas).
Verktygstokig
· Halland
· 8 307 inlägg
Haha, ja, antar att jag får vänta tills det blir frukt på de olika för att lista ut vilka som är vilka..Snigla skrev:
Bilderna ovan är på min ena.. om du kikar på de mes lite närbild på blommorna så ser du lite hur stammen ser ut.
Jag tycker många av stammarna är lite lika.. sedan har man en ”handfull” som ser helt annorlunda ut.. eller beter sig annorlunda!
Alla våra Dorset Naga verkar rent gröna i stam (iaf nu, tills de börjar förvedas).
Japp.. har du glömt namnen.. får du snällt vänta och det är knappt lätt då hahaFrustrator skrev:
Men vissa sorter har stammar som sticker ut lite.. har haft några lite lilaaktiga..lilagröna liksom..
Sedan har ju några blommor som är speciella..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 307 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 307 inlägg
Hittade dessa här små livliga gynnarna i rabatten. Såg ut som små spindlar och de är ju bra att ha, men dessa fanns bara på blad som såg utsugna ut och fet är ju mindre bra.
Staffans
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Staffans
Ta bort bladen (om det bara är några få) och lägg dom ”inte i närheten av dina rabatter”.. man blir lite nojig när det är för mycket rörelse på en plats! Speciellt om bladen ser trötta/angripna ut.Staffans2000 skrev: