Status
Inte öppen för fler kommentarer.
tre-fyra trådigt elstaket, funkar kanon, dom kommer inte igenom utan att komma åt tråden, kostar inte jätte mycke och behövs inget bygglov eller annat tillstånd :) jag skulle satsa några kronor på det, lycka till :)

vesa1981 skrev:
tre-fyra trådigt elstaket, funkar kanon, dom kommer inte igenom utan att komma åt tråden, kostar inte jätte mycke och behövs inget bygglov eller annat tillstånd :) jag skulle satsa några kronor på det, lycka till :)
Anna_H skrev; Fem sidor och ändå mal folk på om att sätta upp skyltar och sätta upp staket.

Instämmer med Anna_H! /Henri

vesa1981 skrev:
TS har ju gjort klart att han inte tänker anstränga sig på det viset. Han vill ha goda råd om hur han ska hantera festivalarrangörerna.

Problemet är ju att man inte kan ta hand om problemet allteftersom. Festivalen varar i några dagar, så innan festivalen så ska problemet vara löst.

Enda lösningen som jag ser det är att P&L skriftligt och tydligt informerar alla funktionärer i förväg om att det inte går att bada hos TS längre. Vad som hände förra året är inte så mycket att göra åt. Frågan hanterades ju då medan det pågick, och det kan ta tid att få ut sån information. Men nog borde det gå att få en dialog med arrangören om detta nu i god tid innan festivalen? TS, har du någon sådan kontakt? Eller har du redan berättat om det fast det drunknat i all diskussion om staket?

Jag talade med dem två gånger under pågående festival i somras, och ett långt samtal direkt med festivalgeneralen själv efter festivalen. Utöver det har jag skickat en faktura och några påminnelser, samt bråkat lite i lokalpressen.

Tänkte ta upp det igen med festivalen cirka en månad innan festivalen.

Frågan hanterades ju då medan det pågick, och det kan ta tid att få ut sån information.
Grejen är att de inte ens försökte, men ljög om det och påstod att de gått ut med information.

Troberg skrev:
Grejen är att de inte ens försökte, men ljög om det och påstod att de gått ut med information.
Visst kan man med litet god vilja tycka att de försökte. De informerade ju sin informationsdisk.

Vore jag du så skulle jag tjata mycket mer och tidigare än en månad innan. Jag skulle fråga nu omedelbart vad de tänker göra, och ha ett eget förslag färdigt.

Visst kan man med litet god vilja tycka att de försökte. De informerade ju sin informationsdisk.
Som inte fanns representerad på campingen. Vem tror att folk väntar tills festivalområdet öppnar (och musiken börjar) med att gå dit och fråga, för att sedan lämna området igen för att åka och bada???

Att bara informera informationsdisken är inte att försöka seriöst.

Vore jag du så skulle jag tjata mycket mer och tidigare än en månad innan. Jag skulle fråga nu omedelbart vad de tänker göra, och ha ett eget förslag färdigt.
Kanske det, ska fundera lite.

Troberg skrev:
Som inte fanns representerad på campingen. Vem tror att folk väntar tills festivalområdet öppnar (och musiken börjar) med att gå dit och fråga, för att sedan lämna området igen för att åka och bada???

Att bara informera informationsdisken är inte att försöka seriöst.
Min poäng är att det kan vara ganska hektiskt att driva en festival, särskilt under själva festivaldagarna. Du och dina problem måste upplevas som ganska små och futtiga av festivalledningen mitt under festivalen.

Därför behöver du tjata, så att ditt problem upplevs som ett stort problem även för dem. Just nu är rätt tidpunkt att börja eftersom de har distans både till årets festival och förra årets. Men ju närmare det blir i tid, desto fler bollar får de att hålla i luften.

Jag tror inte att festivalarrangören har någonting alls att göra med det här. Söker man t.ex. på hitta.se efter Badplats i Borlänge så hamnar man hos dig. Likadant på Eniro, och med dagens teknik lär det vara många festivalbesökare, semesterfirare och andra som söker i sina smarta mobiler och datorer med 3G-sticka. Det är inte festivalledningens fel, utan jag tror att du för börja i den änden att du ber dem som ritar kartorna att ta bort markeringen som badplats på din tomt.

Ett par skyltar som i saklig och vänlig ton förklarar att det numera är privat mark och hänvisningar till andra offentliga bad i närheten är nog det som kräver minst arbetsinsats och kostnader i förhållande till den effekt det har.

Swetrot skrev:
Jag tror inte att festivalarrangören har någonting alls att göra med det här. Söker man t.ex. på hitta.se efter Badplats i Borlänge så hamnar man hos dig. Likadant på Eniro, och med dagens teknik lär det vara många festivalbesökare, semesterfirare och andra som söker i sina smarta mobiler och datorer med 3G-sticka. Det är inte festivalledningens fel, utan jag tror att du för börja i den änden att du ber dem som ritar kartorna att ta bort markeringen som badplats på din tomt.

Ett par skyltar som i saklig och vänlig ton förklarar att det numera är privat mark och hänvisningar till andra offentliga bad i närheten är nog det som kräver minst arbetsinsats och kostnader i förhållande till den effekt det har.
Du har inte läst hela tråden!

De flesta sådana markeringar är borta eller markerade som inaktuella, eftersom jag upplyser de som har sådana databaser. De som kommer under P&L har dock sagt att de blivit ditdirigerade av funktionärer på P&L, vilket gör det till festivalens ansvar.

Skyltar räcker skapligt vid andra tider på året, men under P&L har de ingen funktion alls. Folk går rakt förbi 10-12 skyltar (lite beroende på vilken väg de kommer) och lägger ut en picknickfilt under ett träd som har en skylt fasthäftad på stammen, vänd mot dem. Eftersom de blivit ditdirigerade av festivalen så antar de att skyltarna inte gäller dem.

Troberg skrev:
De flesta sådana markeringar är borta eller markerade som inaktuella, eftersom jag upplyser de som har sådana databaser.
Men det gjorde du väl efter festivalen? Eller rentav efter att det påpekats här på forumet? Så nästa festival kanske problemet är borta av sig självt, eller åtminstone minskat i omfång.

Jag kanske har läst tråden slarvigt, men det har väl inte varit mer än en festival sen du köpte?
Troberg skrev:
Skyltar räcker skapligt vid andra tider på året, men under P&L har de ingen funktion alls. Folk går rakt förbi 10-12 skyltar (lite beroende på vilken väg de kommer) och lägger ut en picknickfilt under ett träd som har en skylt fasthäftad på stammen, vänd mot dem. Eftersom de blivit ditdirigerade av festivalen så antar de att skyltarna inte gäller dem.
Du kanske skulle skriva så här på skyltarna:

"P&L har FEL!"

Redigerat:
Men det gjorde du väl efter festivalen? Eller rentav efter att det påpekats här på forumet?
Både och. Jag gör lite sökningar då och då och rensar vad som poppat upp. Den stora bulkrensningen var dock innan P&L.

Jag kanske har läst tråden slarvigt, men det har väl inte varit mer än en festival sen du köpte?
Korrekt.

Du kanske skulle skriva så här på skyltarna:

"P&L har FEL!"
Hade något liknande i åtanke, att sätta upp två stora skyltar vid ingångarna med texten "PRIVAT MARK! TILLTRÄDE FÖRBJUDET! GÄLLER ÄVEN P&L-BESÖKARE!", eventuellt med en tilläggstavla "Alternativ plats finns på <Patric Hammars hemadress>, åk dit istället".

Är det verkligen klarlagt att det är P&L som är juridiskt ansvariga?

/ATW

Är det verkligen klarlagt att det är P&L som är juridiskt ansvariga?
Det är klarlagt att folk åkt till min mark för att de blivit ditdirigerade av personal på P&L. Var det juridiska ansvaret hamnar har jag ingen aning om, men normalt sett är en organisation ansvarig för vad deras personal gör under sin yrkesutövning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.