2 689 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Nytt hus, fallet i badrummet verkar inte vara ok!
Det jag inte riktigt förstår är hur listerna inte når ner till golvet. Om det nu är så dåligt fall borde listerna ha nått ner till golvet utan problem. Det är när det är bra fall som listerna inte når ner och då får man köpa längre lister eller så skippar man listerna helt då dom egentligen bara samlar smuts.
Denna typ av dörrar ska monteras lägre så att listen tätar mot golvet när dörrarna är stängda. Det verkar mycket enkelt att åtgärda genom att helt enlelt flytta ner dörrarna ett par cm och täta de gamla skruvhålen med silikon om skruvarna måste flyttas. (tar max 1/2 timme att göra).
Däremot ska man ha klart för sig att denna typ av duschväggar alltid läcker vatten vid golvet, hur väl än golvlisten är injusterad. Bla är det ju alltid otätt i klinkerfogarna och kravet på fall utanför själva duschutrymmet är inte så stort, varför vattnet av duschens tryck alltid sprider sig någon dm utanför dörrarna.
Själv skulle jag aldrig installera denna typ av duschdörrar i en duschhörna som användes dagligen. Det är verkligen irriterande att varje gång man använt den vara tvungen att skrapa och torka av golvet utanför duschen. Det finns andra konstruktioner med en fast golvlist som sluter helt tätt mot dörrarna som jag föredrar och vill man verkligen vara på den säkra sidan så kan en duschkabin med kar rekommenderas
Däremot ska man ha klart för sig att denna typ av duschväggar alltid läcker vatten vid golvet, hur väl än golvlisten är injusterad. Bla är det ju alltid otätt i klinkerfogarna och kravet på fall utanför själva duschutrymmet är inte så stort, varför vattnet av duschens tryck alltid sprider sig någon dm utanför dörrarna.
Själv skulle jag aldrig installera denna typ av duschdörrar i en duschhörna som användes dagligen. Det är verkligen irriterande att varje gång man använt den vara tvungen att skrapa och torka av golvet utanför duschen. Det finns andra konstruktioner med en fast golvlist som sluter helt tätt mot dörrarna som jag föredrar och vill man verkligen vara på den säkra sidan så kan en duschkabin med kar rekommenderas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden