P poba53 skrev:
Nyfiken pÄ om Du lyckas med att kombinera olika kvitton. Enligt svenska villkoren kanske det funkar men lÀser man villkoren för andra Europeiska lÀnder krÀvs det att beloppet pÄ ett kvitto skall uppfylla kraven.
En skÀrmbild av ett mejl frÄn PRO Deals som bekrÀftar att ett krav godkÀnts och belöning skickas snart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ut att gĂ„tt bra. 🙂👍

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Ser ut att gĂ„tt bra. 🙂👍
Grattis. Jag har ocksÄ en LR7 lasermottagare pÄ vÀg som Prodeal efter köp av en GCL2-50G. Intressant för lasern köpt frÄn Amazon var att skillnaden i pris mellan med eller utan stativet BT150 var 100:- nÀr ett löst stativ kostar 500:-. NÀr jag hade bestÀllt hoppade Amazons pris med stativ upp 800:-. Idag Àr det tillbaks till det pris jag betalade.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ser ut att komma en 18V kompressor.
Bosch GKO 18V-51.
Bosch GKO 18V-51 kompressor, 18V, med blĂ„ och silver design. Visar tryckmĂ€tare och kontroller, annonserad pris 405,00 € i en katalog.
Skapa konto

LÀste slÀpp i maj, ÄterstÄr att se om det stÀmmer.

• Gilla
  • Älska
nanowire och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ser ut att komma en 18V kompressor.
Bosch GKO 18V-51.
[bild]
LÀste slÀpp i maj, ÄterstÄr att se om det stÀmmer.
Äntligen, hoppas verkligen att det stĂ€mmer!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
DÄ kanske inte steget Àr sÄ lÄngt till en liten elektrisk bÀrbar utan lufttank....

• Gilla
  • Älska
rakt09 och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
DÄ kanske inte steget Àr sÄ lÄngt till en liten elektrisk bÀrbar utan lufttank....
har en 18v luftpÄfyllare och en 18v miniblÄs. i nittionio fall av hundra gör nÄgon av dem jobbet medan kompressorn fÄr vila sig.

Àr man i ÀndÄ i tagen att köpa en 18v kompressor och inte vill vÀnta till maj mÄnad med att köpa just en bosch, kan man köpa nÄgot annat t ex metabo och köra den via batteriadapter frÄn ali.

oavsett mÀrke eller kombo bör man helst se tilll att ha batterier av strömkapabel sort.

• Gilla
Jamab60 och 1 till
  • Laddar…
rakt09 rakt09 skrev:
har en 18v luftpÄfyllare och en 18v miniblÄs. i nittionio fall av hundra gör nÄgon av dem jobbet medan kompressorn fÄr vila sig.

Àr man i ÀndÄ i tagen att köpa en 18v kompressor och inte vill vÀnta till maj mÄnad med att köpa just en bosch, kan man köpa nÄgot annat t ex metabo och köra den via batteriadapter frÄn ali.

oavsett mÀrke eller kombo bör man helst se tilll att ha batterier av strömkapabel sort.
Jag tÀnker mig nÄgot som denna:

https://amzn.eu/d/04rFoWHX

Skulle fylla alla vardagsbehov istÀllet för att rulla ut slang. Men det skulle vara bÀttre med en sÄdan pÄ Bosch-batteri.

• Gilla
JFrisk och 2 till
  • Laddar…
en
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tÀnker mig nÄgot som denna:

[lÀnk]

Skulle fylla alla vardagsbehov istÀllet för att rulla ut slang. Men det skulle vara bÀttre med en sÄdan pÄ Bosch-batteri.
sÄn dÀr i din lÀnk fast gÀrna mindre tar cyklister med sig pÄ en runda.

för hemmabruk kan man önska sig mer kapacitet, och att kunna köra de batterier man redan Àger. jag har de pÄ bilderna. kan svÄrligen tÀnka mig att bosch inte har liknande, och skulle sÄ inte vara fallet och man sitter i bosch-vÀrlden, Àr det ju bara att skaffa en adapter.

luftpumpen anvÀnder jag till bÄde till bil och cykel, klarar iofs höga tryck men har den iofs lite ovanliga finessen att ge god volym vid lÀgre tryck.

blÄsapparaten har för mig i stort sett kommit att ersÀtta tryckluft. alltsÄ tryckluft frÄn tank ger förstÄs mer effekt, men sÀllan den egentligen behövs. men jag tycker gÀrna man kan ha Àven en sÄdan:)
.
BÀrbar blÄ luftpump frÄn Makita med batteriinkoppling och munstycke för pumpning av cyklar och bilar.
Skapa konto
En person hÄller en blÄ och svart Makita-blÄsapparat med batteri i ett rum under renovering.
Skapa konto

rakt09 rakt09 skrev:
en

för hemmabruk kan man önska sig mer kapacitet, och att kunna köra de batterier man redan Àger. jag har de pÄ bilderna. kan svÄrligen tÀnka mig att bosch inte har liknande, och skulle sÄ inte vara fallet och man sitter i bosch-vÀrlden, Àr det ju bara att skaffa en adapter.

luftpumpen anvÀnder jag till bÄde till bil och cykel, klarar iofs höga tryck men har den iofs lite ovanliga finessen att ge god volym vid lÀgre tryck.

blÄsapparaten har för mig i stort sett kommit att ersÀtta tryckluft. alltsÄ tryckluft frÄn tank ger förstÄs mer effekt, men sÀllan den egentligen behövs. men jag tycker gÀrna man kan ha Àven en sÄdan:)
.
[bild][bild]
Den jag lÀnkade till funkar utmÀrkt för bildÀck och annat ocksÄ, inte bara cyklister.

Bosch har ingen sÄdan mellanstor variant som Makita har och jag vill ha en bosch, inte en makita med adapter

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
rakt09 rakt09 skrev:
en

.
[bild][bild]
Du fÄr tvÀtta munnen nu. Vi pratar om Boschnyheter i denna trÄden.

MathiasS MathiasS skrev:
Den jag lÀnkade till funkar utmÀrkt för bildÀck och annat ocksÄ, inte bara cyklister.

Bosch har ingen sÄdan mellanstor variant som Makita har och jag vill ha en bosch, inte en makita med adapter
alltför mÄnga standalone lider av letargiska batterier, men michelinpumpen pÄstÄs ha 7,4 volt och 2500 mah:)

det Àr i sammanhanget bland det bÀsta jag sett, en redig femtedel av ett standard tiocells 18v batteripack. vackert sÄ för en portabel pump, och den fÄr goda betyg av amazons köpare.

den bör vara ett vettigt köp.

dock i nÄdens Är 2026 kan man rÀkna med att det snart kommer likasÄ kompakta alternativ med tvÄ seriekopplade 21700-celler i stÀllet för 2x18650. om det inte redan finns.

dÄ bör kapaciteten bli 4000-5000 mah.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Du fÄr tvÀtta munnen nu. Vi pratar om Boschnyheter i denna trÄden.
haha, det skummar ordentligt nu! michelinpumpar och allt.

gillar bosch, och den hÀr trÄden Àr ett bra sÀtt att förkovra sig kring dess utveckling. i det bör ingÄ att orientera sig om alternativen, sÀrskilt om nÄgon produkt saknas pÄ bosch hemmaplan.

gillar ocksÄ att tÀnka utanför boxen:)

och faktum Àr att det kÀnns fritt och skönt att ha Àntrat adaptervÀrlden, och inte vara fjÀttrad till vad ett enda system kan erbjuda.

• Gilla
BaltzarH och 1 till
  • Laddar…
rakt09 rakt09 skrev:
Nej, dessa smÄ kompressorer stÀller inga större krav pÄ strömkapabla batterier.

• Gilla
z_bumbi
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nej, dessa smÄ kompressorer stÀller inga större krav pÄ strömkapabla batterier.
lÀser man resensioner Àr ett genomgÄende tema att batterierna blir varma, och töms pÄ nolltid.

det kanske Àr genomförbart att köra med enklare batterier, men bra Àr det inte.

nu vet vi inte vad bosch nya 18v kompressor kommer krÀva för batterier, men iom att marknaden nu erbjuder 18 v batterier som tÄl typ 2000 watt, Àr det inte osannolikt att den kommer att ha högre strömförbrukning Àn vad enklare batterier klarar?

rakt09 rakt09 skrev:
lÀser man resensioner Àr ett genomgÄende tema att batterierna blir varma, och töms pÄ nolltid.

det kanske Àr genomförbart att köra med enklare batterier, men bra Àr det inte.

nu vet vi inte vad bosch nya 18v kompressor kommer krÀva för batterier, men iom att marknaden nu erbjuder 18 v batterier som tÄl typ 2000 watt, Àr det inte osannolikt att den kommer att ha högre strömförbrukning Àn vad enklare batterier klarar?
Jag tycker, som du mÀrker, att du ger mÀrkliga tips. Min 5 liters Metabo, som utseendemÀssigt matchar Bosch kompressor, Àr pÄ 700 W.
Vid kontinuerlig drift, som de inte Àr konstruerade för, sÄ Àr det nog snarare kompressorn Àn batterierna som tar stryk. Om man har problem att batterierna tar slut för fort i kompressorn Àr det nog bÀttre med högkapacitetsbatterier (fler Wh).

Edit; 5 liter, inte 8

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.