L Lurcher skrev:
Tänkte investera i nytt batterisystem och har ett presentkort på Bauhaus att utnyttja.

Har fått uppfattningen att färdiga paket ofta innehåller äldre eller billiga instegsmodeller men tycker detta verkar hyfsat prisvärt?

Även om jag kanske inte riktigt behöver alla verktyg som ingår så blir paketet billigare än att köpa delarna separat. Räknar även med att få ut extra batteri och laddare via pro deals. Ska jag slå till?

[länk]
Om det är värt det kan bara du svara på, jag behöver ingen borrhammare i mitt trähus så för min del är det ett par tusen i sjön men för någon med betongväggar kan den vara guld värd. Samma sak med vinkelslipen.

En annan nackdel (för mig) med de paket som finns hos Bauhaus är att de innehåller slagborrmaskin, inte en vanlig skruvdragare. Slagborrarna väger alltid lite mer än de utan.

Annars är det definitivt kompetenta grejer, inget är särskilt gammalt och allt är vad jag kan se borstlöst (starkare och mer batterisnålt). Det är inga värstingmaskiner någon av dem men de räcker garanterat för en hemmapulare. Komplettera med en andra skruvdragare, antingen en beg 18v eller en 12v för småjobb, och två batterier och en laddare till från ProDeals så har du en rejäl väska med verktyg.
  • 1x Borrhammare GBH 18V-22
  • 1x Vinkelslip GWS 18V-8
  • 1x Slagskruvdragare GDR 18V-215
  • 1x Slagborrmaskin GSB 18V-65
  • 1x Cirkelsåg GKS 18V-57-2
  • 1x Tigersåg GSA 18V-28
  • 1x Multicutter GOP 18V-34
  • 1x Lampa GLI 18V-300
  • 1x Laddare GAL 12V/18V-80
  • 4x Batterier 5,0Ah
  • 1x Tygväska

• Gilla
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
L Lurcher skrev:
Tänkte investera i nytt batterisystem och har ett presentkort på Bauhaus att utnyttja.

Har fått uppfattningen att färdiga paket ofta innehåller äldre eller billiga instegsmodeller men tycker detta verkar hyfsat prisvärt?

Även om jag kanske inte riktigt behöver alla verktyg som ingår så blir paketet billigare än att köpa delarna separat. Räknar även med att få ut extra batteri och laddare via pro deals. Ska jag slå till?

[länk]
för en gångs skull ett paket med vettigt behov av samtliga maskiner. 4 styck 5,0-batterier är också det en vettig kompromiss mellan vikt och kapacitet. hade köpt till en laddare till, gärna dubbel.

återstår för dig att kolla upp dels att priset är rätt, och att ingen av maskinerna är en trött hyllvärmare. t ex vinkelslipen blir man snabbt irriterad på om den har för låg effekt. reglerbar fart, softstart och konstantelektronik skull jag inte heller vilja vara utan. när det gäller cirkelsåg är det däremot trevligt ha tillgång till en liten och nätt maskin. kräver dock skarp och smal klinga. hindrar ju inte att man skaffar en kraftigare med tiden;)

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.