200 044 läst ·
1 490 svar
200k läst
1,5k svar
Nyheter - Bosch 18V
Nej, det är samma nomenklatur rakt igenom.Alfredo skrev:
Eller ja, om en skruvdragare heter GSR 18V-60 så betyder det att den drar 60Nm på samma sätt som GSR 18V-150 drar 150Nm, samma sak där skruv och mutterknackar.
Gällande sågar är ofta/alltid? siffrorna efter 18V sågdjupet i mm, GKS 18V-57-2, 57mm.
Men inget mer än det som säger enklare, eller ej.
Det enklaste vore om de skippat helt olika system så allt är kompatibelt. Ett system som graderar inom sitt sortiment och ha färre modeller med mer kända/klara skillnader. Sen struntat i att "byta" modeller så man vet vad det är man tittar på.Alfredo skrev:
Nu är de kända som ett rent lågprismärke och ett "proffs"-märke med sjunkande kvalitet...
Det mest förvirrande är väl annars att blå boschmaskiner har modellbeteckningar som börjar med G som i grön, och gröna maskiner tidigare började på P som i professional.Alfredo skrev:
När den släpps åker min Senco...hoppas prissättningen blir snällare än när dom släppte sina dyckertpistoler😳😳FredrikR skrev:
Vad är expert, en subserie av pro? Hittills bara tillbehör som hetat Expert om jag minns rätt.FredrikR skrev:
Toolab har jag för mig har haft en del innan, men nu är det ett tag sen jag var där.
EDIT: Var på Bauhaus bäckebol idag och reagerade just på hur liten bosch-utställningen var.
EDIT: Var på Bauhaus bäckebol idag och reagerade just på hur liten bosch-utställningen var.
Hej igen! Ikväll har jag två frågor till Bosch-panelen.
Hur stor skillnad skulle ni säga att det är mellan en "gammal" begagnad GST 18V-LI B och en ny dito?
Hur stor skillnad är det på:
GST 18V-95 B
GST 18V-125 B
GST 18V-155 BC
Tack för er goda kunskap, ni kan verkligen era blåa Bosch maskiner! ;-)
Hur stor skillnad skulle ni säga att det är mellan en "gammal" begagnad GST 18V-LI B och en ny dito?
Hur stor skillnad är det på:
GST 18V-95 B
GST 18V-125 B
GST 18V-155 BC
Tack för er goda kunskap, ni kan verkligen era blåa Bosch maskiner! ;-)