T thgamaliel skrev:
Nu verkar lboxx contractor finnas på amazon.

[länk]
I lager nu, borde dyka upp tester på YouTube snart

Ossian K Olsson
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag tänker också ha den i trädgården och sen vid en större renovering! Allvarligt talat lär den inte användas jättemycket MEN jag värdera smidigheten över kraften jämfört med den tigersågen jag har idag. Första den ska användas till är att ta bort en stubbe.
Batteridriven tigersåg ligger på marken bredvid en delvis uppgrävd och avsågad stubbe i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite kort recension av GSA 18 V-LI C. Köpte den för 1282 kr på Amazon augusti 2025. Har testat den nu genom att ta bort en stubbe. Grävde fram stubben och sågade av den så långt ner jag kunde. Den gjorde jobbet men den behövde både två blad och 3 batterier. Ska dock sägas att det var ett otroligt segt blött träd och diametern var strax över 25 cm.

Jag kommer ha den till småsaker (typ kapa någon regel vid rivning eller grenar i trädgården) och till det kommer den vara helt galant. Men ska man göra tyngre saker ofta så tror jag inte den är rätt maskin.

En tecknad karaktär läser en bok med titeln "How to Become Rich". Inuti står det "STOP buying new tools!" Boken kastas sedan.
Skapa konto

Mitt köpstopp fortsätter och rent objektivt så suger det…

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
Sittställning
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Lite kort recension av GSA 18 V-LI C. Köpte den för 1282 kr på Amazon augusti 2025. Har testat den nu genom att ta bort en stubbe. Grävde fram stubben och sågade av den så långt ner jag kunde. Den gjorde jobbet men den behövde både två blad och 3 batterier. Ska dock sägas att det var ett otroligt segt blött träd och diametern var strax över 25 cm.

Jag kommer ha den till småsaker (typ kapa någon regel vid rivning eller grenar i trädgården) och till det kommer den vara helt galant. Men ska man göra tyngre saker ofta så tror jag inte den är rätt maskin.

[bild]

Mitt köpstopp fortsätter och rent objektivt så suger det…
Jag har misshandlat min och den gillar inte alls det, kolborstar är nog känsligare än borstlös motorer.

Men smidigt i handen är han! 🤜🤛

Bosch har smugit ut nya versioner av häcksaxarna redan, GHE 18V-50 (II) och GHE 18V-60 (II). Lite lägre varvtal och något har ändrats med svärdet, man kan hoppas att knivarna fått lite tjockare gods och att det inte bara är kosmetiskt.

Blå och svart Bosch häcksax GHE 18V-50 med långt skärblad och orange detaljer.

• Gilla
ConnyK
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Bosch har smugit ut nya versioner av häcksaxarna redan, GHE 18V-50 (II) och GHE 18V-60 (II). Lite lägre varvtal och något har ändrats med svärdet, man kan hoppas att knivarna fått lite tjockare gods och att det inte bara är kosmetiskt.

[bild]
Har för mig jag läst nåt om större/annat svänghjul? på version II.

• Gilla
Gulketchup
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har för mig jag läst nåt om större/annat svänghjul? på version II.
Ah, där har vi det. Det står ju inte uttryckligen att det är det som skiljer dem men står inget om något svänghjul på v1, bara på v2.

• Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:

[bild]
Om Du kollar t.ex. GHE 18V-60 jämfört GHE 18V-60 (II) på Bosch reservdelssidor så är det olika artikelnummer på elmotor, elektronikmodul och knivsatsen bl.a.. Märkligt nog står det också att motorn till (II)-varianten är slutsåld

S
G Gulketchup skrev:

[bild]
Man får ju hoppas den är bättre än version 1. Jag har använt min 18v-60 typ 2 gånger sen förra året då den är väldigt trött och klen. Får alltid plocka fram den sladdrivna då Boschen inte orkar tätare buskage.

Ossian K Olsson
Stor skärm visar "+2000 nya produkter till 2027" med verktyg, person på scen framför stor publik.
Skapa konto

Från Instagram! Stämmer det så vill det till att börja spara veckopengen då!

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Silkesnusa och 7 till
  • Laddar…
Lite nyheter visades också på instagram, t.ex. den nya produktlinjen Bosch Expert. Bl.a. en ny Biturbo-skruvdragare:
Bosch Biturbo skruvdragare, modell GOP 18V-40, visas närbild med blå och röda detaljer, liggande mot metallisk bakgrund.
Skapa konto
:
Bilden visar tre Bosch Expert Biturbo-skruvdragare på en hylla, en med ett tillbehör fäst.
Skapa konto

Är GOP 18V-40 äntligen på väg till Västeuropa?
Två Bosch Expert Biturbo-skruvdragare står på en hylla, med produktinformation i bakgrunden.
Skapa konto

Ossian K Olsson
Också från IG

Bosch elverktyg på display från europeisk kampanj, med texten "Nueva Gama Expert en herramientas" och Instagram-användare.
Skapa konto

Batteridriven Bosch Expert 18V slagnyckel monterad på en verktygsvägg med blå bakgrund och produktinformation.
Skapa konto

Bilden visar en Bosch EX18V-150-5 sladdlös slipmaskin från EXPERT-serien, placerad på en hylla med en produktbeskrivning i bakgrunden.
Skapa konto

Bilden visar en Bosch Expert 18V mutterdragare monterad på en blå och röd verktygstavla med produktdetaljer och logotyper i bakgrunden.
Skapa konto

En Bosch Expert-kapsåg visas i ett butiksställ med texten "Nueva Gama EXPERT en herramientas".
Skapa konto

Bordssåg från Bosch Expert-serien med gradskiva och glidbord, placerad på ram med hjul på stengolv.
Skapa konto

Har säkert missat, men vad är det som skiljer PRO och EXPERT åt?

Lexington Lexington skrev:
Har säkert missat, men vad är det som skiljer PRO och EXPERT åt?
Ingen aning, jag har inte sett EXPERT alls tidigare. Vissa verkar bara vara omdöpta PRO-verktyg, t.ex. är mutterknacken som Ossian visar på sin andra bild misstänkt lik dagens GDX 18V-210 (de har iaf samma åtdragnings- och brytmoment)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Ossian K Olsson
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.