170 109 läst ·
1 190 svar
170k läst
1,2k svar
Nyheter - Bosch 18V
Lite nya Lboxxvarianter och en ny dubbelladdaren kanske döm själva.
https://www.instagram.com/stories/l...ig_story_item_share&igsh=MWhkNHJ3d2cyMXNxaQ==
https://www.instagram.com/stories/l...ig_story_item_share&igsh=MWhkNHJ3d2cyMXNxaQ==
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Ossian K Olsson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite kort recension av GSA 18 V-LI C. Köpte den för 1282 kr på Amazon augusti 2025. Har testat den nu genom att ta bort en stubbe. Grävde fram stubben och sågade av den så långt ner jag kunde. Den gjorde jobbet men den behövde både två blad och 3 batterier. Ska dock sägas att det var ett otroligt segt blött träd och diametern var strax över 25 cm.
Jag kommer ha den till småsaker (typ kapa någon regel vid rivning eller grenar i trädgården) och till det kommer den vara helt galant. Men ska man göra tyngre saker ofta så tror jag inte den är rätt maskin.
Logga in
Skapa konto
Mitt köpstopp fortsätter och rent objektivt så suger det…
Redigerat:
Jag har misshandlat min och den gillar inte alls det, kolborstar är nog känsligare än borstlös motorer.Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Lite kort recension av GSA 18 V-LI C. Köpte den för 1282 kr på Amazon augusti 2025. Har testat den nu genom att ta bort en stubbe. Grävde fram stubben och sågade av den så långt ner jag kunde. Den gjorde jobbet men den behövde både två blad och 3 batterier. Ska dock sägas att det var ett otroligt segt blött träd och diametern var strax över 25 cm.
Jag kommer ha den till småsaker (typ kapa någon regel vid rivning eller grenar i trädgården) och till det kommer den vara helt galant. Men ska man göra tyngre saker ofta så tror jag inte den är rätt maskin.
[bild]
Mitt köpstopp fortsätter och rent objektivt så suger det…
Men smidigt i handen är han! 🤜🤛
Har för mig jag läst nåt om större/annat svänghjul? på version II.G Gulketchup skrev:
Om Du kollar t.ex. GHE 18V-60 jämfört GHE 18V-60 (II) på Bosch reservdelssidor så är det olika artikelnummer på elmotor, elektronikmodul och knivsatsen bl.a.. Märkligt nog står det också att motorn till (II)-varianten är slutsåldG Gulketchup skrev:
Man får ju hoppas den är bättre än version 1. Jag har använt min 18v-60 typ 2 gånger sen förra året då den är väldigt trött och klen. Får alltid plocka fram den sladdrivna då Boschen inte orkar tätare buskage.G Gulketchup skrev:
Lite nyheter visades också på instagram, t.ex. den nya produktlinjen Bosch Expert. Bl.a. en ny Biturbo-skruvdragare:
:
Är GOP 18V-40 äntligen på väg till Västeuropa?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är GOP 18V-40 äntligen på väg till Västeuropa?
Logga in
Skapa konto
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Också från IG
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen aning, jag har inte sett EXPERT alls tidigare. Vissa verkar bara vara omdöpta PRO-verktyg, t.ex. är mutterknacken som Ossian visar på sin andra bild misstänkt lik dagens GDX 18V-210 (de har iaf samma åtdragnings- och brytmoment)Lexington skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Lexington skrev:
Logga in
Skapa konto