170 109 läst ·
1 190 svar
170k läst
1,2k svar
Nyheter - Bosch 18V
Nej, elverktyg eller någon av de uppräknade kategorierna, bara det är 18V blått.S SalK skrev:Jag vet att detta redan avhandlats tidigare men hur vet jag vad jag kan köpa för att ta del av detta:
"a) Köp en eller flera Bosch Professional 18V elverktyg, trädgårdsverktyg, mätverktyg, batterier, laddare eller startkit online eller i butik i Sverige och få en produktpremie baserad på ditt totala inköpsbelopp (fakturabelopp)."
När man går in på produkter "under" erbjudandet så är det ju massa maskiner som jag inte klassar som trädgård samt mätinstrument och ovan står det ju även startkit.
Menar de också Bosch Professional 18V elverktyg inom trädgårdsverktyg, mätverktyg, batterier, laddare eller startkit eller?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Oavsett vad du köper. Kan du ta dig till en affär och känna på verktygen innan så rekommenderar jag verkligen det. Både storlek och känsla kan vara något helt annat än specifikationer.S SalK skrev:Tack för bra tips! borrmaskin med flex och slagskruvdragare har jag redan i 12V blå Bosch.
Många tipsar om Hornbach men det är tyvärr väldigt långt till deras närmsta men det går kanske prismatcha även vid webbköp.
Det lutar just nu åt en cirkelsåg med möjlighet till skena + kapskena i form av GKS 18V-57-2 GX samt multiverktyg i form av GOP 18V-34. Har även tänkt köpa en sticksåg men inte bestämt ännu om det ska bli 12v eller 18v.
Lycka till! Sen har jag skrivit ett inlägg här hur man gör med Bosch pro deals om man vill slå ihop kvitton om man handlat vid olika tillfällen, går nog att hitta med sökfunktionen.
Man måste komma upp i en viss summa också. Tror det är 2300kr för 4ah batteri och 4200kr för 5.5ah pro core batteri. Innan var det med moms men sedan ändrade dom det till ex moms. Jag lyckades dock få ut ett batteri genom att skriva in beloppet i rutan ex moms( trots att jag skrev beloppet med moms) och skickade med kvitto.
Jag var också sugen på sänksågen med skena och passade på när Bauhaus hade en kampanj på borrmaskiner med 2 batteri och en cirkelsåg. Fick cirkelsågen utbytt mot sänksågen på skena och lite i mellanskillnad. Sedan passade jag på att köpa deras slagborrmaskin som är uppkopplad via bluetooth (slutar på c) och så blev det en mutterdragare för att byta hjul på bilen. 😳 och nu senast en gräsklippare. Totalt har jag fått 4 batteri under sommaren utöver de 2 som följde med skruvdragaren och väntar på det 5e för gräsklipparen. Grämer mig att jag missade sticksågen i våras men då var jag inte mogen att börja på ett nytt batterisystem utöver mina makita maskiner på 18v och blå bosch på 12v.
Jag var också sugen på sänksågen med skena och passade på när Bauhaus hade en kampanj på borrmaskiner med 2 batteri och en cirkelsåg. Fick cirkelsågen utbytt mot sänksågen på skena och lite i mellanskillnad. Sedan passade jag på att köpa deras slagborrmaskin som är uppkopplad via bluetooth (slutar på c) och så blev det en mutterdragare för att byta hjul på bilen. 😳 och nu senast en gräsklippare. Totalt har jag fått 4 batteri under sommaren utöver de 2 som följde med skruvdragaren och väntar på det 5e för gräsklipparen. Grämer mig att jag missade sticksågen i våras men då var jag inte mogen att börja på ett nytt batterisystem utöver mina makita maskiner på 18v och blå bosch på 12v.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Välkommen i missbruket..M maglin skrev:Man måste komma upp i en viss summa också. Tror det är 2300kr för 4ah batteri och 4200kr för 5.5ah pro core batteri. Innan var det med moms men sedan ändrade dom det till ex moms. Jag lyckades dock få ut ett batteri genom att skriva in beloppet i rutan ex moms( trots att jag skrev beloppet med moms) och skickade med kvitto.
Vad tycker du om gräsklipparen? Har haft tankar på den länge. Vad kör du den med för batteri och hur stor tomt?
Missbruket fanns sedan tidigare, bara ny drog....Ossian K Olsson skrev:
Den är lite overkill då jag bara har lite gräs på tomten men den är spridd på flera ställen så robotgräsklippare gick bort. Den ersatte min gamla Makita 43cm. Skillnaden är att den låter mer, är betydligt starkare och är rätt skön att köra. Jag körde med 2 8Ah batterier som köptes innan jag jag fått det andra 5.5 ah batteriet. Tog kanske 15-20 minuter och en grön plupp av 5 gick åt. Köpte den på bauhaus för 5 495kr och sedan prismachade den mot ELWO tools AB och fick tillbaka 1 289kr + ett 5,5ah batteri från prodeals som skall vara på väg.
Samtidigt säljs ju skenor i paket med såg, och då bör väl det priset på kvittot gälla, tänker jag?
På samma sätt som om du köper ett 18V elverktyg, i L-boxx med laddare och två batterier.
På samma sätt som om du köper ett 18V elverktyg, i L-boxx med laddare och två batterier.
Ja, men inte enbart tillbehör. Det finns egna kampanjer på dem, t.ex.FredrikR skrev:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/pro360/prodeals/accessory/
4st fuktmätare väntar runt hörnet.
https://www.bosch-professional.com/se/sv/fuktmaetare-7803420-ocs-c/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.bosch-professional.com/se/sv/fuktmaetare-7803420-ocs-c/