Jag är inne på att investera i och välja ett 18V-system som komplement till mitt Bosch blå 12V. Det lutar åt att det blir Bosch blå 18V. Kostar ju lite slantar att köpa både maskiner, batterier, laddare och jag har förstått att det ibland förekommer kampanjer och erbjudanden. Ni som verkar ha stenkoll, finns det något som pågår just nu och hur ofta brukar dessa förekomma? Funderar på om jag orkar vänta eller inte. Ha det så bra och tack för eventuella tips! :-) /SalK

Ossian K Olsson
S SalK skrev:
Jag är inne på att investera i och välja ett 18V-system som komplement till mitt Bosch blå 12V. Det lutar åt att det blir Bosch blå 18V. Kostar ju lite slantar att köpa både maskiner, batterier, laddare och jag har förstått att det ibland förekommer kampanjer och erbjudanden. Ni som verkar ha stenkoll, finns det något som pågår just nu och hur ofta brukar dessa förekomma? Funderar på om jag orkar vänta eller inte. Ha det så bra och tack för eventuella tips! :) /SalK
Jag började med Bosch Blå för ett år sedan ungefär. För mig började det med ett sånt här kit

https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-bosch-professional-gsr-18v-55-2x5-0ah

Jag rekommenderar den fortfarande för det är en lagom kraftig maskin som är skön att hålla i. Sen har jag kompletterat under ett år nu och köpt lite allt möjligt genom följande tre metoder. Då har det handlat om saker jag velat ha, men kan vänta på tills de kommer med bättre pris

1. Prismatcha på Hornbach när det varit kampanjer hos andra
2. Handlat på vanliga extraerbjudanden som kommer lite blandat
3. Köpt när jag behövt verktyget för jag kände att jag var värd det utan att behöva spara någon hundralapp!

Vissa verktyg kommer på kampanj löpande, andra är sällan på kampajn.

Vad är det för verktyg du känner att du behöver?

• Gilla
SalK
  • Laddar…
P
S SalK skrev:
Jag är inne på att investera i och välja ett 18V-system som komplement till mitt Bosch blå 12V. Det lutar åt att det blir Bosch blå 18V. Kostar ju lite slantar att köpa både maskiner, batterier, laddare och jag har förstått att det ibland förekommer kampanjer och erbjudanden. Ni som verkar ha stenkoll, finns det något som pågår just nu och hur ofta brukar dessa förekomma? Funderar på om jag orkar vänta eller inte. Ha det så bra och tack för eventuella tips! :) /SalK
Proffsmagasinet har Back to work rea nu men jag har får dålig koll vad som är prisvärt.

• Gilla
SalK
  • Laddar…
Jag köpte en väska på Bauhaus med fem maskiner, tre 4Ah och laddare för strax under 10 000kr.

• Gilla
SalK
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag började med Bosch Blå för ett år sedan ungefär. För mig började det med ett sånt här kit

[länk]

Jag rekommenderar den fortfarande för det är en lagom kraftig maskin som är skön att hålla i. Sen har jag kompletterat under ett år nu och köpt lite allt möjligt genom följande tre metoder. Då har det handlat om saker jag velat ha, men kan vänta på tills de kommer med bättre pris

1. Prismatcha på Hornbach när det varit kampanjer hos andra
2. Handlat på vanliga extraerbjudanden som kommer lite blandat
3. Köpt när jag behövt verktyget för jag kände att jag var värd det utan att behöva spara någon hundralapp!

Vissa verktyg kommer på kampanj löpande, andra är sällan på kampajn.

Vad är det för verktyg du känner att du behöver?
Tack för bra tips! borrmaskin med flex och slagskruvdragare har jag redan i 12V blå Bosch.

Många tipsar om Hornbach men det är tyvärr väldigt långt till deras närmsta men det går kanske prismatcha även vid webbköp.

Det lutar just nu åt en cirkelsåg med möjlighet till skena + kapskena i form av GKS 18V-57-2 GX samt multiverktyg i form av GOP 18V-34. Har även tänkt köpa en sticksåg men inte bestämt ännu om det ska bli 12v eller 18v.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Slaepet skrev:
Proffsmagasinet har Back to work rea nu men jag har får dålig koll vad som är prisvärt.
Proffsmagasinet är sällan prisvärt överhuvudtaget, bättre då att hålla koll på Amazon.

S SalK skrev:
Tack för bra tips! borrmaskin med flex och slagskruvdragare har jag redan i 12V blå Bosch.

Många tipsar om Hornbach men det är tyvärr väldigt långt till deras närmsta men det går kanske prismatcha även vid webbköp.

Det lutar just nu åt en cirkelsåg med möjlighet till skena + kapskena i form av GKS 18V-57-2 GX samt multiverktyg i form av GOP 18V-34. Har även tänkt köpa en sticksåg men inte bestämt ännu om det ska bli 12v eller 18v.
Det är stor skillnad på skruvdragare 12V och 18V, räkna med 50-100% mer vridmoment i 18V-maskinerna. 12V har absolut sin plats i verktygslådan men 18V är definitivt starkare.

Dessutom är 18V skruvdragare ofta väldigt prisvärda i paket med batterier, de brukar ju vara första köpet. Ovan länkade GSR 18V-55 med 2x5,0 Ah eller från Amazon med 2x4,0 Ah Procore för samma pengar är ett bra köp. Procore kan lämna mer ström så de ger en märkbar prestandaökning när man kör lite tyngre grejer, som t.ex. cirkelsåg eller vinkelslip.

• Gilla
SalK och 1 till
  • Laddar…
S SalK skrev:

Vad du gör, köp inte GOP 12 V. Sticksågen i 12 V är inte lika dålig men heller inte speciellt bra.

• Gilla
SalK och 1 till
  • Laddar…
S SalK skrev:

Du kan matcha via webben, det står hur du går tillväga på Hornbachs websida.

• Gilla
SalK och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Vad du gör, köp inte GOP 12 V. Sticksågen i 12 V är inte lika dålig men heller inte speciellt bra.
Gällande GOP har jag förstått det men tack för info gällande sticksågen! Är alla 18v sticksågar bra?

P
zarkov zarkov skrev:
Proffsmagasinet är sällan prisvärt överhuvudtaget, bättre då att hålla koll på Amazon.

Det är stor skillnad på skruvdragare 12V och 18V, räkna med 50-100% mer vridmoment i 18V-maskinerna. 12V har absolut sin plats i verktygslådan men 18V är definitivt starkare.

Dessutom är 18V skruvdragare ofta väldigt prisvärda i paket med batterier, de brukar ju vara första köpet. Ovan länkade GSR 18V-55 med 2x5,0 Ah eller från Amazon med 2x4,0 Ah Procore för samma pengar är ett bra köp. Procore kan lämna mer ström så de ger en märkbar prestandaökning när man kör lite tyngre grejer, som t.ex. cirkelsåg eller vinkelslip.
Jag har bara dåliga erfarenheter av märkesprodukter och Amazon. Jag har fått känslan av att det är billigt av en anledning.

• Ledsen
SalK
  • Laddar…
Jag vet att detta redan avhandlats tidigare men hur vet jag vad jag kan köpa för att ta del av detta:

"a) Köp en eller flera Bosch Professional 18V elverktyg, trädgårdsverktyg, mätverktyg, batterier, laddare eller startkit online eller i butik i Sverige och få en produktpremie baserad på ditt totala inköpsbelopp (fakturabelopp)."

När man går in på produkter "under" erbjudandet så är det ju massa maskiner som jag inte klassar som trädgård samt mätinstrument och ovan står det ju även startkit.

Menar de också Bosch Professional 18V elverktyg inom trädgårdsverktyg, mätverktyg, batterier, laddare eller startkit eller?

Slaepet skrev:
Jag har bara dåliga erfarenheter av märkesprodukter och Amazon. Jag har fått känslan av att det är billigt av en anledning.
Det är absolut ingen fara att köpa Bosch Professionell från Amazon.

• Gilla
  • Älska
maglin och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du kan matcha via webben, det står hur du går tillväga på Hornbachs websida.
Visst är det Hornbach som matchar även mot Amazon?

S SalK skrev:
Jag tror det, men har ingen erfarenhet.

• Gilla
SalK
  • Laddar…
S SalK skrev:
Japp. Ta en skärmdump/utskrift på Amazon-sidan samtidigt som du beställer från Hb så kan du skicka in den genom deras formulär sedan. Kolla bara att det är exakt samma pryl, tex med EAN eller tillverkarens produktnummer.

• Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.