Just ja, har även polermaskinen, fungerar perfekt, även polaren köpte 2st och har polerat ett gäng bilar nu, fortfarande väldigt nöjd.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Aaah precis 🙈
Ja men då så får det bli en sån färgspruta 👍

Spännande!

Bilder på kommande Expert batteri samt kommande 2-facks laddare.
Bilden visar ett Bosch Expert 18V 5.5Ah batteri med hög effekt, svart med röda detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvåfacks laddare med Bosch-logotyp, svart design, för trådlösa verktyg.
Skapa konto
Bosch GAL 18V2-320, en sladdlös laddare med två fack, visar funktioner som luftkylning och flextemp-laddning.
Skapa konto

Från Reddit.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Ja, sittställning hann före, men precis där, har även limpistolen, och den fungerar hittills också utmärkt.

Har faktiskt ett gäng av Mellif's maskiner, och väldigt nöjd med samtliga. Hittills har jag provat, (de här är dock för Makitabatterier) plattlyft/plattvibratorn, 1-hands motorsågen/grenkap, sekatören (dessa beställdes typ 1 mån innan Bosch hintade om att de kommer med egna.... givetvis....), stora ryggsprutan (helt underbar för ogräs, grönfri etc), färgsprutan ovan, limpistolen, mutterknackare (den som är "GDX-ish", samt skruvdragare).

De inhandlades för att det var maskiner som inte fanns i Bosch sortiment, och jag hade redan en del Makita-maskiner (som inte heller fanns i Bosch sortiment när de införskaffades, ex. smörjspruta, röjare etc).
Det här kan bli dyrt 😂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sittställning
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild][bild]
Från Reddit.
Va menar som med cordless!?

Ossian K Olsson
Sittställning Sittställning skrev:
Va menar som med cordless!?
Jag tolkar det som att det är totalt 32 Ah batteri i laddaren som kan ladda batteri man sätter i.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag tolkar det som att det är totalt 32 Ah batteri i laddaren som kan ladda batteri man sätter i.
Det ryms inte i formatet som visas på bilderna. Det är en snabbladdare med ungefär 300 W vardera samtidig effekt för de två laddplatserna.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Till Bosch laddare brukar sista siffran vara A laddström så jag misstänker att det helt sonika är en 32A laddare, fördelat på 2 platser då, så summarum är det två st hopbyggda GAL 18V-160 i gemensamt fodral.

EDIT: Det står ju t.o.m i symbolen på bilden om man tittar lite noggrannare än vad jag gjorde först :P

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ossian K Olsson

GAL 18V2-320 Professional dual charger in detail

The GAL 18V2-320 Professional dual charger delivers added efficiency for experts. Optimized for use, transport, and storage in the L-Boxx, it can be used as a mobile charging station, plus it can charge two 18V batteries simultaneously and faster than ever before, with a maximum of 16 amperes. At the touch of a button, professionals can choose from three different modes: The Power Boost mode charges batteries as quickly as possible, delivering a full charge to two of the new 8.0 Ah ProCore18V+ batteries in just 44 minutes – and a 50 percent charge in a mere 15 minutes. The Long-Life mode, which ensures the maximum product life of the batteries, is recommended whenever time is not of the essence. And the Standard mode provides the optimum combination of charging performance and battery product life. Active Air Cooling 3.0, which cools batteries even more efficiently than before, reduces downtime. Another feature is the LED display, which makes it easy to check the selected charging mode, battery charging level, and status of the charging process and the cooling at any time. The charger also comes with a USB-C connector for charging mobile devices, as well as a wall bracket for stationary use in the workshop.”

Verkar vara en gammal produkt dock, eller den skulle släppas förra hösten. Jag hade således helt fel i min gissning.

https://www.bosch-presse.de/presspo...on-to-the-professional-18v-system-262528.html

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inte utan att man blir lite nyfiken vad som försenat laddaren så pass. 🤔

FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild][bild]
Från Reddit.
Undra vad som är nytt med "expert" batteriet, har ju varit svårt att få tag på procore 8+ batteriet som släppts för länge sedan.
Hoppas dom lyckats få ner vikten ytterligare😀

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Undra vad som är nytt med "expert" batteriet, har ju varit svårt att få tag på procore 8+ batteriet som släppts för länge sedan.
Hoppas dom lyckats få ner vikten ytterligare😀
Verkar vara en rebranding grej

Standard - dagens vanliga batterier - 18650 celler.
Pro - ProCore - 21700 celler.
Expert - ProCore+ - 21700 tabless.

ProCore+ finns/fanns väl bara i 8Ah utförande dessutom, kom aldrig till 4, 5,5 och 12Ah.

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
15Ah EXPERT batteri verkar dyka upp, 12Ah ersättare?
Bilden visar ett 15Ah Bosch EXPERT 18V högkapacitetsbatteri i svart och röd design.
Skapa konto

• Gilla
Gulketchup
  • Laddar…
Är det någon som har köpt den nya lövblåsaren GBL 800? Verkar inte vara någon större skillnad mellan den och 750-varianten men ändå kostar den 1000kr mer 🤔
Har jag missat något som förklarar prisskillnaden?

B BiniVille skrev:
Är det någon som har köpt den nya lövblåsaren GBL 800? Verkar inte vara någon större skillnad mellan den och 750-varianten men ändå kostar den 1000kr mer 🤔
Har jag missat något som förklarar prisskillnaden?
Har koll på den men inte köpt än, "för" dyr här Sverige ännu.

Lite kraftfullare och med plattare munstycke som ser som gjort för att blåsa torr bilen efter tvätt.. 😇

Finns till ok pris i Tyskland.

• Gilla
BiniVille
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.