Fyrverkerier

  • Ja det är tradition

    30 Röster 28,0%
  • Nej tänker på miljön

    15 Röster 14,0%
  • Nej har djur som är rädda

    19 Röster 17,8%
  • Nej saknar intresse

    26 Röster 24,3%
  • Nej av annan anledning

    17 Röster 15,9%
  • Antal röster
    107
  • Omröstningen stängd .
P Pumba skrev:
Jo man det kommer ju bara regna sten och annat istället så det är ju buset man måste jobba med, man kan inte bota sjukdomen genom att dämpa symptomen
Men som jag sa: till vilket pris? Någon kommer bli skadad av bara h-vete när som helst.
Stenkastning har pågått i mååånga år nu. Det finns ingen anledning att inte förbjuda skiten.
Det finns ingen anledning att ha raketer kvar medans Ni jobbar med buset. Verkligen ingen anledning.
 
Vissa anpasningar till minoriteter är inte rimmliga. När en simhall handikapanpassades för en trave millioner kollade faktiskt någon upp hur mycket nytta det gjort. Det visade sig att ingen som var beroende av de nya hissarna nytjat dem. Är det väl investerade pengar. Det måste gå att sätta ett värde på de hissresorna mm. Visst finns det ett värde, men man måste få diskutera hur stort det är.

Jag tycker att många saker är väl mycket reglerat.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Men som jag sa: till vilket pris? Någon kommer bli skadad av bara h-vete när som helst.
Stenkastning har pågått i mååånga år nu. Det finns ingen anledning att inte förbjuda skiten.
Det finns ingen anledning att ha raketer kvar medans Ni jobbar med buset. Verkligen ingen anledning.

Det finns faktiskt en väldigt stor del människor i detta land som kan hantera fyrverkerier på ett bra sätt och tycker det är ett trevligt sätt att fira nyår på, att förbjuda det pga att några missköter sig är ju helt fel, vore ju bättre att förbjuda bilar då långt fler skadas i trafiken.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
R
P Pumba skrev:
Det finns faktiskt en väldigt stor del människor i detta land som kan hantera fyrverkerier på ett bra sätt och tycker det är ett trevligt sätt att fira nyår på, att förbjuda det pga att några missköter sig är ju helt fel, vore ju bättre att förbjuda bilar då långt fler skadas i trafiken.
Det kommer nog det också först blir de självstyrande.
 
R
Men..skål tamefan..
Bråka kan ni göra nästa år ;)
 
  • Gilla
leif_eriksson
  • Laddar…
Nu?
 
  • Haha
Asbesträdd och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Nu när det är nytt år taggar vi ner lite och blir trevligare mot varandra trots olika åsikter om fyrverkerier. Gott Nytt År! /moderator
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
optimum
Jösses vilket massa har det finns på ett ås här fint forum.
Ingen förståelse för att djur mår dåligt.
Ingen förståelse för att folk som kommer från krigshärjade länder mår dåligt av erat jävla skjutande.


Lite förståelse och ödmjukhet vore givetvis för mycket begärt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Wow
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Hur många är det som har en hund som lider av fyrverkerier som kontrollerade om hundarna valpen kom efter var skotträdda innan dom köpte den?

Rädslor är kraftigt nedärvt, hade man slutat avla på skit så hade detta problemet varit mycket mindre.

Gott nytt år =)
 
F freddan83 skrev:
Hur många är det som har en hund som lider av fyrverkerier som kontrollerade om hundarna valpen kom efter var skotträdda innan dom köpte den?

Rädslor är kraftigt nedärvt, hade man slutat avla på skit så hade detta problemet varit mycket mindre.

Gott nytt år =)
Hundarna är snabba att lära av varandra om man har fler. För min egen del vet jag exakt vilka händelser som skrämt hunden där det gått från noll rädsla till väldigt rädd på några sekunder, så inget ärvt här. Sedan sitter det i och är svårt att träna bort, men omöjligt är det inte, vi är på god väg tillbaka ett år senare.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Hundarna är snabba att lära av varandra om man har fler. För min egen del vet jag exakt vilka händelser som skrämt hunden där det gått från noll rädsla till väldigt rädd på några sekunder, så inget ärvt här. Sedan sitter det i och är svårt att träna bort, men omöjligt är det inte, vi är på god väg tillbaka ett år senare.
Givetvis kan det vara miljö också. Men många lägger exakt noll energi på att köpa en hund som fungerar i samhället och som sen tycker att alla andra är svin som inte anpassar sig efter deras hund.
 
  • Gilla
Silly Bear
  • Laddar…
Jaha.

De flesta jag känner har lagt oerhört mycket tid och energi på att hitta rätt hund från rätt uppfödare och skiter sedan fullständigt i vad alla andra håller på med.
 
Hemmakatten
Hundars härkomst och hundars olika personligheter är lika olika som för oss människor. Vi avslutar den diskussionen nu.
 
vcx
Efter att spenderat tolvslaget på Götaplatsen så kan jag bara konstatera att ett nyårsfirande utan fyrverkerier skulle kännas väldigt fattigt. En kväll på året borde inte vara hela världen... :thinking:

Nyårsfirande på Götaplatsen med människor som tittar på fyrverkerier i natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
davveno1 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
vcx vcx skrev:
Efter att spenderat tolvslaget på Götaplatsen så kan jag bara konstatera att ett nyårsfirande utan fyrverkerier skulle kännas väldigt fattigt.
Ja men det ligger ju mycket i betraktarens öga vad ”fattigt” är.

- Sa hen som bara tittade på...

:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.