17 126 läst ·
220 svar
17k läst
220 svar
Nyårsfyrverkerier
Men som jag sa: till vilket pris? Någon kommer bli skadad av bara h-vete när som helst.P Pumba skrev:
Stenkastning har pågått i mååånga år nu. Det finns ingen anledning att inte förbjuda skiten.
Det finns ingen anledning att ha raketer kvar medans Ni jobbar med buset. Verkligen ingen anledning.
Vissa anpasningar till minoriteter är inte rimmliga. När en simhall handikapanpassades för en trave millioner kollade faktiskt någon upp hur mycket nytta det gjort. Det visade sig att ingen som var beroende av de nya hissarna nytjat dem. Är det väl investerade pengar. Det måste gå att sätta ett värde på de hissresorna mm. Visst finns det ett värde, men man måste få diskutera hur stort det är.
Jag tycker att många saker är väl mycket reglerat.
Jag tycker att många saker är väl mycket reglerat.
G Ganescha skrev:
Det finns faktiskt en väldigt stor del människor i detta land som kan hantera fyrverkerier på ett bra sätt och tycker det är ett trevligt sätt att fira nyår på, att förbjuda det pga att några missköter sig är ju helt fel, vore ju bättre att förbjuda bilar då långt fler skadas i trafiken.
Det kommer nog det också först blir de självstyrande.P Pumba skrev:
Nu?
Jösses vilket massa har det finns på ett ås här fint forum.
Ingen förståelse för att djur mår dåligt.
Ingen förståelse för att folk som kommer från krigshärjade länder mår dåligt av erat jävla skjutande.
Lite förståelse och ödmjukhet vore givetvis för mycket begärt.
Ingen förståelse för att djur mår dåligt.
Ingen förståelse för att folk som kommer från krigshärjade länder mår dåligt av erat jävla skjutande.
Lite förståelse och ödmjukhet vore givetvis för mycket begärt.
Hur många är det som har en hund som lider av fyrverkerier som kontrollerade om hundarna valpen kom efter var skotträdda innan dom köpte den?
Rädslor är kraftigt nedärvt, hade man slutat avla på skit så hade detta problemet varit mycket mindre.
Gott nytt år =)
Rädslor är kraftigt nedärvt, hade man slutat avla på skit så hade detta problemet varit mycket mindre.
Gott nytt år =)
Hundarna är snabba att lära av varandra om man har fler. För min egen del vet jag exakt vilka händelser som skrämt hunden där det gått från noll rädsla till väldigt rädd på några sekunder, så inget ärvt här. Sedan sitter det i och är svårt att träna bort, men omöjligt är det inte, vi är på god väg tillbaka ett år senare.F freddan83 skrev:
Givetvis kan det vara miljö också. Men många lägger exakt noll energi på att köpa en hund som fungerar i samhället och som sen tycker att alla andra är svin som inte anpassar sig efter deras hund.MathiasS skrev:
Hundarna är snabba att lära av varandra om man har fler. För min egen del vet jag exakt vilka händelser som skrämt hunden där det gått från noll rädsla till väldigt rädd på några sekunder, så inget ärvt här. Sedan sitter det i och är svårt att träna bort, men omöjligt är det inte, vi är på god väg tillbaka ett år senare.
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 347 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 347 inlägg