Fyrverkerier

  • Ja det är tradition

    30 Röster 28,0%
  • Nej tänker på miljön

    15 Röster 14,0%
  • Nej har djur som är rädda

    19 Röster 17,8%
  • Nej saknar intresse

    26 Röster 24,3%
  • Nej av annan anledning

    17 Röster 15,9%
  • Antal röster
    107
  • Omröstningen stängd .
optimum
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Adaptil använder jag
Lite humor i eländet

Tackar för ditt tips.
Ska skaffa sådant till vår hund.
Om det hjälper är det kanonbra tips

Tackar och önskar dig GOTT NYTT ÅR.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Det är ingen drog det är ett hormon som utsöndras av mamman när dom är valpar som lugnar dom. Annars är det något som kan hålla dom sysselsatta som märgben eller något annat hoppas din hund klarar kvällen utan att må dåligt. Har haft flera rädda hundar innan nu är det mest att förebygga problem
 
@optimum vet inte var du finns är det i närheten så finns det att hämta
 
R
optimum optimum skrev:
Vi har en mindre hund som mår skit nu för de skjuter raketer som galningar redan nu kl. 19:35
Har ni tips om hur vi ska göra för att få hunden att må bra igen?

Gå ut och slå alla jävlar på käften som jävlas med sina raketer?
Avliva hunden är inget alternativ.

För helvete, man skjuter raketer kl 24:00 och inte nu!!!
Hög musik.
 
S
optimum optimum skrev:
Har hund som mår dåligt av smällare och raketer.
Sista året då Svenssons får hålla på med det.
Som tur var har du fel :) bara raket på pinne som blir förbjudna. De stora boxarna som skjuter mängder med "bomber" är fortfarande fritt fram.
 
Argumentet till förbud är definitivt inte att folk skjuter på varandra. Till det används inte pinraketer. Anledningen är att folk är fulla och inte klarar av att hantera raketerna. Fortsätter skjutningarna på folk lär väl även dessa bli förbjudna.
 
optimum
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
@optimum vet inte var du finns är det i närheten så finns det att hämta
Bor i Skaraborg.
Har redan druckit vin så bilen får stå.

Tackar för din omtanke.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
S
D Daniel 109 skrev:
Argumentet till förbud är definitivt inte att folk skjuter på varandra. Till det används inte pinraketer. Anledningen är att folk är fulla och inte klarar av att hantera raketerna. Fortsätter skjutningarna på folk lär väl även dessa bli förbjudna.
Fast nu används ju faktiskt raket på pinne just till att skjuta på blåljuspersonal vid såkallat "police fishing" som dessutom går helt ostraffat av någon märklig anledning.
 
H
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Nej tack. Kollade på fyrverkerier från köksfönstret. Kan tycka det är acceptabelt med arrangerat fyverkeri. Fast det är ett otroligt slöseri.

Sen tycker jag att gemene man inte borde få ha några som helst fyverkerier endast på grund av hur det missköts. Här smäller folk bomber på gatorna fram till maj. Och eftersom det är i Göteborg vet man inte om det är smällare eller skottlossning.
Lekte med smällare när jag var yngre, skitkul och sprang omkring med brända fingrar men tyvärr kan inte alla hantera det. Och synd om alla djuren som lider.
Vi tycker det är underbart med de dagar som man bränner av fyrverkerier, äntligen så kan man titta på varandra och säga ”åh vad mysigt” istället för ”ring polisen”...
 
@optimum bara att spraya på en typ halsduk ha en trevlig kväll
 
  • Hund med flerfärgad halsduk sitter i ett rum med gråa garderober i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Vi har en mindre hund som mår skit nu för de skjuter raketer som galningar redan nu kl. 19:35
Har ni tips om hur vi ska göra för att få hunden att må bra igen?

Gå ut och slå alla jävlar på käften som jävlas med sina raketer?
Avliva hunden är inget alternativ.

För helvete, man skjuter raketer kl 24:00 och inte nu!!!
Det kan ju hända att barnfamiljer skjuter av en del smällare före 12-slaget för att barnen ska sova, och för att de ska få vara med om det. Mina barn älskar fyrverkerier, men lägger sig i regel runt 19-tiden, så då smäller man också av dem tidigare.

Förstår inte varför vissa här inne ska behöva ha så trist attityd? Är man idiot för att man köper fullt lagliga fyrverkerier och skjuter på nyårsafton enligt alla gängse regler?

Ha en trevlig ton och njut av nyårsafton istället! Skål!
 
  • Gilla
  • Arg
sir_daniel och 5 till
  • Laddar…
optimum
leif_eriksson leif_eriksson skrev:
Det kan ju hända att barnfamiljer skjuter av en del smällare före 12-slaget för att barnen ska sova, och för att de ska få vara med om det. Mina barn älskar fyrverkerier, men lägger sig i regel runt 19-tiden, så då smäller man också av dem tidigare.

Förstår inte varför vissa här inne ska behöva ha så trist attityd? Är man idiot för att man köper fullt lagliga fyrverkerier och skjuter på nyårsafton enligt alla gängse regler?

Ha en trevlig ton och njut av nyårsafton istället! Skål!
Om barnen hade ett eget husdjur som fått panik hade du säkert haft med medlidande än ett kall syrlig attityd,

Gott Nytt År på dig djurplågare.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Om barnen hade ett eget husdjur som fått panik hade du säkert haft med medlidande än ett kall syrlig attityd,

Gott Nytt År på dig djurplågare.
Han har en väldigt sympatisk attityd, den syrliga, helt oförstående står du för.
 
  • Gilla
  • Arg
Thian och 6 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Om barnen hade ett eget husdjur som fått panik hade du säkert haft med medlidande än ett kall syrlig attityd,

Gott Nytt År på dig djurplågare.


Om du nu är så orolig om din hund så kan det väl inte vara hela världen att en dag /år antingen åka med hunden någonstans där det är tystare eller lämna bort hunden till någon som bor utanför tätbebyggt område.

Måste hela Sverige anpassa sitt nyårsfirande efter dig och din hund?
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 8 till
  • Laddar…
R
Förbudet närmar sig..

"Redan innan tolvslaget kommer uppgifter om fyrverkerier som orsakat problem.

I Vallby i Västerås uppges ungdomar ha kastat smällare och fyrverkerier mot människor och en polisbil, uppger P4 Västmanland.

– Man har skjutit mot människor, man har skjutit mot bilar, man har skjutit från lägenheter och ner mot gatan, säger Mats Länn, RLC-befäl vid polisen i region mitt.

Även i Näsby i Kristianstad har polisen blivit beskjuten av fyrverkerier."
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.