17 126 läst ·
220 svar
17k läst
220 svar
Nyårsfyrverkerier
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Det är ingen drog det är ett hormon som utsöndras av mamman när dom är valpar som lugnar dom. Annars är det något som kan hålla dom sysselsatta som märgben eller något annat hoppas din hund klarar kvällen utan att må dåligt. Har haft flera rädda hundar innan nu är det mest att förebygga problem
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Hög musik.optimum skrev:
Vi har en mindre hund som mår skit nu för de skjuter raketer som galningar redan nu kl. 19:35
Har ni tips om hur vi ska göra för att få hunden att må bra igen?
Gå ut och slå alla jävlar på käften som jävlas med sina raketer?
Avliva hunden är inget alternativ.
För helvete, man skjuter raketer kl 24:00 och inte nu!!!
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 515 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 515 inlägg
Argumentet till förbud är definitivt inte att folk skjuter på varandra. Till det används inte pinraketer. Anledningen är att folk är fulla och inte klarar av att hantera raketerna. Fortsätter skjutningarna på folk lär väl även dessa bli förbjudna.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 515 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 515 inlägg
Fast nu används ju faktiskt raket på pinne just till att skjuta på blåljuspersonal vid såkallat "police fishing" som dessutom går helt ostraffat av någon märklig anledning.D Daniel 109 skrev:
Vi tycker det är underbart med de dagar som man bränner av fyrverkerier, äntligen så kan man titta på varandra och säga ”åh vad mysigt” istället för ”ring polisen”...Johannes Carlsson skrev:
Nej tack. Kollade på fyrverkerier från köksfönstret. Kan tycka det är acceptabelt med arrangerat fyverkeri. Fast det är ett otroligt slöseri.
Sen tycker jag att gemene man inte borde få ha några som helst fyverkerier endast på grund av hur det missköts. Här smäller folk bomber på gatorna fram till maj. Och eftersom det är i Göteborg vet man inte om det är smällare eller skottlossning.
Lekte med smällare när jag var yngre, skitkul och sprang omkring med brända fingrar men tyvärr kan inte alla hantera det. Och synd om alla djuren som lider.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Karlstad
· 287 inlägg
Det kan ju hända att barnfamiljer skjuter av en del smällare före 12-slaget för att barnen ska sova, och för att de ska få vara med om det. Mina barn älskar fyrverkerier, men lägger sig i regel runt 19-tiden, så då smäller man också av dem tidigare.optimum skrev:
Vi har en mindre hund som mår skit nu för de skjuter raketer som galningar redan nu kl. 19:35
Har ni tips om hur vi ska göra för att få hunden att må bra igen?
Gå ut och slå alla jävlar på käften som jävlas med sina raketer?
Avliva hunden är inget alternativ.
För helvete, man skjuter raketer kl 24:00 och inte nu!!!
Förstår inte varför vissa här inne ska behöva ha så trist attityd? Är man idiot för att man köper fullt lagliga fyrverkerier och skjuter på nyårsafton enligt alla gängse regler?
Ha en trevlig ton och njut av nyårsafton istället! Skål!
Om barnen hade ett eget husdjur som fått panik hade du säkert haft med medlidande än ett kall syrlig attityd,leif_eriksson skrev:
Det kan ju hända att barnfamiljer skjuter av en del smällare före 12-slaget för att barnen ska sova, och för att de ska få vara med om det. Mina barn älskar fyrverkerier, men lägger sig i regel runt 19-tiden, så då smäller man också av dem tidigare.
Förstår inte varför vissa här inne ska behöva ha så trist attityd? Är man idiot för att man köper fullt lagliga fyrverkerier och skjuter på nyårsafton enligt alla gängse regler?
Ha en trevlig ton och njut av nyårsafton istället! Skål!
Gott Nytt År på dig djurplågare.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
optimum skrev:
Om du nu är så orolig om din hund så kan det väl inte vara hela världen att en dag /år antingen åka med hunden någonstans där det är tystare eller lämna bort hunden till någon som bor utanför tätbebyggt område.
Måste hela Sverige anpassa sitt nyårsfirande efter dig och din hund?
Förbudet närmar sig..
"Redan innan tolvslaget kommer uppgifter om fyrverkerier som orsakat problem.
I Vallby i Västerås uppges ungdomar ha kastat smällare och fyrverkerier mot människor och en polisbil, uppger P4 Västmanland.
– Man har skjutit mot människor, man har skjutit mot bilar, man har skjutit från lägenheter och ner mot gatan, säger Mats Länn, RLC-befäl vid polisen i region mitt.
Även i Näsby i Kristianstad har polisen blivit beskjuten av fyrverkerier."
"Redan innan tolvslaget kommer uppgifter om fyrverkerier som orsakat problem.
I Vallby i Västerås uppges ungdomar ha kastat smällare och fyrverkerier mot människor och en polisbil, uppger P4 Västmanland.
– Man har skjutit mot människor, man har skjutit mot bilar, man har skjutit från lägenheter och ner mot gatan, säger Mats Länn, RLC-befäl vid polisen i region mitt.
Även i Näsby i Kristianstad har polisen blivit beskjuten av fyrverkerier."
