Lite uppdatering:
-min entreprenör var väldigt tydlig att detta inte har något med deras ansvar och vill inte ta någon kostnad kring detta. Dom kände väl till vattenfalls dålig och långa handläggningstider.
- har varit kontakt med chefen till handläggaren på vattenfall men får inget bättre besked...

Jag känner spontant att jag blir nog illa tvungen att beställa byggström och ordna lite kabel till kåken. Tänker mig att jag dokumentera alla kostnader och sedan skicka in ert krav till vattenfall när dom väl lyckats ansluta huset permanent.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Eftersom entreprenören kände till dom långa handläggningstiderna tycker man att föranmälan skulle gjorts redan i April samt att entreprenören rått dig att beställa byggkraft. Så nog tycker jag att en del av "skuggan" faller på honom.
 
Mikael_L
Raggsockan Raggsockan skrev:
Lite uppdatering:
-min entreprenör var väldigt tydlig att detta inte har något med deras ansvar och vill inte ta någon kostnad kring detta. Dom kände väl till vattenfalls dålig och långa handläggningstider.
- har varit kontakt med chefen till handläggaren på vattenfall men får inget bättre besked...

Jag känner spontant att jag blir nog illa tvungen att beställa byggström och ordna lite kabel till kåken. Tänker mig att jag dokumentera alla kostnader och sedan skicka in ert krav till vattenfall när dom väl lyckats ansluta huset permanent.
Hur gick det med allt detta till sist?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hur gick det med allt detta till sist?
Det slutade med att vattenfall tog på sig merkostnaderna för både tillfälligt abonnemang, hyra tillfällig anläggning(kabelskåp och kabel).
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.