Patrik440
F fribygg skrev:
Jag fick brev på posten i dag, meddelande/ kallelse om brandskyddskontroll
Ja det fick vi nyligen också.

Å igår kom det ett brev att de håller på att raserar kopparnätet och vill komma åt att klippa kabeln som sitter kvar i huset + att ta bort stolpen vid garaget.

Skall dock upp på taket själv å klippa kabeln så slipper jag besök.
FB_IMG_1779426003925.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
P pmd skrev:
reklam
Ja, igår fick jag reklam av kristdemokraterna, så nu kan jag stryka dom på listan. Kan man inte läsa eller första innebörden av "Ingen reklam, tack" så kan man nog inte styra ett land heller.

• Gilla
u-k
  • Laddar…
K
Keiller Keiller skrev:
Fördelen med de nya reglerna är att man kommer att få två fasta dagar varje vecka för utdelning av post istället för som nu, två dagar ena veckan och tre dagar veckan därpå, med förskjutning om det är helgdag mitt i veckan. Vilket bara är jobbigt att hålla reda på.
Behöver man verkligen hålla koll på vilka dagar man ev. får post på?
Antingen är brevlådan tom eller så ligger det något där de gånger man kollar. Hemsk tanke att man skulle råka få brev men glömma kolla så det ligger i brevlådan oöppnat i en dag extra..?

• Gilla
  • Haha
Festlund och 5 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Ja, igår fick jag reklam av kristdemokraterna, så nu kan jag stryka dom på listan. Kan man inte läsa eller första innebörden av "Ingen reklam, tack" så kan man nog inte styra ett land heller.
Är ju inte krisdemokraterna som delar ut reklamen utan posten och de styr inte landet....

Du lär med största sannolikhet snart få reklam från alla de övriga partierna också. Betyder det då också att alla de heller inte kommer vara bra på att styra landet???

• Gilla
Riedern
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Fysiska brev är än så länge ofrånkomliga. Dokument som kräver äkta underskrift och annat.
Nja, kanske eller nej, finns olika alternativ.
Har fått sådana till mig via brev men även via mejl eller själv hämtat och kan sedan skriva ut för underskrift. Fylla i övrigt kan man göra efter utskrift eller före utskrift i dator.
Skannar in det färdiga dokumentet med underskrift, kan sedan lämnas som bilaga, mejlas, etc. Hanterade ett sådant nu i veckan.
Var nog 20-25 år sedan när vi inom arbetet kollade juridiskt om sådan hantering var godkänd vilket det var.

B Bitterhetsakademin skrev:
Vi får se om de finns kvar för att fira sitt 400-årsjubileum 2036.
Mycket talar väl för att de går samma öde till mötes som den danska delen av PostNord som lades ner och brevdistributionen togs över av ett privat företag. Innan dess hade PostNord tacklat de fallande brevvolymerna med att ständigt höja portot och förvånades då över att färre skickade brev. Detta möttes med att höja priset för ett inrikes vykort till 25 dkk och ett brev i lägsta viktklass till Sverige kostade 50 dkk. Dessutom krävde de att moms skulle ha varit betald vid köpet av frimärkena så alla äldre märken blev ogiltiga, det räckte inte bara att sätta på tillräckligt porto utan helt nya märken måste användas.
Så skapar man inga nöjda kunder.
PostNord DK är inte nedlagt. Bara brevdelen.

För alla ”postverken” i de nordiska länderna har paket- och logistikverksamheten varit större än postverksamheten i flera år och den delen växer. Så vi lär nog ha våra postverk kvar.

Hep Hep skrev:
PostNord DK är inte nedlagt. Bara brevdelen.

För alla ”postverken” i de nordiska länderna har paket- och logistikverksamheten varit större än postverksamheten i flera år och den delen växer. Så vi lär nog ha våra postverk kvar.
Jag var lite otydlig, det är som du skriver brevdistributionen som inte längre hanteras av Postnord utan av Dansk Avis Omdelning A/S.

F Fideliox skrev:
Jag ska inte vara sån men sånt räknas väl som samhällsviktig information, även om man inte gillar de!
Eller så är det brevbäraren själv som själv är med i det partiet 😉

• Gilla
Solar53 och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Hur skickar du ut exempelvis ett nytt kreditkort utan ett fysiskt brev?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur skickar du ut exempelvis ett nytt kreditkort utan ett fysiskt brev?
Borde väl gå bra att skicka som paket?

• Haha
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Var nog 20-25 år sedan när vi inom arbetet kollade juridiskt om sådan hantering var godkänd vilket det var.
Det kan man inte säga generellt utan det beror på vad det handlar om för dokument.

F
R roli skrev:
Är ju inte krisdemokraterna som delar ut reklamen utan posten och de styr inte landet....

Du lär med största sannolikhet snart få reklam från alla de övriga partierna också. Betyder det då också att alla de heller inte kommer vara bra på att styra landet???
Nej det var inte posten utan en random tant, troligen kristdemokrat antar jag.

Nej, jag får enbart adresserad reklam.

Redigerat:
F Fideliox skrev:
Nej det var inte posten utan en random tant, troligen kristdemokrat antar jag..
Lär nog dyka upp fler random tant eller farbror från de andra partierna också. För det är ju ett sådant år i år där man skall matas med allehanda information som bara gäller tills man blir vald. För sedan var det "bara en målsättning".....

K kniv skrev:
Behöver man verkligen hålla koll på vilka dagar man ev. får post på?
Antingen är brevlådan tom eller så ligger det något där de gånger man kollar. Hemsk tanke att man skulle råka få brev men glömma kolla så det ligger i brevlådan oöppnat i en dag extra..?
Ja, om man väntar på något viktigt som exempelvis ett nytt kreditkort kan det vara bra att veta när det kan bli utdelat och inte låta det ligga för länge i postlådan med risk för stöld.

Det finns massor av helt gratis tjänster för att digitalt signer
A AndersS skrev:
Har fått sådana till mig via brev men även via mejl eller själv hämtat och kan sedan skriva ut för underskrift. Fylla i övrigt kan man göra efter utskrift eller före utskrift i dator.
Skannar in det färdiga dokumentet med underskrift, kan sedan lämnas som bilaga, mejlas, etc. Hanterade ett sådant nu i veckan.
Det finns massor av helt gratis digitala tjänster för att signera dokument med BankID.

Senast för någon vecka sedan lämnade jag in en årsredovisning helt gratis, fastställelseintyg signerad med BankID och årsredovisningen är numera godkänd.

Gredor.se var det jag använde, dom använder i sin tur en annan gratistjänst för digital signatur som jag inte kommer ihåg namnet på.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.