nikasp
Sådär, då står såg och GTA 2500 i garaget. 3955 blev ju riktigt bra, Lindarns pris -12% hos Bauhaus. Bra prisgaranti. Bordet heter Compact men med två barnstolar och syskonvagn så finns inte så mycket plats kvar i bilen. Får nog byta bil :)

• Gilla
hkkv och 3 till
  • Laddar…
Hallå,

Tack för tipset om Lindars pris. Blev att leta efter kvittot och åka till Bauhaus och få lite tillbaka. Men det blev ett annat paket som köptes, Kombi laser Bosch GCL 2-50 med BT 150 för 2 549 kr på Bauhaus..

Redigerat:
Jag tog samma prisgaranti för någon vecka sedan. De verkade inte lika nöjda som jag när jag fick tillbaka en tusenlapp.

• Gilla
hkkv
  • Laddar…
De verkar inte ha riktiga rutiner för detta då det i detta fall gäller paket. Personalen var väldigt trevliga och bad om ursäkt för att det drog ut på tiden. Det uppskattas...

Min Bosch såg gör så här ojämna snitt ibland. Det är hopplöst! Vad kan det vara för fel
Ojämnt sågat trästycke med fransiga och oregelbundna snittkanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
Steg nr ett är att kolla om klingan är slö eller med andra ord byta till en vass omdu inte gjort det.

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Sågen är knappt använd..
Närbild på en knappast använd Bosch kapsåg med rent sågblad.
Skapa konto

S
Är problemet att det är snett eller fnasigt?

Det fnasa endel också.

Träreglar med ojämn yta och märken som visar tecken på fukt och fnasighet.
Skapa konto

Många snitt blir helt ok men ibland blir det riktigt tokigt.
Träplanka med fransiga kanter efter ett misslyckat sågsnitt.
Skapa konto

T

Är vredet till gerningen åtdraget, alltså plastvredet vid spaken som man lossar när sågen vrids?

Att det fnasar lite på baksidan är nog helt normalt med den typen av klinga.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Allt är åtdraget
Närbild av en momentnyckel inställd och använd på en bult i en byggmiljö.
Skapa konto

Närbild på en justerbar sågklinga på ett geringssåg med graderade vinkelskala.
Skapa konto

Borde inte bli snett då, om inte klingan är lös, eller det som sågas rör sig.

Vad gäller fnasigheten så kan du prova att tejpa igen spåret i den röda och såga igenom. Det är lätt att få lite kajko snitt om man spänner sig för att ex. hålla en bångstyrig bit emot anhållen då blir det lätt att man ofrivilligt lägger sidopress på sågen och får ett snitt som inte blir som man tänkt sig. Speciellt om man inte har ett upplägg som stödjer biten hela vägen. Försök med att använda tvingen för att hålla biten på plats och mjukt bara föra sågen rakt ner utan sidopress. Men detta har du kanske redan provat:)

• Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.