11 134 läst ·
106 svar
11k läst
106 svar
Ny tvättmaskin, hur avgöra om eluttaget är jordat?
Jo, men frågeställningen var ju skev redan från början då TS skulle intyga att det finns ett jordat uttag när ny tvättmaskin skulle beställas. Eftersom det inte ens finns ett uttag så blir det ju en helt annan frågeställning.Alfredo skrev:
D Dilato skrev:
Aha! Det vet jag inte, stod inte och kollade över axeln på dem när de jobbade.useless skrev:
Men det var ju beställt så här, så det hade de koll på.
Du har fortsatt garanti?Kilrain skrev:
Det är viktigt att installationen gjorts av en behörig elektriker.
https://www.elinstallatoren.se/klippa-tvattmaskinens-stickpropp-galler-garantin/
https://www.elsakerhetsverket.se/fragor-och-svar/arkiv-fragor/Installation-av-tvattmaskin2/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu tjorvar du bara.
Det är inte den minsta risk för någon garanti för att man klipper bort stickproppen (eller jo, att själva stickproppen inte längre fungerar kommer ju förstås inte gå att ta på garanti).
Det där är bara en så jobbigt seglivad myt att man blir matt.
Och skriftligt på att en behörig elektriker gjorde jobbet ..., alltså vilken planet kommer du ifrån, dels är det helt enkelt minimal risk att man haft en behörig (eller numera heter det auktoriserad) elektriker som kopplat in en tvättmaskin, det kan endast hända om det är en enmansfirma, jag har t.ex. gjort det ett par gånger under mina år såsom elinstallatör.
Och vaddå intyg, det är ju ingen som intygar något sådant ens om man gjort hela elen i en nybyggd villa.
Ge dig nu, snälla ...
Det är inte den minsta risk för någon garanti för att man klipper bort stickproppen (eller jo, att själva stickproppen inte längre fungerar kommer ju förstås inte gå att ta på garanti).
Det där är bara en så jobbigt seglivad myt att man blir matt.
Och skriftligt på att en behörig elektriker gjorde jobbet ..., alltså vilken planet kommer du ifrån, dels är det helt enkelt minimal risk att man haft en behörig (eller numera heter det auktoriserad) elektriker som kopplat in en tvättmaskin, det kan endast hända om det är en enmansfirma, jag har t.ex. gjort det ett par gånger under mina år såsom elinstallatör.
Och vaddå intyg, det är ju ingen som intygar något sådant ens om man gjort hela elen i en nybyggd villa.
Ge dig nu, snälla ...