Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Allt Hornbach har i reklambladet har de på hyllan (om det inte står "beställningsvara")...

Tror de som åker till Hornbach idag för detta ändamål har stor chans att bli besvikna :/

K
Under all kritik att de inte förmedlar någon info officiellt till gamla och eventuellt nya kunder.
Även om man blir försenad gång på gång så BERÄTTAR man det och håller alla uppdaterade.
Jag trodde det var A och O inom försäljning.
Man kan ju tro det är ett litet garageföretag vi har att göra med.

Enligt Nexas facebook sida ska godkännandet komma den 9 Augusti. :cool:

Ingenstans i reklambladet står det att den är z-wave kompatibel.
Har dom gett upp tanken och kör det som en mjukvaruuppdatering senare?

Snart ör det den 9.
Tror ni vi hör nåt av Nexa ? :)

Mick3 skrev:
Snart ör det den 9.
Tror ni vi hör nåt av Nexa ? :)
Fast det står ju inte definitivt på deras FB att den är klar den 9:e. Bara att det ser så ut pga av semester tider i Tyskland. Se är väl nån typ av besked de fått i sin tur troligtvis. Vad skall de göra när de själva inte får besked. Man vill ju gå ut till marknaden och säga att vi har denna på gång. Sen att det hänt saker som inte de kan rå för är en annan sak. Dock var de kanske lite för k_ta att lansera den med bulleråbong.
Bara att hoppas!

Jobbar själv med certifiering av liknande produkter (dock inte zwave). Kan tänka mig att de inte får sälja produkten innan den har certifierats som zwave-produkt. Att en del personer i Tyskland har semestrar i Augusti är välkänt. Vi brukar själva försöka se till att instituten har allt de behöver innan vi går på semester i juli för att det ska vara klart innan de i sin tur går. Har dock märkt att det börjar ändras och att allt fler tar semester vid olika tillfällen.

Kudos till Nexa som ser till att jobba igenom något som de förmodligen aldrig hade kunnat ana var så komplicerat som det är. Innan man börjar jobba med godkännandefrågor så är man lyckligt ovetande om vilken snårskog det är med olika standarder (och olika versioner) för de olika länderna. I produkten i fråga sitter det åtminstone två olika radiolösningar, sitter det dessutom wi-fi i den så är det en tredje. Tillråga på allt så har vi det nya radiodirektivet (RED) som trädde i kraft nu i sommar och ersätter R&TTE. Lägg till osäkerhet kring safety i och med övergång från EN 60950-1 till EN 62368-1.

Önskar Nexa lycka till på sluttampen och hoppas att produkten blir så bra som vi alla hoppas på!

• Gilla
falkn och 1 till
  • Laddar…
Väldigt lång väntan, hoppas dom kan släppa en riktigt bra produkt snart. Väldigt köpsugen nu.

Då är det klart!!

Skärmavbild av sociala medier inlägg om Nexa Bridge godkännande för försäljning med länkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
olofh och 1 till
  • Laddar…
Finally !!!

Kul! Hoppas nu den är lika bra som man sett fram emot!

Det tror jag säkert den är så länge som NEXA haft på sig att fixa alla buggar och strul nu så måste den vara HELT fantastisk :wow:

Roligt, jag hoppas Nexa klarar sig igenom detta. Skall bli intressant att läsa recensionerna av Bridge då jag fortfarande har flera frågetecken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.