Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Tror att Nexa Bridge kommer hamna på strax över 3500kr. Ser att via Storel så ligger priset på strax under 3000kr netto, men det kan ju iof bara vara ett rikt pris som ligger uppe på sidan

mattemaz skrev:
Så tråkigt. Jag köpte hus för ett år sedan. Och har sedan dess varit på jakt efter nått system till huset. Men kan ju aldrig bestämma mig. Detta såg ju väldigt lovande ut. Men vet inte hur länge jag vill vänta :/
Men skall du alltid vänta på det nyaste så blir det aldrig nått köp😉. Köp och byt upp dig istället. Allt beror på vilka behov man har, Zipabox uppfyller mina behov just nu iaf. Tända och släcka belysning vilket i mig är primärt. Håll huvud larm utanför. Enstaka rörelse mot en lampa eller se om nån kommer och går är väl ok.

mattemaz: jag sitter i exakt samma sits, när jag först hörde om nexa bridge så började jag bygga lite smått med 433mhz produkter för att sedan komplettera med z-wave, nu ångrar jag mig att jag började med Nexa's skit från början

Verkar som man gått på en nit, kör med bara 433mhz så här långt..
Nåja, den som väntar på nåt gott!

znobben skrev:
Kan du beskriva lite mer ang BT 5 och smarthem lösningar? Vad finns det för produkter och hur fungerar detta, något som kommer intregeras med z wave?

Har inte hört talas om BT5 med inriktning åt smarta hem lösningar.
Flera förbättringar och anpassningar för IoT. Längre räckvidd, högre kapacitet, lägre strömförbrukning.

Finns lite att läsa här: https://www.bluetooth.com/news/pres...edincreases-data-broadcasting-capacity-by-800

Främst hoppas jag på betydligt bättre säkerhet än vad z-wave erbjuder idag.

Skulle inte tellstick komma med någon motsvarande produkt, eller har jag drömt det?

Lostmoose skrev:
Skulle inte tellstick komma med någon motsvarande produkt, eller har jag drömt det?
Jo det stämmer bra. Z-net lite finns redan och Z-net pro lanseras under andra halvan av 2016.

berrabongo skrev:
Jo det stämmer bra. Z-net lite finns redan och Z-net pro lanseras under andra halvan av 2016.
Aha, det var znet pro jag flög efter!
Vi får se vem som först sätter sin produkt på marknaden :-)

Fick iallafall svar från Nexa att Bridgen kommer hamna på ca 2500kr för slutkonsument, så det är ju iallafall något possitivt =)

Ha, ha, de verkar lite smågriniga själva, va?

Vore ju trevligt om det hände nåt

Annonssida från Hornbach som visar ett Nexa fjärrströmbrytarset "NEYC-3" med priset 195 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hornbach reklamhäfte idag...

Förstår mig inte alls på Nexa, det är det nog ingen som gör nu iof...

Men man skickar ut releaser till deras ÅF att det nu går ut i diverse reklamblad och hemsidor, men man säger fortfarande ingenting på Nexas egna hemsida, att tex certifieringen är klar och produkten är påväg ut til ÅF.

Kommer de bara stoppa huvudet i sanden och låtsas som om inget hänt för denna försening som är över 10 månader?

Det finns ju ingen som kommer impuls köpa en Bridge då man ändå måste vara insatt i Smarta hem lösningar. Tror ju knappast en text som den som finns i Hornbach kommer hjälpa att sälja mer, om man som sagt inte redan är insatt.

Nexa är ju väldigt beroende av alla kunder som väntar på produkten.

Hur som, väldigt skumt upplägg so far...

Men kul om detta nu kunde stämma en gång för alla. =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.